Jeongin hanya berjalan tanpa memikirkan apa-apa. Gerai-gerai dipandang tanpa sebarang keinginan untuk membeli. Pertunjukan api di tepi pantai sedikit sebanyak menarik minatnya lalu dia menuju ke situ.
Jeongin hanya berdiri dari jauh memandangkan orang ramai sudah memenuhi kawasan itu. Matanya memerhati keadaan sekeliling dan Hyunjin kelihatan berada di situ tetapi hanya bersendirian. Dia menuju ke arah abangnya tetapi tidak sempat apabila Hyunjin sudah berlari ke arah lain.
Dahi dikerutkan melihat Hyunjin yang tergesa-gesa itu. Persoalannya, di mana Ji Ah? Bukankah Hyunjin dan Ji Ah keluar bersama tadi? Jeongin membuat keputusan untuk pergi ke tempat di mana dia ternampak Hyunjin tadi.
Tiba di situ, Jeongin mencari Ji Ah. Langkahnya terhenti sebaik saja melihat gadis itu sedang duduk bersendirian di sebuah jeti lama. Tanpa berkata apa-apa, Jeongin mengambil tempat di sebelah gadis itu.
"Awak buat apa kat sini? Bukan awak tak suka tempat ramai orang ke?" Soal Ji Ah dan suaranya bergetar seperti sedang menahan tangisan.
Jeongin menatap wajah Ji Ah yang kelihatan dalam samar-samar cahaya lampu. "Saya datang sini untuk teman awak."
Ji Ah tercengang mendengarkan itu dan perhatiannya dialihkan ke arah bunga api yang kelihatan di langit. Senyuman perlahan-lahan terukir di wajahnya melihat keindahan bunga api. Tanpa disedari, kesedihan di hatinya sebentar tadi terubat dengan menyaksikan itu.
Beberapa minit kemudian, Ji Ah bersuara semula. "Macam mana awak tahu saya ada kat sini?"
"Dah lewat ni. Jom balik, saya mengantuk." Jeongin mencari alasan. Dia tidak mahu memberitahu kerana risau gadis itu akan bersedih lagi. Jeongin memandang Ji Ah yang masih belum berdiri.
"Tak jawab pun." Ji Ah mencebik. Malas hendak memaksa, dia hanya membiarkan soalannya itu tidak berjawab. Kalau ditanya lagi, Jeongin mungkin akan meninggalkannya di situ.
Jeongin membiarkan Ji Ah berjalan terlebih dulu. Baru saja mahu melangkah, Jeongin terpijak sesuatu lalu mengutip barang itu.
:・゚✧:・゚✧✧・゚: ✧゚・:
"Nah, Hwa Ra. Awak bukaklah." Han menghulurkan kotak yang dibawa Jeongin tadi. Tidak banyak soal, Hwa Ra mengambil kotak itu lalu membukanya. Barang di dalam kotak itu dikeluarkan. Senyuman gembira jelas terpapar pada wajah Hwa Ra.
"Awak belikan subang ni untuk saya?" Hwa Ra masih lagi tidak percaya. Subang dalam bentuk ladybird itu diletakkan di tapak tangannya.
Han mengangguk. "Saya cari subang bentuk kumbang tanduk tapi tak ada lah pulak. Jadi, saya beli yang ni. Awak suka tak?"
"Seriuslah awak cari bentuk kumbang tanduk? Hahahahaha!" Hwa Ra tidak dapat menahan tawanya. Tidak pernah dia melihat sebarang aksesori yang diinspirasikan dari kumbang tanduk.
Han terdiam bila melihat Hwa Ra tertawa besar. "Kenapa, awak tak suka ke dengan hadiah tu?"
"Eh tak! Saya suka sangat. Terima kasih, Han...," ucap Hwa Ra setulus hatinya. Senyuman juga diukirkan menandakan yang dia gembira menerima hadiah itu.
Han tersengih sebelum mulutnya dikemam. Dia cuba mengingati skrip yang dihafalnya tengah malam semalam. Perkara itu tidak boleh ditangguhkan lagi. Han menarik nafas sedalamnya untuk kekal bertenang.
"Hwa Ra...," panggil Han dan gadis itu menoleh. Subang ladybird tadi sudah dipakaikan di telinganya.
"Saya... "
:・゚✧:・゚✧✧・゚: ✧゚・:
Hyunjin menuju ke kaunter pertanyaan sebaik saja tiba di unit kecemasan. Selepas diberikan maklumat, Hyunjin mencari Erika untuk memastikan keadaan gadis itu dalam keadaan baik.
YOU ARE READING
〖 𝓢𝓾𝓶𝓶𝓮𝓻 𝓗𝓸𝓹𝓮 〗|| ʸᵃⁿᵍ ʲᵉᵒⁿᵍⁱⁿ || ✓
Fanfiction࿐࿐࿐࿐࿐࿐࿐࿐࿐࿐࿐࿐ Jeongin membuat keputusan untuk mengikut abangnya, Hyunjin yang pergi bercuti bersama kawan rapatnya, Han sempena cuti musim panas di Pulau Jeju. Semasa percutian itu,Jeongin berjumpa dengan Yoo Ji Ah, yang mana merupakan kawan kepada H...