Kap.15

124 2 5
                                    

*Eriks perspekti*
Jag vaknar med armarna runt Katrine.
Jg slingrar mig ur henne och går och duschar.
När jag kommer tillbaka sover Katrine fortfarande.
Då går jag ner till köket och börjar sätta fram frukost. Jag steker omelett, kokar ägg och varm choklad, pressar apelsiner, rostar mackor, värmer baguetter och sedan dukar jag.
När jag dukat klart kommer Katrine ner.
-Godm..... Vad fint du har gjort, kommer Katrine ner och säger.
-Tack, godmorgon. Har du sovit gott?
-Jadå, säger Katrine och kysser mig på munnen.
Vi sätter oss och äter frukost.
Mesans vi äter så frågar Katrine
-När var det vi skulle träffa Elisa och Johan idag?
-Ehh tre tror jag. På Caféet nere vid H&M.
-Okej, men du, tack för frukosten. Det var super gott. Jag går och duschar, sedan måste jag hem och hämta kläder. Kan jag stanna ett tag till, eftersom vi ska ju ändå flytta hemma och det är inte kul att vara med i en flytt.
-Jadå, stanna hur länge du vill.
När Katrine gått och duschat plockar jag upp i köket, och sedan städar jag även i vardagsrummet från igår.
Sedan går jag upp och byter om.

*Katrines perspektiv*
Efter duschen gick jag ut oh satte på mg kläderna från igår. Sedan fixade jag mitt hår lite, och sedan messade jag med Elisa lite.
-Erik, jag går och hämtar lite kläder hemma nu, kommer snart, aktier jag från dörren på nedervåningen.
-Okej, puss, skriker Erik.
-Puss.
Medan jag går tänker jag på Erik.
Hans föräldrar har ett stort hus med två våningar (vinden räknas eftersom Erik bor på övervåningen.) Allt är slitit snyggt. Eriks place(vinden) är snyggast. Eriks rum är ganska "pojkaktigt", med en basket korg på väggen, fotbolls spel, teve med en sakosäck framför, Xbox, massa Xbox spel, sedan ett skrivbord med en dator och massa papper på. På vinden finns även en toa med en dusch, toa och tvättmaskin. Även ett litet vardagsrum med tv och en soffa (som vi var i igår).

När jag kommer hem till mina föräldrar så står massa flyttlådor i hallen.
-Hej, jag ska bara hämta lite kläder, skriker jag.
-Hej älskling, jag kommer strax, sa mamma. Några minuter sedan kommer mamma till mig och kramar om mig.
-Välkommen hem, pappa är i nya huset och hämtar nycklarna. Vi kommer att bra klara här på lördag nästa vecka ungefär.
-Okej, jag ska bara hämta lite kläder. Jag bor hos Erik till flytten är klar.
-okej, gå du och hämta kläder.
Jag springer till mitt rum och hämtar fem jeans, fyra jeans shorts, tre långklänningar och fyra magtröjor. Sedan massa underkläder och strumpor mm.
Efter det tackade jag mamma för att jag fick bo hos Erik en stund, sedan gick jag hem till Erik.

När jag kom tillbaka till Erik så knackade jag på dörren, och när jag kom in blev jag skrämd så jag nästan tappade väskan med kläder.
-Jävlar, fan vad du skräms, jag går upp och lugnar ner mig och byter om så kan vi gå sen, säger jag. När jag går upp så följer Erik med mig.
-Jag tror inte du kan byta om själv, så jag kommer att hjälpa dig, säger Erik med ett stort flin.
-Am visst. Gå och kolla på tv eller något, säger kag och puttar in honom i vardagsrummet.
När jag gick in och bytte om, så blev det min lång-klänning och sedan ett par av mina sandaler. Mitt hår lockade jag och sedan gjorde jag en snebena. Mitt smink blev bara puder, maskara, ögonskugga och eyeliner.
-Vad tycks? frågade jag Erik.
-Du har aldrig varit snyggare. Och det blir jättesvårt. Eftersom du är den snyggaste personen i världen.
-Du glömmer en person, fu är den snyggaste personen, säger jag och kysser honom.
Efter vi småhånglat lite så märker vi att vi måste gå.
När vi kommer fram till caféet så sitter Johan och Elisa på uteserveringen, håller varandra i hand och ser allmänt nyktra ut.
-Tjena man, skriker Erik och Johan till varandra.
-Ska jag och Elisa skrika "tjena man" också då eller? Säger jag och sedan skrattar jag och Elisa.
Elisa ställer upp och vi kramar varandra. Sedan viskar Elisa till mig "var han bra?" Jag slår till Elisa och sedan skrattar vi oh jag viskar "ja, din då?" Då nickar Elisa jättemycket. Vi skrattar ännu en gång och sedan sättet vi oss.
-What would you like to order? Frågar en tjej. Det var Zoe.
-Hey Zoe, How are you? Frågade jag.
-Hey guys, im okay, little tired but What ever. Who is this?
-Oh this is Erik, My boyfriend and this is Johan, Elisas boyfriend.
-Hey, im Zoe, a friend from school, so what would you guys want?
-I take a coffee witch cream, and then a chocolate chip cookie, sa jag med min braiga engelska.
-I take the same, sa Elisa.
-And we take a coffe, and a small sandwich, sa Erik som beställde åt både han och Johan.
-Okey, ill be back in a minute.
Sedan väntade vi på fikat.
Medans vi väntade pratade vi om Liseberg. Vi pratade om när vi skulle dit och hur vi skulle komma tid. Johan har körkort så han fick köra, sedan bestämde vi att på torsdag(det är söndag idag) så åker vi.
-Here you go, who will pay, its 147kr, sa Zoe.
-I'll pay for it, sa Johan och gav Zoe 147kr.
-Thanks Johan, sa vi alla.
När Zoe gått så börjar vi fika.
-Så torsdag alltså, vem vet hur mycket det kostar? Vi köper väll åkband? frågade Erik.
-Självklart, jag tror det kostar runt femhundra kronor. Kanske 750 kronor kanske. Man kan ju ta med en tusenlapp till inträde och några hundra lappar till mat osv, sa Jag.
Vi satt och pratade med varandra i ca 1 timma sedan bestämde vi oss för att gå hem. Det var fortfarande ganska tidigt på eftermiddagen (runt 16:00) så jag och Erik ville hem och hämta badkläder så skulle vi åka och ta ett kvällsdopp. Så vi gick hem till Erik, hämtade badkläder och sedan cyklade vi till stranden som ligger typ tjugo minuter från Staden där vi bor.

När vi cyklade stannade vi på Ica och köpte vi frukt, vindruvor jordgubbar och sedan köpte vi choklad och Loka crush.
När vi handlat fortsatte vi cykla en liten bit till.
När vi var framme så gick jag och bytte om. Min bikini är rosa, med en svart underdel med blommor på.
Eriks bad byxor är ganska snygga. Dom är svarta med gröna, röda och orangea flammor. Riktigt snyggt på honom.
-Kom, Sisten i är en ......
Jag hann inte säga mer förrän jag var i vattnet. Vi hade stått på bryggan och försökt puttat i varandra. Men han vann.
När vi badat ett tag går vi upp, så vi går upp och äter lite.
-Kan du skicka drickan, ber Erik mig om.
-Varsågod, du, imon vad ska vi göra då?
-Vet inte, vill du gå hit, gå på picknick, eller gå ut och gå?
-Vi kan gå ut och gå, vi går i skogen. snälla, sa jag.
-Okej, men ska vi dra hem nu, jag tror jag fick något i mina brallor när vi badade, sa Erik och fixade till sin keps.
Efter jag typ skrattat ihjäl mig så packade vi ihop sakerna, sedan tog jag på mig en lång kjol och sedan cyklade vi hem.

När vi var hemma så la vi allt i tvätten, sedan duschade vi, sedan gick vi och la oss eftersom klockan var lite över 23:00.

*Författarens ord*
Tack så sjukt mycket för att ni läser, tipsar och ja, läser min bon. Snälla kommentera mer, jag vill veta vad ni tycker om boken, om jag ska fortsätta skriva?
kram på er alla /Moa

I love youWhere stories live. Discover now