Sebelumnya,
Jeongin dan Ji Ah mengikut langkah Jinhyuk dari belakang. Mereka mematikan langkah sebaik saja tiba di satu tempat.
"Iyen... Awak berbual lah dulu. Saya tunggu dekat pondok depan tu." Ji Ah meminta diri. Dia tidak mahu mengganggu privasi antara dua pemuda itu memandangkan Jinhyuk hanya bertanya pada Jeongin tadi. Jeongin sekadar mengangguk, tidak menghalang.
Selepas Ji Ah pergi, Jeongin berpaling semula ke arah Jinyuk yang duduk berhadapan dengannya. "Kenapa awak nak jumpa saya?"
"Jeongin, mungkin apa yang saya beritahu ni kedengaran mustahil tapi... Saya sebenarnya abang kandung awak. Setahun lepas awak dilahirkan, Ayah meninggal disebabkan kanser. Sejak itulah, Mak buat keputusan untuk serahkan Jeongin kepada keluarga Hwang sebagai anak angkat. Mak tak boleh nak sara dua orang anak sekaligus sebab masalah kewangan... " jelas Jinhyuk.
"... Sekarang ni, Mak sakit dan dia minta saya cari Jeongin. Saya ada call Pakcik Hwang tapi, dia beritahu yang Jeongin tak ada di Seoul. Selepas merayu pada Pakcik untuk awak menetap lebih lama di sini, akhirnya saya dapat jumpa Jeongin. Jeongin... Ikut saya jumpa Mak? Dia nak minta maaf pada Jeongin sebab tak melawat Jeongin langsung di Seoul. Ni permintaan terakhir Mak ...," Sambung Jinhyuk lagi.
Senyuman pahit jelas kelihatan pada wajah Jeongin. Apa yang dia dengarkan sekarang ini? Abang kandung? Mak?
"Maaf tapi, saya rasa yang awak tersalah orang." Jeongin bangun dari kerusinya. Tidak sanggup meneruskan lagi perbualan ini. Jinhyuk bingkas bangun mendapatkan Jeongin. Sebuah fail kertas dihulurkan.
"Dalam ni ada bukti... Yang awak adik kandung saya, Jeongin." Jinhyuk belum berputus asa untuk meyakinkan Jeongin. Dia faham akan perasaan Jeongin tetapi, dengan keadaan ibunya yang semakin tenat membuatkan dia terdesak.
Beberapa helai kertas dikeluarkan. Jeongin membaca satu persatu maklumat yang tertera. Dia mengemam mulutnya, menahan tangis. Tanpa berkata apa-apa, Jeongin membuka langkah. Sekarang ini, dia perlukan Hyunjin untuk menerangkan segalanya. Ji Ah yang sedang berteduh di pondok, bergegas mengejar Jeongin.
:・゚✧:・゚✧✧・゚: ✧゚・:
"Iyen... Bukan adik kandung Abang, kan?" Jeongin bertanya dengan nada sayu.
Perkataan yang keluar dari mulut Jeongin, membuatkan Hyunjin lemah lutut. Hampir saja dia terduduk di depan pintu. Mata Jeongin masih memandang Hyunjin dengan penuh harapan. Di dalam hatinya, dia meminta supaya Hyunjin menafikan apa yang ditanyakan tadi. Kepercayaannya mula retak secara perlahan sebaik saja Hyunjin mengangguk.
Ji Ah yang mendengarkan semua itu menutup mulutnya, tanda tidak percaya.
"Kenapa Abang tak bagitahu Iyen awal-awal? Kenapa Iyen perlu dengar semua ni dari mulut orang lain? Kenapa Abang??" Bertalu-talu soalan diajukan. Suaranya juga sudah serak kerana tangisan.
Tidak tahan melihat Hyunjin yang terus membisu, Han mencelah. "Bukan macam tu, Iyen. Hyunjin memang nak bagitau perkara sebenar tapi-"
Pandangan dialihkan ke arah Han pula. "Abang Han pun tahu pasal ni? Sampai hati korang rahsiakan benda penting macam ni daripada Iyen..."
Han terdiam. Dia sudah agak yang perkara ini akan berlaku. Kalaulah Hyunjin bertindak lebih awal, pasti semua ini tidak akan terjadi. Malangnya, masa tidak boleh diputarkan kembali dan mereka perlu menerima hakikat yang sebenarnya.
"Jangan cari Iyen." Jeongin membentak lalu membawa dirinya. Ketika hendak keluar pagar, dia sempat memandang Ji Ah yang berdiri di sebalik dinding pemisah rumah mereka. Tidak mengendahkan gadis itu, dia meneruskan langkah.
YOU ARE READING
〖 𝓢𝓾𝓶𝓶𝓮𝓻 𝓗𝓸𝓹𝓮 〗|| ʸᵃⁿᵍ ʲᵉᵒⁿᵍⁱⁿ || ✓
Fanfiction࿐࿐࿐࿐࿐࿐࿐࿐࿐࿐࿐࿐ Jeongin membuat keputusan untuk mengikut abangnya, Hyunjin yang pergi bercuti bersama kawan rapatnya, Han sempena cuti musim panas di Pulau Jeju. Semasa percutian itu,Jeongin berjumpa dengan Yoo Ji Ah, yang mana merupakan kawan kepada H...