Kap.28

49 1 1
                                    

Jag ändrade en sak, möhippa(heter det så?) och svensexan ska vara från onsdagen till lördagen. Johan och Elisa gifter ju sig på söndagen. så att ni vet mina älskade ....... parfymer??(what?)

*Onsdag*Svensexa+Möhippa dagen*Eriks perspektiv*
Jag vaknar tidigt. Klockan är fem på morgonen, och jag ska "kidnappa" Johan. Jag, Johan, Henrik, och Harry ska strax mötas utanför Johans hus. Han anar ingenting. Johan hade undrat om det blir något sånt, men jag hade sagt att det blir lite frukost och så. Han kommer bli såå chockad. Vi ska gå på massa pubar i Helsingborg och sedan åka till Danmark och bo där till lördag. Vi ska åka till Köpenhamn i Danmark, till ett hotel där.
Jag vaknade upp, och sa till Katrine att jag skulle gå. Hon bara nickade och sedan fortsatte att sova. Theodor sov hos Katrines föräldrar nu, så det kändes ganska tomt.
Jag gick ut och satte på mig kläder. Jag skulle ha jeans och en skjorta. Inte festligt men ändå snyggt. När jag ser kläderna så kommer jag ihåg, det var dessa kläder jag hade på skolavslutningen. Det var över ett halvår sedan. Vad tiden går fort.

Jag sätter mig i bilen och kör iväg till Johan.
När jg kommer fram till Johan så stod en annan bil där med. Det var Henrik och Harry som stod där.

-Tjena killar, ska vi gå in eller? Elisa sa att hon skulle låsa upp igår natt. Så det är öppet, sa jag medan vi går in.

När vi gick in så gick vi in i deras sovrum, där Johan och Elisa sov.
Vi satte tejp över munnen på Johan, gjorde så att han inte såg något, sedan bar vi ut honom medan han skrek, sparkade och svor.
Vi slängde in honom i bilen, låste dörren och sedan började vi åka mot Helsingborg.
Vi såg att han fick panik så jag sa att vi skulle ta bort tejpen och bandet för ögonen.
-Vafan killar, klockan är typ fem, vad är detta?
-Klockan är faktist halv sex, och vi är påväg till din svensexa. Men vart berättar vi inte, sa Harry.
Vi andra log och sedan fortsatte färden mot Helsingborg.
Vi hade åkt från Stockholm till Värnamo(är inte bra på geografi), och där stannade vi för att äta frukost.
-Ska vi stanna på donken eller? frågade Henry.
-Japp, jag kör in.
Jag körde in på Donkens parkering och stannade.
Vi gick in och ställde oss i Kö.
-Johan, vi bjuder. Vad vill du ha? frågade Henry.
-En kaffe, chokladmuffin och en glass.
-Japp, sa Harry och så gick vi och köpte det.
Vi satt och åt, när jag fick ett sms från Katrine. det löd så här.
Katrine:Hej älskling, jag undrar hur det går för er? var är ni. Messa gärna när ni kommer fram. Jag litar på dig❤️. Älskar dig.
Jag:Vi är i Värnamo. Vi sitter på donken och äter frukost. När skulle ni vara på hotellet?
Katrine: Vi väntar på Taxin. Vi ska vara där halv nio.
Jag skickade ett hjärta tillbaka och sedan fortsatte jag och åt.

*Katrines Perspektiv*
Jag och Elisa sitter i Taxin. Hon kollar förvirrande på mig.
-Var ska vi? frågar hon efter en stund.
-Okej, du kommer ihåg det hotellet vi var på för kanske tre år sedan med våra föräldrar. Det spa-Hotellet. Clarions, det ska vi till nu. Vi kommer bo där till söndag.
-Är du seriös, jag har velat bo på det hotellet sen vi åkte där ifrån typ.
-Sedan kommer vi naturligt vis shoppa, gå på barer, ännu mer shopping. Och äta massa god mat.
-Du är den bästa vännen jag kan få.
-Var det ok om Zoe kommer? Men hon kommer inte idag, hon kommer imon. Men en natt själva, då ska vi festa, sa jag och skrattade.
-Jadå, sak ar henne lite faktist.

När vi hade checkat in på hotellrummet, och gått in på vårat rum så började vi hoppa runt, skratta och sedan öppna flaskan med champagne.
När vi hoppat runt ett tag så satte vi oss ner.
-Du, jag fattar inte att det gått så snabbt. Du har barn, flyttat ihop med en kille och jag ska gifta mig. Det är sjukt.
-Men jag ångrar ingenting, sa jag.
-Inte jag heller.
Efter vi hade suttit en stund och pratat så gick vi ner och åt frukost.
Det var massa olika bröd, yoghurt, bär, frukt, juicer, kaffe, bacon, typ hundra olika pålägg, allt man kan tänka sig.
Vi plockade till oss lite, sedan satte vi oss vid VÅRAT bord. Vi hade ett eget bord. Thats sick.

Efter vi ätit gick vi upp och bytte om på vårat rum, sedan shoppade vi lite.
Vi gick in på ganska många ställen, men efter kanske fyra timmar(då klockan var 13:00) så stannade vi för en fika på ett litet fik.
Där köpte vi en macka, och en kaffe.
-Är du nöjd med kläderna? frågade jag.
-Japp. Ska vi hem och testa allt igen. Det är det bästa jag vet, sa Elisa. Hon skrattade när hon sa det och jag nickade.
Vi gick till Hotellrummet igen och började testa kläderna. Det slutade med att vi hade som en "modeshow" för varandra.
Men det var på skoj, sedan satte vi oss och kollade på film. Det var titanic, den bästa filmen som finns typ.
Efter vi sett den var klockan runt halv sju, så vi satte på oss våra festkläder, sedan tog våra id och stack till närmaste klubb.
Det var ganska mycket folk, men vi hittade ett litet ställe där vi stod och dansade. Det bästa med den klubben, är det att dom släpper in alla över femton. Det är grymt eftersom både jag och Elisa är 17.
sedan bestämde vi oss för att gå och ta en drink. Vi satte oss vid ett bord och skulle vänta på att beställa då en man kom fram och frågade -Är det någon speciellt tjejerna vill?
Han blinkade åt Elisa och sedan sa han
-Två starköl till de här två.
vi bara log och tog emot ölen. Vi satt oxh pratade en stund, men sedan efter kanske tre starköl så ville vi dansa.
så vi började dansa, jag och Elisa. Men sedan kom den mannen igen, och dansade.
i början var det typ hoppa upp och ner. Men sen började han röra på Elisa. Det blev mer och mer intensivt, tills Elisa fick säga till honom att sluta.
-Vad? frågade han.
-Kan du sluta röra mig, äckelgubbe, sa Elisa.
Jag blev lite rädd men vi gick bara iväg från honom.
Vi fortsatte att dansa en stund, sedan kände jag ett par händer på mina höfter. Det var den mannen.
-Kan du slu.....
Sedan hördes bara ett skrik. Elisa blev släpad bort mot toan, blev inslängd och en man kom efter henne.
Jag fick panik, bankade på dörren. Sedan skrek jag att någon måste hjälpa mig.
Bartendern slängde upp mobilen och slog in 112.
Jag tänkte först ringa Johan, men ville inte än. Vet inte a
varför, men jag ringde till mina föräldrar.
jag:Mamma, pappa Elisa har blivit indragen i en toa, i baren närmast hotellet Clarions. Skynda hit.
Mamma: Såg ni hur han såg ut? har ni ätit eller druckit något som han har givit er?
Jag: Vi har druckit lite öl och lite nötter. Hur så?
Pappa:Vem gav er det? var det den mannen?
jag:Nej, Bartendern. Men hon var inte drogad, hon blev insläpad.
Efter det bröts samtalet. Jag började gråta, men jag hörde sirener av en polis starkare och starkare.
Jag stod nu utanför klubben, och en polis förhörde mig.
-Den sista frågan, hur rörde han dig och Elisa.
-Först bara vid händerna, sedan upp i armarna. Efter det på halsen oxh efter det vid brösten. På mig var det bara Midjan, och han försökte gå längre upp.
-Vi har fått ut Elisa. Men hon är helt avsvimmad. Vi måste få henne till sjukhuset.
Massa män bar in min bästa väns kropp i en ambulans. Jag messade det till Erik och sedan hoppade jag också in.
På sjukhuset så blev hon undersökt, och sedan var det bara att vänta på att Elisa vaknade upp. Jag hade fått ringa till Johan och berätta hur det var. Men jag sa att vi skulle till hotellet när hon vaknar.
Runt halv ett, så vaknar Elisa. Hon vaknar med en huvudvärk, hunger och är rädd.
-Vad har hänt? frågade hon mig.
-Vi gick till en bar, sedan träffade vi en kille och han försökte fö sig ett ligg med dig. Men han lyckades inte.
-Kan du köpa en macka till mig. Snälla.
-Jadå, Sjuksköterskorna kommer strax för att kolla till dig. Ring till Johan, han är orolig.
Jag gick för att köpa en macka, och när jag kom tillbaka så satt Elisa och pratade med Johan i telefon.

Efter en undersökning av en doktor, så fick vi åka till Hotellet igen.

Dagen efter så vaknade vi och gick direkt ner och åt frukost. Idag blev det pannkakor, sirap, varm choklad och grädde. Det var jättegott.

När vi kom till rummet igen så satte vi på oss kläder, sedan så städade vi lite. Fattar inte att på ett dygn hade vi slängt alla våra kläder åt helsicke.

Vid ett kom Zoe. Hon har gått svenska kurser nu så hon kan mycket mer svenska. Det är kul.
-Hej tjejer. Hur är det? frågade Zoe.
-Det är bra. Tired, but fine.
Sedan berättade vi om igårkväll, och man såg att Zoe blev lite rädd.
-Oshit, thats Scarry. But you are ok, right?
-Yeah, I Am, sa Elisa.

Efter det så shoppade vi, sedan hade vi bokat massage. Så vi fick helkroppsmassage, sedan bubbelpool. Det var så härligt.

*TO BE CONTINUED(stav)*

I love youWhere stories live. Discover now