*Eriks perspektiv*
Jag åker till Johan.
Jag knackar, han öppnar och som tur var så var han ensam hemma just då.
-Tjena man. Kan jag slagga på din soffa inatt. Katrine har kastat ut mig.
-Visst, men varför kasta hon ut dig?
-En tjej som jag har haft ihop med innan, ville få ihop det igen. Hon kysste mig, sedan så höll hon på med mig idag igen. Jag sa till Katrine att det var en kyss. Men hon kasta ut mig ändå, jag är så sur på mig själv.
-Det var dumt man, jag menar, du har fått en familj, ett barn och en tjej. Ska det sluta så?
-Jag hade tänkt fria till henne idag. Tror inte hon vill det längre. Jag är så ledsen, jag vill bara gråta.
-Säg inte det till mig, säg det till henne, men imon. Nu ska du lägga dig.
Jag fick sova på hans soffa inatt.
När jag somnade grät jag. Jag var så ledsen. Hoppas hon förlåter mig.*Katrines perspektiv* Dagen efter*
Jag vaknar med Theo i famnen, han är så söt. Jag vänder mig om, men jag ser att ingen ligger där. Jag blir ledsen när jag tänker på dagen innan.
Men jag går upp, tvättar av mig, sedan matar jag Theo med lite banan.När jag sitter och leker med Theodor så hör jag mobilen vibrerar.
Det är ett mess från Erik.
Erik: Kom till caféet vid grand Samarkand idag. Vi behöver prata. Kom ihåg att jag älskar dig. Pussa Theo från mig.
Jag: Ok. Föresten, är inte lika sur längre. Du behöver inte vara rädd. ☺️.
Jag log när jag skrev det messet. Jag var sur över att han hade vänstrat, men det var en kyss. inte mer.Jag lämnade Theodor hos mina föräldrar. Där fanns även Kristian och hans nya pojkvän. Han hette Freddie och var skit schyst.
Men sedan tog jag bussen in till stan, och sedan gick jag in till Caféet.
Där satt Erik och hade beställt en Kaffe latte och en kladdkaksbit till mig. Han vinkade och jag log tillbaka.-Hej, sa jag lite stelt.
-Hej.
vi satte oss mer och kollade på varandra en stund. Sedan sa jag
-Vem var hon? Tycker du om henne?
-Det är en av mina gamla ex. Vi var tillsammans i kanske tre år och vi hade det bra ihop. Men vi gjorde slut, när jag insåg att jag gillade någon annan.
-Vem var det?
-Du, du vet, jag hade tänkt fria till dig igår, Så jag skulle bara fråga henne om hon visste någon som hade fina ringar.
-Åhh, älskling, förlåt.
-Men andra gången gillt antar jag, sa Erik och ställde sig upp, sedan satte sig ner ett knä och tog fram en ask ur fickan.
-Katrine, vill su gifta dig med mig?
-Ja, jaaa. Sa jag och grät.
Jag kysste honom. sedan fick vi många applåder, en som jobbade där kom fram med en flaska champagne, och sedan en massa rosor.När vi skulle åka hem så bad vi mamma och pappa att ha Theo över natten.
Vi åkte hem och öppnade flaskan med champagne, sedan beställde vi mat, och drack ännu mer.
den kvällen slutade med att vi låg och hånglade, sedan fortsatte det.*Morgonen efter*
-Vet du vad jag tycker vi gör. Drar in på hotel. Du, jag och Theodor. Det skulle vara jättemysigt, sa Erik vid frukost bordet.
-Vad kan det kosta då?
-Jag har sparat ihop ganska mycket nu de senaste månaderna. Jag har så att vi kan stanna på hotel i tre veckor.
-Var? isåfall hur länge.
-Jag tänkte mig Dannmark. The reef Resort and Hotel. Har bokat fem nätter där. Vi åker nästa vecka, på tisdagen och kommer hem på söndag.
-Är du seriös? frågar jag Erik.
-Japp. Jag bokade så vi skulle kunna vara med på bröllopet, men att vi ska ändå kunna åka dit ganska snart.
Jag log och kysste Erik.
Efter det så tog jag på mig kläder, sedan hämtade vi Theodor.
För idag skulle vi köpa något till Elisa och Johan i bröllops present.När vi var framme i en affär så frågade vi kassörskan
-Våra bästa kompisar ska gifta sig. Dom är 17 och nitton, vad skulle du rekommendera?
-Då skulle jag rekomenndera denna sprit hyllan, lite modernare, men ändå snygg. Kostar 400 kr.
-Men då tar vi den! sa jag.Efter det så åkte vi hem och tog det bara lugnt. Vi låg i soffan hela dagen, åt godis och bara chillade.
På kvällen så satt jag i köket och mosade päron när Erik kom in och höll en sak i handen. Han gav den till Theodor.
-Vad är det? frågade jag.
-Det är en grej som alla förstfödda söner i familjen får. Jag fick den, nu är det Theos tur.
I den låg det en nalle, ett kort och sedan en tjock bok.
-Vad är det för bok, frågade jag.
-Alla förstfödda pojkar sedan artonhundra talet har färgat sina händer och sedan tryckt dom här i.
Jag kollade i den, det var många händer.
Erik tog fram en färg, och målade Theodora händer gröna. Sedan tryckte han hans händer på en sida, sedan skrev "Theodor Gryning" på högra sidan. Gryning är Katrines efternamn.
Det var jättefint. Jag kollade lite i de, och den första som skrev i den skrev på datumet 27 april, 1830. Namnet gick knappt att läsa.
Men det var så häftigt. Att kunna se vilka män i Eriks släkt som har fötts.
-Detta är min farfar, han lever fortfarande, sa Erik. Jag såg datumet. Det var skrivet den 7 november 1917. Det betyder att han är 98 år gammal. Det är respekt.
Jag log och sedan så gav jag Theo sina mosade päron. Han tyckte det var supergott. För att först smakade han lite på det, sedan stoppade han hela ansiktet i tallriken.
Vi alla (inklusive Theo) skrattade, sedan torkade jag av Theo, och satte honom i ett bad.Sent på kvällen, när Theo precis har somnat, så låg jag i min säng och kollade på ringen. Den var jättefin, en guld ring med en diamant.
När jag somnade somnade jag med mina älsklingar runt mig.
Erik bakom mig, och Theodor framför mig. Ingen kan älska någon så mycket som jag gör.*Författarens ord*
Förlåt för lite kortare kapitel, men ja ja.
Vad tycker ni än så länge? kommentera gärna.
Älskar er.
Puss piss.
Glöm inte Rösta, kommentera, tipsa och följa så hörs vi. Hejdå❤️❤️
YOU ARE READING
I love you
Teen FictionJag vet hur det känns när man är stört kär. Tro mig, att man kan sitta och tänka på hen i timmar. Jag heter Katrine och är 16 år. I Det finns en kille som är två år äldre än mig som heter Erik. För kanske två år sedan har jag varit stört kär i hono...