31

1.8K 148 19
                                    

" Mummy " panggil Leo pada Lillyn yang sedang membelainya sebelum masuk tidur .

" Yes , sayang " sahut Lillyn . Dahi Leo dicium sekilas .

" Can I ask something ? " perlahan suara itu meminta izin .

Lillyn menunduk memandang Leo seketika .

" Leo nak tanya apa ? " ucap Lillyn memberi izin untuk Leo menyoal dirinya .

"  Besar ke salah daddy buat dekat mummy ? " luah Leo . Mata ibunya ditentang .

Lillyn tersentak dengan soalan yang diberikan oleh Leo .

" Leo . Mummy tak ..."

" Mummy . Untill when ? Leo rindukan Daddy  " suara Leo bergetar menahan tangis .

Leo ingat pesan Faeeq yang menasihatnya agar dirinya kuat dan tidak menangis .

" Baby " celah Lillyn lembut memujuk . Anaknya ditarik masuk ke dalam pelukannya .

" Leo nak daddy , mummy " pinta Leo dalam pelukan Lillyn .

Wajah Lillyn dipandang oleh Leo.

" Mummy , Leo nak call daddy " sambung Leo tidak berputus asa .

" Leo , dah lewat ni . Kita call esok " pujuk Lillyn cuba merawat hati kecil itu .

Leo menggeleng laju .

" Mummy tipu . Mummy selalu kata macam tu tapi mummy tak call daddy pun " balas Leo menjarakkan dirinya dengan Lillyn .

" Please , mummy . Leo nak cakap dengan daddy . Leo rindu daddy very much " rayu Leo lalu menarik tangan Lillyn dan diciumnya cuba meraih simpati .

Lillyn memandang mata Leo yang berkaca berharap agar permintaannya diterima .

Tanpa membalas , Lillyn menggapai telefon bimbit di atas meja tepi katilnya . Nama Tuan Faeeq dicari , lama dia merenung nombor itu sebelum membuat panggilan .

" Your request accepted , little lion " kata Lillyn lalu menghulurkan telefon bimbitnya kepada Leo yang setia menanti di sisinya . Lekas Leo mengambil telefon itu .

Lillyn turut berdebar menunggu panggilan diangkat . Dia bimbang Leo akan terus merengek jika Faeeq tidak mengangkat panggilan malam itu .

Ini kali pertama dia membuat panggilan kepada Faeeq selepas insiden lepas .

Assalammualaikum .

Setelah lama menunggu panggilan diangkat , suara serak milik Faeeq mula kedengaran .

Waalaikummussalam , daddy . Leo here .

Lantas Lillyn menoleh ke arah Leo apabila mendengar suara Leo yang mulai sebak .

Yes , my little lion . I know you , sweetheart .

Daddy , are you okay ?

I'm fine , Leo . Are you happy there ?

No , you're not . Daddy , sakit ke ?

Lillyn turut mendengar suara Faeeq yang kedengaran lain pada malam itu . Adakah lelaki itu jatuh sakit ?

Not , don't worry about daddy . Kenapa tak tidur lagi ni , hm ? Dah lewat .

Lillyn MalaiqaWhere stories live. Discover now