20

1.8K 127 10
                                    

Dua bulan berlalu...

" Weh ! Ada berita tergempar " ujar Trisha teruja lalu berlari anak menuju ke tempat duduknya . Rakan sekerja yang duduk di sekelilingnya merapati meja miliknya.

" Berita apa? Tuan Faeeq nak kahwin ke ? " tanya Wawa turut teruja , tapak tangan dicantumkan gembira.

" Absolutely wrong , sister "

" Then , pasal apa ? " tanya Wawa lagi tertanya dengan berita yang ingin disampaikan oleh Trisha . Rakan sekerja yang lain juga tidak sabar mendengar berita tersebut.

" Selalu bila pertengahan tahun , company kita buat apa ? " tanya Trisha kembali cuba berteka teki .

Kening mereka berkerut seketika berfikir.

" Family day ? " soal salah satu dari rakan sekerja mereka .

Trisha menunjukkan thumbs up .

" Betul ! "

" Ekeleh , pasal tu pun kau nak excited sangat dah kenapa ? Macam tak biasa " kata Wawa .

" Itu belum tergemparnya lagi ... "

" Yang tergemparnya , kalini family day kita dalam hutan ! Konsep ala-ala travel in the forest agithewww " beritahu Trisha sambil bertepuk tangan gembira dengan berita itu.

" Alah , kalau dalam hutan kena tidur dalam khemah la . Mana best macam tu " keluh Wawa tidak menyukai lokasi family day kali ini . Jari telunjuk Trisha menunjuk pangkah .

Dahi mereka kembali berkerut .

" Kau ingat big boss akan kasi ke pekerja dia tidur dalam khemah . Ini lokasi hutan bukan sebarang lokasi tau . Ada kabin dekat tengah hutan and you know what ada air terjun "

Mata mereka membulat , jauh benar dengan expetation mereka . Mereka kembali teruja mendengar cerita daripada Trisha .

" Tempat bbq , aktiviti hiking , kabin lengkap penghawa dingin . Banyak lagi lah , aku baru  google tempat tu tadi lepas dengar berita daripada HR department " beritahu Trisha .

" Paling penting kitchen dalam kabin dan tandas bukan alam semula jadi ye " sambung Trisha lagi , keningnya diangkat berbangga dengan maklumat yang diperolehinya.

" Gila best , pandai betul team perancangan kalini pilih tempat family day " puji Wawa.

Mereka mengangguk setuju .

" Bayaran macam mana pula ? " tanya salah seorang daripada mereka.

" Harga macam biasa , 3 days 2 night " jawab Trisha  .

Mereka menunduk sedikit apabila Lillyn melintas di hadapan meja mereka .

" Aku insecure betul la dengan ladyboss kau " ucap Wawa sambil menompang dagu melihat Lillyn berlalu pergi .

Trisha mengangguk setuju .

" Cantik , berseri je selalu " sokong Trisha .

Dalam masa yang sama , Lillyn melangkah menuju ke arah pejabat Faeeq . Arsyad yang berada di mejanya mengangguk menandakan Faeeq berada di dalam .

Dia mengangguk  faham .

Tok! Tok! Tok!

" Come in "

Lillyn melangkah masuk ke dalam bilik itu selepas mendapat keizinan . Fail yang dibawa bersama diletakkan di atas meja lelaki itu , betul-betul di hadapan Faeeq.

Lillyn MalaiqaWhere stories live. Discover now