Kap.22.

68 3 0
                                    

*Två månader efter inflyttningen* Eriks perspektiv*
Äntligen, ett till ultraljud. Det ska bli kul att se hur barnet mår. Vi är i tredje månaden nu och det har börjat synas på henne att hon är gravid.

-Älskling, har du sett laddaren till mobilen? frågar katrine.
-Den ligger i vardagsrummet, säger jag och skrattar.
Vi är så lyckliga. Jag trodde kanske inte att jag skulle bli pappa när jag skulle fylla nitton, men När Katrine fyllde år för någon vecka sedan så sa hon att hon inte väntade sig detta heller, men att hon är lycklig. Min dröm går i uppfyllelse, vad mer kan man begära.

När vi börjat åka pratade Katrine i telefon med någon. Jag hörde att det var en mans röst, så jag blev lite fundersam.
-Men då säger vi så, hej.
-Vem var det? frågade jag Katrine.
-Åhh, du hörde. Jag pratade med en kille från kafeet. Du vet det nere i stan. Jag ska eventuellt börja jobba där, så vi får in lite mer pengar.
-Okej,sa jag.

Vi gick in och gjorde ultraljudet. Det gick jättebra, bebisen mår jättebra och man kan snart se könet på den.

Ikväll skulle jag jobba, så Katrine skulle bjuda hem Elisa, för att prata och lite så. Vi ville nämligen att hon skulle vara en gud mor till Bebisen. Sedan skulle Johan bli gudfar. Om dom ville.

-Jag sticker nu, skrek jag från dörren.
-Gör du det. Älskar dig.
-Älskar dig med.

*Katrines perspektiv*.
Nu var jag ensam i lägenheten. Jag gick och satte på ugnen, idag blir det köttfärs med smällt ost och taco chips.
Det är en av Elisas favvo rätter så det blev det idag.
Här är receptet.
1. Köttfers(beror på hur många man är)+ taco krydda
2. Riven ost.
3. MÅNGA taco chips.
stek köttfärsen, och häll i kryddan.
Sedan häller du i det i en ugns säker form.
häll sedan på taco chipsen, sedan osten.
Låt stå i ugnen i ca 5 minuter.
sedan njut.

När Elisa kom hade jag hunnit duka, sätta fram dricka och provsmaka maten.
-Hej, förlåt att jag är sen. Men johan och jag bråkade.
-Vill du prata om det? frågade jag. För jag såg att hon hade gråtit.
-Om du vill.

Vi satt och pratade en stund. Sedan kom zoe och så satt vi och pratade lite.

När Erik kom hem satt vi fortfarande och pratade. Då var klockan runt halv sju, och gissa vem han hade med sig.
JOHAN.

-Elisa får jag prata med dig? frågade Johan.
-Om du inte tänker skrika på mig, sa Elisa och jag klappade henne på ryggen.
Dom gick ut, så satt bara jag och Zoe, oxh Erik och pratade.
Vi satt en bra stund och pratade, men sedan öppnades dörren och Båda kom in med händerna knutna runt varandra och bara log.

-We want to say something. Were getting maried, Sa Elisa och log.
Alla tappade hakan.
Var de det som dom bråkat om innan, för jag vet att det var något om deras förhålla de, men att dom ska gifta sig?

-Elisa, can i talk to you?
Jag föste henne ur rummet.

-Är du säker på detta? jag menar. Du är sexton. Vill du inte vänta, se så att han är den rätta.
-Ska du säga, både flyttat ihop med någon, plus är på smällen. Kan du inte vara glad för mig, snälla, bönfall Elisa.
Jag tänkte en stund, sedan log jag och kramade om. henne och sa Grattis.

Den kvällen var inte jag och Erik ensamma förrän klockan var runt halv ett på naten.
Då gick vi och la oss.

*Författarens ord*
Förlåt för korta kapitell, men jag kommer uppdatera mer nu. Ska försöka iallafall.
Tack för allt, mina fina läsare. Hoppas ni är nöjda med kapitlet.
Glöm inte rösta, kommentera, följa och tipsa så hörs vi snart.

Hejdå😘😘

I love youWhere stories live. Discover now