Şimdi size bipolarla ilgili birkaç bilgilendirme yapacağım, daha iyi anlamanız için.
Ama öncelikle, hepimizin ruh hallerinde ani değişkenlikler olabiliyor, evet. Bu genel olarak zor bir dönem geçirdiğinizde sinir ve stresin size yönelttiği negatif durumlardan kaynaklıdır.
Eğer bir ruh hali değişikliğinden öte bir durum olursa bir psikoloğa görünün. İcap ederse o sizi psikiyatriste yönlendirir✨
~
Şimdi ben Jungkook'u bu role düşünürken, birçok araştırmanın içine girdim. Kitaplarımda mucizevi olabilecek şeylere çok az rastlayabilirsiniz çünkü kitaplarıma verdiğim önem nedeniyle birçok araştırma yapıyorum.
Kurguya başlamadan önce çeşitli kaynaklardan, hatta çoğu zaman çevremdeki kişilerden bilgi toplayarak başlıyorum. Ki kurgu devam ederken bile araştırıyorum. Çoğu zaman kaptırıyorum kendimi ve bu yüzden bölümleri aksatabiliyorum.
Bipolar; psikolojik bir rahatsızlıktır ve ciddi manada zor bir hastalık. Kişinin duygudurumunda, enerjisinde ve sosyal aktiviteleri tamamlama yetisinde bozulmalara neden olan psikolojik hastalıktır.
'Aa bu bende de var' diyebileceğiniz kadar kolay bir hastalık değil o yüzden kendinizi strese sokup saçma şeyler düşünmeyin✨
Şimdi karakterimi ele alacak olursam eğer manik ve depresif dönem (ya da atak) olarak iki türe sahip.
Depresif atak belirtileri;
~ Üzgün, ümitsiz, huzursuz hissetmek.
~ Enerji eksikliği.
~Konsantrasyon ve hatırlama zorluğu.
~ Günlük faaliyetlere ilgi kaybı
~ Değersizlik duygusu.
~ Suçluluk ve umutsuzluk.
~ Kötümserlik
~ Kendinden kuşku duyma.
~ Halisülasyonlar, mantıksız düşünceler.
~ Uyumakta zorluk veya aşırı uyuma.
~ İntihar (suisid, özkıyım) düşünceleri.Manik evre belirtileri;
~ Çok mutlu ve sevinçli hissetmek.
~ Çok hızlı konuşmak.
~ Aşırı enerjik hissetmek.
~ Kendini önemli hissetmek.
~ Yeni fikirler ve planlarla dolu olmak.
~ Kolayca dikkat dağılması.
~ Halisülasyonlar ve mantıksız düşünceler
~ Az uyumak
~ Az yemek
~ Faaliyetlerde aşırılığa kaçma. Örneğin aşırı para harcamak.
~ Riskli ve zararlı olan şeyleri yapma.Bu duygu ve eylemlerin hepsi aynı anda olur.
Sıklıkla mani ve depresyon atakları birbirini takip eder. Arada normal dönemler olabildiği gibi bu iki durum arasında sürekli döngü olabilir.
Kadın ve erkeklerde bipolar bozukluk atakları sırasında farklı belirtiler meydana gelebilir. Kadınlar erkeklere göre depresif ataklara daha yatkındırlar ve tiroid hastalığı, obezite, kaygı bozukluğu ve migren gibi diğer sağlık problemlerinin daha sık olarak eşlik ettiği tespit edilebilir. Kadınlarda bipolar bozukluk daha sık tekrarlama eğilimindedir. Bu durum, menstruasyon, gebelik ya da menopoz dönemlerinde meydana gelen hormonal değişikliklerden kaynaklanıyor olabilir.
Erkeklerde bipolar bozukluk genellikle kadınlara göre daha erken yaşlarda tanı alır. Erkeklerde manik ataklar daha şiddetlidir ve madde veya alkol kullanımı gibi zararlı alışkanlıklar daha sık eşlik eder. Erkeklerde kadınlara göre daha sık tespit edilen bir diğer durum da suisid (intihar, özkıyım) girişimleridir.
Sosyal ritim terapileri genel olarak kişinin uyku, beslenme ve egzersiz gibi günlük aktivitelerinin düzenlenmesinde etkili psikoterapi tekniğidir.
Ani atağa yönelik ilaç tedavisinde temel amaç hastanın ve çevresindeki kişilerin güvenliğini sağlayacak şekilde kişinin stabilize edilmesidir. Duygudurum düzenleyiciler ve antipsikotik etkili ilaçlar bipolar bozuklukta mani ve depresyon atağının kontrolü için kullanılabilen birincil tedavi yaklaşımıdır. Bipolar bozukluğun özellikle mani döneminde etkili olan temel ilaç lityumdur. Lityum, bipolar bozukluğa tedavi yaklaşımında altın standart olarak kabul edilen ilaçtır ve uzun süreli kullanımlarda kişinin özkıyım riskinde belirgin bir azalma sağlayabilir.
Nöbet engelleyici (antikonvülsan) ilaçlar içerisinde değerlendirilen karbamazepin ve valproik asit etken maddeli ilaçlar ani başlangıçlı manik atak sırasında hastanın duygudurumunun düzenlenmesinde etkili olabilirler.
~
Yani Jungkook atak geçirirken ki ilaç mevzusu bu. Ayrıca hastalığın oluşum durumu genetik ya da travmasal tarzı olaylardan meydana gelir.
Şimdi bunlar yüzünden 'bende bipolarım o zaman' diyecek olan kuzular.
Yakından şahit olduğum için söylüyorum. Şu yazdıklarımla gerçeği arasında bir uçurum farkı olabilir. Ciddi manada yazdığım gibi 'aa kolay atlatılır' denilecek türden bir hastalık değil.
Gülerken ağladım, ağlarken güldüm gibi bir şey değil mevzu. Hem ailesel açıdan hem kişisel açıdan baş edilmesi veya kabullenmesi çok zor bir hastalık.
Ben bunu tam anlamıyla kitapta yansıtamam. Yaşayan bilir. Ben gördüm. Şahit oldum ve ciddi manada baş edilebilinecek bir şey değil bu. Kalbimi canlı canlı çıkarıp sökseniz öyle acımazdı canım. O yüzden bu yazılanlar yüzünden kendi kendine, doktorları izleyip 'aha bende de var bu' diye kendine teşhis koyan tonton teyzelere benzemeyin✨
Sizleri çok seviyorum. Bölüme geçebilirsiniz💜
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bipolar | JJK
FanfictionBen ondan, o benden kurtulmaya çalışıyordu. Ondan kurtulmak zordu. O kadar zordu ki. Çevrendeki kimseyi gözün görmüyordu. Kendine geldiğindeyse, asla hissetmediğin o lanet pişmanlıkla ölmek istiyordun...