*Eriks perspektiv*
Jag vaknade med en härlig doft av äppelpaj, apelsiner och.... vad var det, Ah, Katrine har inte bytt på Theodor.
Jag går upp, ser något fantastiskt.
-Det kanske är konstigt, men jag tror att Theodor sitter upp, sa Katrine med kameran i högata hugg.
-Men gubben, vad du är duktig, sa jag och Log ett stort leende.
-God jul hjärtat, sa Katrine och kramade mig.
-God jul älskling, och god jul min älskade son, och så plockade jag upp Theodor och kramade och pussade honom.Vi gick ut i köket och skulle äta jul frukost.
Vi hade köttbullar, sill, prinskorv, gröt, skinka och mjölk. Theodor fick farmors äppelkräm och mjölk, hans favoritmat.
-Vad gott allt ser ut, sa jag.
-Det gör det, hur ska vi göra med J U L K L A P P A R N A, stavade jag.
-Theodor kan öppna en nu på morgonen, sedan tar vi resten hemma ikväll.
-Det låter utmärkt, sa jag mellan tuggorna av bröd, gröt och köttbullar.
Efter frukosten fick Theodor öppna en julklapp.
Han sken som en sol när han öppnade den, men det som var i sket han i. Det är ju pappret, lådan och snöret som är roligt. Men han gosade med nallen sen.
När Katrine gick in och bytte om så bytte jag om på Theodor. Han skulle ha en Nisse dräkt, med luva. Och sedan skulle jag vara tomte ikväll, så han skulle få ta kort med mig. Det är en tradition i Katrines familj, att alla barn ska få ta ett kort med tomten.
Men jag skulle ha kavaj nu i början av dagen.
Katrine kom ut med en röd klänning, en tomteluva och en röd sminkning. Hon var så vacker.
-Ho Ho Ho, sa hon och kysste mig.
-Inget sånt framför Theodor, sa jag och skrattade.
Katrine log och bar upp Theodor i famnen och pussade honom så han fick ett rött märke på kinden.
-Nu måste vi dra till Inga-Märta och Bertil, sa jag.
Det är min faster och Farbror som jag har mycket kontakt med.
Vi satte oss i bilen, packade in Julklapparna till hans kusiner och sedan stack vi.*Katrines perspektiv*
När vi kom fram så kom alla och hälsade. Alla var jättetrevliga, gullade med Theodor och så. Men sedan var det en unge som retade gallfeber på mig. Axel, 16 år. USCH, han stötte på mig, retade Theodor, kallade Erik för fula saker. Nej, inget sånt går jag med på.
Men sedan var det dags att ha julklappsutdelning, vi delade ut till alla där, vi fick också några. Jag och Erik fick varsitt armband, en biobiljett (kul eftersom det är det jag ska ge till Erik) och sedan en lampa med en bild på Theodor, som var till mig då. Han är så söt. Själva skärmen på lampan var det en bild på honom, sedan var lampan vit och guldig. Jag fick en sak av Axel, gissa vad det var. En servett från bordet, där det står"Tjena snygging, kom med mig ska du få se en stor en". Jag slängde den.Efter alla trevliga snack hos Eriks familj åkte vi vid ett till min familj. Där var det varmt, luktade mat och allt var trevligt. !en även där finns det folk som jag inte går med riktigt. Till exempel min ena kusin, Milla. Hon är alltid så stimmig, vill alltid vara i centrum. Det blir lite jobbigt, men ja ja.
Vi skulle först äta middag.
-Nu kan alla sätta sig vid bordet, här ska Milla, Archie och Kristina sitta, Här ska katrine med familj sitta, hör ska mamma och pappa sitta, Sandra och Ola, ni kan sitta här och Farmor och farfar(mina kusiners farmor och farfar, det är min mormor och morfar). Och jag sitter här, sa min äldsta kusin Amanda.
Vi sitter och äter, allt är jättetrevligt, och när vi ätit klart är klockan halv tre, så barnen springer och leker en stund innan Kalle anka. Archie och Kristina fick leka lite med Theo, dom var jättenöjda alla tre.
Sedan var det Kalle anka, alltid med ett leende.
Och efter Kalle anka blev det dags för att tomten skulle komma.
-Men älskling, jag glömde Theodors medicin hemma. Kan du hämta den? Ljög jag.
-Jadå, jag kommer strax, sa Erik och tog en påse med tomtekläderna.Efter kanske fem minuter knackade det på dörren. Jag öppnade och sa (kanske lite för högt)
-Men hej tomten, kommer du nu? Sa jag och log.
Alla barn stack in i vardagsrummet och satte sig stilla, till och med Milla.
Vi hade julklapps utdelning, men sedan var tomten tvungen att gå.
-Ska du redan gå tomten? Kan inte di ta kort med alla barnen, lilla Theodor vill jättegärna ta ett kort med dog, även Milla, Archie och Kristina.
-Jadå, bara kom. Sa Tomten och klappade på knät. Sedan klappade han mig snabbt på rumpan. Archie log mot mig och jag log tillbaka.När alla foton var tagna, gick tomten.
Då var det dags att öppna julklapparna. Först började Theo, sedan Milla, Kristina, Sandra(Eriks syster), Archie, Amanda, jag, Kristian(Min bror)min faster, Eriks föräldrar, mina föräldrar, och till sist min mormor och morfar.
Theodor fick av Milla, Kristina och Archie en bok med massa bilder på bilar, djur och saker, av Amanda fick han en keps där det står "cooling" på. Av Eriks föräldrar fick han en haklapp där det står "Farmors och farfars ängel"och massa småbilar. Av mina föräldrar fick han ett duplo lego i form av en motorbana. Passar bra till det han fick hemma. Av hans gammelmormor och gammelmorfar fick han en tavla som gammelmormor gjort själv där det står hans namn, efternamn och när han föddes.
När Erik kom hem öppnade vi våra klappar. Erik och jag fick några kort, en chokladmaskin, popcorn maskin och lite öl mm.
Efter ett tags lekande, blev fler och fler trötta. Vi åkte hem, men först gick vi runt oh tackade alla.
-Katrine, Erik kan ni komma hit lite? Frågade min faster.
-Japp, vad är det? Frågade jag då.
-Skulle ni kunna passa Archie, Milla och Kristina nästa vecka. På lördag till söndagen. Hos mig eller er, spelar ingen roll. Jag ska till ett bröllop, och det är i Skåne så jag sover över där en natt. Är det ok? Frågade faster.
-Ja, det blir lite trångt men vi kan vara hos mig. Eller? Frågade Erik mig.
-Ja då. Skulle vi kunna få nycklarna på lördag, om vi skulle behöva dom då? Frågade jag.
-Jadå. Eh vi kan höras i veckan. Jag antar att ni ska hem nu va? Frågade hon.
-Japp, tack för allt. Men vi kan komma förbi på torsdag eller fredag så kan vi prata då? Frågade Erik.
-Japp, ta hand om er så syns vi på fredag.
-Hejdå, sa jag och kramade Faster.När vi kom hem så öppnade vi klapparna. Erik blev jätteglad över sina julklappar, Theodor med. Jag öppnade sist, det var en röd smal låda med en rosett runt. Jag knöt upp rosetten, och öppnade lådan.
På skolavslutningsdagen fick jag ju ett halsband från Erik där det står KJ(Katrine Johansson). Nu fick jag ett armband med samma stil, där det står Katrine+Erik. Det är så fint. Älskar det. Sedan fick jag en bild på oss som togs i somras. Det är när vi kysser varandra, med solen i bakgrunden.
-Men älskling, tack så jättemycket. Älskar det.
Jag kysste honom och sedan skulle vi lägga oss. Innan vi la oss skulle vi ta ett foto tillsammans.När jag la mig i sängen, bredvid Erik och Theodor, kände jag en känsla. Den känslan är oförglömlig.
*Författarens ord*
Hej, ja, ett till kapitel ute. Jag är ganska stolt ändå. Skriv om det är något ni undrar så hörs vi.
Glöm inte kommentera, rösta tipsa och följa så hörs vi. Hejdå❤️❤️
YOU ARE READING
I love you
Teen FictionJag vet hur det känns när man är stört kär. Tro mig, att man kan sitta och tänka på hen i timmar. Jag heter Katrine och är 16 år. I Det finns en kille som är två år äldre än mig som heter Erik. För kanske två år sedan har jag varit stört kär i hono...