19

1.7K 135 9
                                    

“ Abang , andai kata awak perlu pilih antara sayang dengan anak kita . Abang pilih anak kita yer ? ” usul Lillyn sambil bersandar pada dada bidang lelaki itu .

“ No , abang akan pilih both of you . Kita besarkan dia sama-sama sayang ” jawab lelaki itu.

Ofcouse , kita besarkan anak kita sama-sama . Sayang cuma cakap if something happen to me , abang kena pilih anak kita ” kata Lillyn lagi .

Lelaki itu meletakkan jari telunjuk di bibirnya.

“ Jangan mengarut lah sayang , tak ada apa-apa akan terjadi . Semuanya akan okay , dan berjalan dengan lancar sayang . Insyaallah ” lelaki itu menjatuhkan ciuman pada dahinya.

Lillyn hanya mengangguk , tidak mahu lelaki itu bersusah hati dengan kata-katanya. Kandungan yang sudah mencecah 7 bulan diusap kasih , tidak sabar mahu bertemu dengan anaknya.

“ Sayang , abang rasa kita dah boleh pilih nama untuk anak kita kan ? ” tanya lelaki itu teruja untuk menyenaraikan nama untuk anak mereka yang telah diteliti maksudnya.

“ Boleh abang , tapi kita tak tahu jantina anak kita lagi ” balas Lillyn , tersenyum dengan tingkah laku lelaki itu yang teruja untuk memilih nama anak mereka.

“ Sayang laa , nak rahsiakan jantina anak kita . Tak kasi doktor bagi tahu jantina anak kita apa . Suprise sangat kan ” kata lelaki itu lalu mengepit hidung Lillyn geram.

Lillyn tergelak mendengar rungutan lelaki itu.

“ Abang senaraikan nama yang abang nak bagi dekat anak kita , cepat Lillyn dengar . Baru Lillyn fikir nak approve ke tak ” ujar Lillyn berpura-pura serius .

“ Kalau anak kita perempuan , abang nak letak nama anak kita Leiyla Karina . And if anak kita lelaki abang nak letak nama anak kita Faqif Khayr . Sedap kan ? ” beritahu lelaki itu bangga .

Lillyn mengangguk kemudian menggeleng.

“ Nama untuk anak perempuan sayang approve , tapi nama anak lelaki kita tak ada huruf L pun . Nama sayang kan Lillyn . Ada L ” kritik Lillyn tidak berpuas hati .

Bibirnya sudah muncung. Dada lelaki itu bergetar kerana ketawa yang meletus di bibir lelaki itu apabila mendengar rajuk isterinya . Rambut panjang wanita itu diusap lembut.

“ I'm sorry , sayang . Then , sayang nak gantikan dengan apa ? ” pujuk lelaki itu.

“ Leo . Leo Khayr . Lillyn suka nama tu ” jawab Lillyn berpuas hati .

Lelaki itu mengangguk bersetuju.

“ Leo stand for ? ”

“ Leo stand for Lion . Our little lion ” jawab Lillyn terselit senyuman di bibirnya .

“ Untuk mummy Lion , abang approve ” usik lelaki itu .

Ulang lagi sekali abang cakap apa? Abang cakap Lillyn mummy lion ! ” balas Lillyn sambil tangannya laju mencubit perut lelaki tersebut . Kedengaran lelaki itu mengaduh sakit .

“ Abang minta maaf , mummy lion . Eh maksud abang , pretty mummy ” usik lelaki itu lagi.

“ Abang tidur luar malam ni ! ”

Faeeq mengerling ke penumpang di sebelah yang kelihatan gelisah dalam lena . Ingin dia kejut namun tidak kesempaian hatinya untuk berbuat begitu . Mereka berdua sudah lama sampai di hadapan rumah milik orang tua Lillyn .

Lillyn MalaiqaWhere stories live. Discover now