Kap.8

146 4 0
                                    

Jag satte på mig klänningen, tajtsen och satte upp håret i en fläta. Sedan sminkade jag mig med foundation, puder, bronser, rouge, ögonskugga, mascara och läppstift.
- Gumman, ska du inte äta något innan du sticker, skriker pappa från köket.
- Nej tack. Jag tror vi ska äta vid bowlinghuset.
klockan blev äntligen sju och Erik kom och hämtade mig. Vi åkte till stadens snyggaste bowling hall med restaurang, finaste banor och mest renaste toaletter.
-Vilken bana vill du börja med? Frågade Erik och pekade på banorna.
Allt var helt tomt. Inga köer, inga skrikande barn och inga fulla skratt från baren.
- Jag hoppas att det var okej att jag bokade bowlinghuset för bara oss. Så vi slipper alla köer och sådant.
- Ja då, svarar jag glatt.
Vi bowlar på bana 1, 4 och 9. Det är de roligaste banorna.
Efter ett tag blev vi hungriga så vi gick till en restaurang som sålde massa mat och då tog vi buffé.
- Ååh vad allt ser gott ut.
Jag tar ett spett med kyckling doppade i jordnötssås. Sedan en bit oxfilé, lite sallad och en bit lax sushi. Allt var jättegott.
"Du, kan du lära känna varandra. Tillexempel, vad ska du gå på för linje, vad tycker du om skolan, vad har du för storlek på skorna, vad tycker du om choklad, eller har du en pojkvän? Säger Erik med ett flin.
" Jag ska gå på samhäll, jag tycker att skolan är rolig, i skorna har jag storlek 39, jag är chokahollick, jag är singel och sökande. Det sista säger jag med ett leende som om typ "bjud ut mig".
"Men vad tycker du om choklad, gillar du skolan, vilken storlek har du i skorna, är du singel? Frågar jag med ett hopp om att han är singel.
" Jag älskar choklad, skolan är inte jätte rolig, jag har 41 i skostorlek och jag är också singel och sökande.
Erik tar en paus sedan säger han
"Kan inte du och jag gå ut på en riktig dejt. Kanske gå ut på bio, eller gå på middag, kanske gå och bada. Eller bara stanna hemma och kanske se på en film.
"Jag vet inte. Skulle det bara vara en "on night stand" eller ett riktigt förhållande."
"Jg skulle vilja gå ut med dig och lära känna dig mer. Om vi byter ut våra nummer så kan jag ringa snart. Om du vill."
"Okej. Men jag måste hem nu" sa jag och sedan bytte vi ut våra nummer. Sedan jag jag hem.

I love youWhere stories live. Discover now