*Eriks perspektiv*
Jag vaknar i mitt rum, med Katrine. Då kommer jag plötsligt ihåg gårdagen. Jävlar, mitt huvud kommer spränga sönder snart, bakfylla är det värsta som finns.
Men jag försöker sätta mig upp, men misslyckas. För att Katrine ligger bredvid mig och håller om mig. Jag klagar inte.
-Snälla, lite till bara, sov i fem minuter, säger Katrine halvt sovande.
Hon är så söt när hon sover.
-Nope, kom igen vakna. Vi ska ha bakfylledag. Vi ska beställa pizza, äta MASSA gott och bara ta det lugnt.
-Kan vi ta det lugnt här, jag går inte hem såhär, säger Katrine.
Jag skrattar och sedan börjar jag kittla henne.
-Erik, sluta. Sluta Erik, Hahhahha, sluta, skratt skriker Katrine.
När jag slutat kittla henne så går jag och hämtar jag en tröja från min syrra och ett par mysbyxor från mig med massa hål i.
-Vill du låna detta av mig, frågar jag Katrine och räcker fram tröjan och byxorna.
-Tack. Ska bara in och duscha.
-Ska jag följa med dig? Frågar jag skojsamt och jag får bara en kyss som svar.
-Jag kan nog duscha själv, snygging, säger Katrine.
Mesans hon duschar går jag in i andra toan och tvättar av mig.
När jag kommer ut har Katrine redan duschat klart.
-Tja snygging, kom vi går ner och tar en kopp kaffe.
Vi sätter oss vid matbordet och ska äta frukost när Katrine frågar
-Fina föräldrar vet jg skulle bort i några dagar men din syster då?
-Hon är hos sin pojkvän. Hon ska vara där i tre veckor.
-Okej, när kommer dina föräldrar tillbaka?
-Nästa lördag. Hur så?
-Skulle bara se hur länge vi kan vara ensamma, säger Katrine.
Vi äter frukost, om man kan kalla pannkakor frukost, sedan satte vi oss och kolla på film i vardagsrummet.
-Vi kör Saw maraton, jag kommer strax, säger jag och springer in i köket.
Jag hämtar massa choklad, gelegodis, ostbågar, popcorn, chips och Coca Cola, Fanta och Massa kaffe.
-Här kommer jag med det godaste du kommer äta på länge, säger jag och bär in allt.
Katrine skrattar och sedan startar vi Saw 1.
När Saw 5 slutar är allt kaffe slut, popcornkärnor ligger utspridda över hela rummet(som vi kanske har kastat på varandra) och massa godispapper ligger på golvet. Sedan ligger Katrine framför mig och sover.
-Älskling, ska vi kanske stänga av filmen. Din mamma har ringt tre gånger, så du vet, säger jag.
-Fan också.
Katrine springer ut och ringer hennes mamma.
När hon kommer tillbaka så sätter hon sig i soffan och kysser mig på pannan.
-Ska vi se på en annan film? frågar hon.
-Vad vill du se?
-Någon romantisk, kanske dear john, eller PS. I love you.
-Jag kollar om jag har någon av dom.
Vi kollar på ännu mera film.
*Katrines perspektiv*
Sent på kvällen ringer jag till Elisa på
face time.
-Hej Elisa, hur är det? var hamnade du igår?
-Hos Johan, du då? hemma eller hos Erik och maked love? frågade hon skrattande.
-Hahaha, Erik, men du gjorde säkert samma sak. Eller?
-Ja, men jag såg dig inte igår på festen. Var var du? frågade Elisa.
-Jag var och dansade, vid drick bordet och kollade när du och Johan var med varandra. sa jag b
Vi pratade en stund, sen gick jag och la mig och myste med Erik.
Jag tänkte mycket på igårkväll, om att jag faktist förlorade oskulden igår. Undra om Erik visste det.
Jag vet inte. Imorgon ska vi nog städa, sedan träffa Johan och Elisa
Innan jag somnade kramade Erik om mig. Sedan somnade vi så.*Författarens ord*
Shiiiiit, 705 läsningar. Omfg. Älskar alla er. Tack så mycket. Kan vi ta och komma upp i tusen läsningar innan påsklovet om ca 4-5 veckor? älskar er ändå. Kommentera gärna mer, snälla. Glöm inte att tipsa, rösta och kommentera.
Bye❤️❤️
YOU ARE READING
I love you
Teen FictionJag vet hur det känns när man är stört kär. Tro mig, att man kan sitta och tänka på hen i timmar. Jag heter Katrine och är 16 år. I Det finns en kille som är två år äldre än mig som heter Erik. För kanske två år sedan har jag varit stört kär i hono...