*Fortsättningen på kap.38*
Min pappa och jag höll varandra i handen och började gå.Men vi stannade när vi såg att ...
Alla stod upp, alla.
Mamma var där, Elisas föräldrar, Eriks föräldrar, Zoes förlädrar, och mina andra vänner från skolan. När kom dom. Alla jag kände var där.
Men dom vackraste var, Erik stod där
Framme, men Theodor och Johan vid sin sida.jag och pappa började gå, med Zoe och Elisa bakom oss.
Pappa lämnade över mig, och kramade om mig. Jag log och så ställde jag mig på min plats.
-Vi har samlats här idag, för att vidga dessa människor, två individer, som idag ska lova ett löfte så starkt att dom lovar att dö för den andre. Nu börjar ceremonin.
Min kusin(prästen) fortsatte att prata, och till sist så sa han
-Tage du, Katrine Johansson Erik Aspsson till din äkta make, att älska i nöd och lust?
-Ja, säger jag.
-Tage du, Erik Asspsson, Katrine Johansson till din äkta maka, att älska i nöd lust.
Erik tog en paus, sedan sa han
-Ja.
-Du kan nu kyssa bruden, sa Min kusin och så kysstes vi.
Detta var inget grekiskt bröllop, men ci har haft det såhär i typ hundra år.Efter ceremonin så gick vi till trädgården, och åt mat. Det blev massa sallader, olika fisk-sorter, kött bland annat lamm, sedan potatis sallad, ris och sedan massa frukter. Vi satt i ett fest-tält, så att det inte skulle bli för varmt.
-Nu tycker jag att vi skålar, för att Katrine och Erik har lovat, att dom i nöd och lustm från denna dagen, ska hålla ihop. Jag är ingen talare, men skål, sa pappa och alla höjde glasen.
Vi drack champagne, och barnen drack läsk eller saft.
Vi åt mat, sedan skulle vi gå och dansa. Vi åkte till ett dans-ställe nere i stan, där var vi helt ensamma.
-Först par-dansen sa alla, och vi dansade och dansade.
Men när vi dansat i kanske en halvtimma, så sa Erik.
-Katrine, nu är du ju inte pappas lilla flicka, men jag tycker ändå att din pappa ska få ta hand om dig en sista gång, så nu är det dags för FAR OCH DOTTER DANSEN.
Pappa höll om mig, och vi dansade. Detta påminde mig om när jag var yngre, och pappa höll upp mig, och vi snurrade runt. Det var så kul.
-Du ska veta, att du är, och kommer alltid vara min lilla flicka.
-Ja pappa, jag vet, sa jag och kramade honom.
-Jag älskar dig gumman.
-Älskar dig med.
Vi dansade en stund, jag såg att Theodor och Erik dansade, och efter det dansade Antonia och Theodor. Och såklart Johan och Erik.En stund in kvällen var det dags för fika. Vi skulle fika där.
Bordet var jättefint uppdukat, ute på en terrass med solnedgång och hav bakom oss.
Jag och Erik satte oss, och så tog vi lite bilder.
Efter det var det dags för tårtan. Det var en gräddtårta, med fyra höga våningar. På en våning var det bara choklad kräm, en med bara vanilj mouse, en med mint fyllning, och den sista var det någon frukt grej med apelsin och päron. Jättegott. Och ovanpå var det (såklart) grädde och jordgubbar.
Det var jättegod.
På kvällen sen så hade vi tagit ner mat-tältet och slagit upp ett sovtält. Där skulle alla i huset sova förutom jag och Erik, vi skulle sova i vårt rum. Eftersom att vi ville vara ensamma på bröllopsnatten.
Vi drack massa champagne, och choklad doppade jordgubbar. Sedan badade vi i poolen vi har i huset(en bubbelpool) och sedan så gick vi in i rummet och hade vuxentid.
Jag är så glad att vi gjorde detta, alltså gifte oss. Det är en av dom bästa sakerna jag har gjort i hela mitt liv.
Jag älskar honom verkligen.*Författarens ord*
Tack för 2.67k. Jag är jätteglad.
glöm inte kommentera, rösta tipsa och följa så hörs vi. Hejdå❤️❤️
YOU ARE READING
I love you
Teen FictionJag vet hur det känns när man är stört kär. Tro mig, att man kan sitta och tänka på hen i timmar. Jag heter Katrine och är 16 år. I Det finns en kille som är två år äldre än mig som heter Erik. För kanske två år sedan har jag varit stört kär i hono...