Kap.41

37 2 7
                                    

*Författarens ord*
Jag vet att jag inte uppdaterar så mycket, men jag vet inte vad jag ska skriva, men jag vill skriva många kapitel, för det förtjänar ni som läser min bok.
*Katrines Perspektiv*
När vi vaknade så var klockan halv nio. Det är sovmorgon så det smäller om det.
När jag gick ut till vardagsrummet såg jag Theodor sitta vid tv:n. Så jag gick dit och kollade vad han hade gjort.
-Jag har städat, säger Theodor glatt och visar mamma vad han har städat
Han bade tryckt in en trasa i DVD spelaren, och så fick han inte ut den. Sedan hade han tagit ur alla skivor och lagt dom i en hög, sedan alla fodral i en annan hög.
-Jag får inte ut den mamma, säger Theodor i panik och jag kollar på honom och klappar Theo på kinden.
-Men gubben, kom hit, och så bär jag honom till sin fåtölj och lägger en filt över honom och så går jag och börjar städa efter Theo.
-Mamma, jag tappade ett glas innan, gå inte i det. Det gör jätteont.
Då ser jag att det är små små blodfläckar på golvet, som leder till tv:n.
-Var någonstans? Och har du skadat dig?
-Jagfick en i tån, och det började blöda. Men jag fick bort den, och satte på lite papper.
Jag kollade på tån, och han hade fortfarande lite små glas-bitar i tån, men det var sånt som jag kan ta bort själv.
Efter det så städade jag, sedan vaknade Erik och då åt vi gröt, och oboy.
Efter frukosten så skulle vi åka och handla. För att innan vi åkte så rensade vi ut kylen, så att det inte skulle bli gammalt i kylen.
Så vi bara tog på oss kläder, sedan stack vi iväg till Ica maxi.

När vi kom fram så såg vi en repa på bilen, och den var inte liten.
-Pappa, ä de?frågade Theodor.
-Det är en repa, någon har gott för nära bilen med något vasst föremål.
-Varför då? frågar Theodor och inspekterar repan ordentligt.
-Nee, jag vet inte gubben. Kom, så handlar vi.
Vi gick in på Coop, och Theodor sprang till godiset direkt.

-Du, vad ska vi ha till lunch och middag ikväll? frågade Jag Erik.
-Åh, vet inte. Fråga Theo.
Jag hämtade Theo och såklart svarade han
-MC DONALDS.
Jag och Erik kollade på varandra och sedan log vi.
-Ne, men då äter vi grönsaker ikväll? sa Erik och blinkade med ena ögat.
-Nehe, MC DONALDS.
Erik kollade på Theo och skrattade
-Okej då.
Efter det så köpte vi lite godis, och sedan åkte vi hem.
Vi tog bara varma mackor till lunch ich sedan var det städdags.
-Jag vill inte städa, maaaaammaaaaa.
-Jo, annars blir det ingen MC donalds ikväll.
-Joo.
-Då städar du, annars ryker mc donalds direkt.
Theodor stampade in på sitt rum, och skrek.
Jag bara suckade och sedan dammsög jag vidare.

-Erik, kan du ta över här? Jag har jätteont i magen.
-Okej, sa Erik och tog över disktrasan.
Jag gick på toa, och det första jag gjorde var att spy.
-Mamma, är du okej?
-Ja då, mamma har lite ont i magen bara, fortsätt städa du hjärtat.
Jag satt vid toan ett tag. Sedan ställde jag mig upp och kollade i min necessär (som jag inte packat upp) och skulle ta mina mag tabletter. Då ser jag mina tamponger, och sedan tänker jag efter.
-Erik, kom in. Och skynda dig.
Erik kommer in och kollar konstigt på mig.
-Vad har hänt? Är du sjuk. Theo sa att du hade kräkts.
- Hur länge sen är det från bröllopet?
-Jag vet inte... Hur s...,
-Hur länge är det sen bröllopet.
-Kanske två veckor sen? Hur så?
-Min mens är sen. Jag skulle fått den för fyra dagar sen.
-Eh, okej. Är du säker? Detta kan väll hända utan att du är .....
-Åååååh.
Jag satte mig och började gråta.
Hur kunde detta hända igen? Fattar inte.
-Mamma, är du ledsen?
-Jag mår inte så bra! Det är lugnt, Erik, kan du ge honom hans godis.
-Okej.
Alla gick ut från toan, och jag ringde Dolores, vi har inte träffats sen Theo var två(senaste bb kollen) och sedan åkte jag in på direkten.
-Va ska mamma? frågade Theodor innan jag gick ut.
-Hon ska till en kompis. Men hon kommer hem sen.
-Hejdå Mamma, älskar dig.
-Älskar dig med gubben.
Sedan satte jag mig i bilen och Körde iväg.

När jag kom fram så satte jag mig i väntrummet, sedan ropades mitt namn upp.
Jag gick in och satte mig på sängen, sedan kom Dolores in.
-Hej Katrine. Hur ör det.
-Min mens är se, jag mår illa och jag är bara orolig att jag kommer få barn.
-Har du haft oskyddat sex?
-Det kommer jag inte ihåg, kom precis hem från mitt bröllop i Grekland.
-Okej. Vi tar några Tester.
Vi tog en massa tester, och tillslut sa Dolores att jag skulle hem och att hon skulle ringa senare.
När jag kom hem så var klockan runt halv åtta. Theodor och Erik hade köpt hem en fiskburgare åt mig så jag satte mig och åt det.
Killarna satt inne och kollade på någon film, och jag satt i köket och väntade nervöst på ett samtal.
Vid Åtta så ringde mobilen.
-Hej Katrine, det är Dolores. Vi har fått svar från dina prover.
-Okej, vad säger dom.
-Grattis, du är gravid.
Jag blev chockad. Gravid? Igen. Jag är snart tjugotvå och ska få mitt andra barn.
-Okej, hur långt gången är jag?
-Första månaden, sa Dolores.
-Hur kan jag ha missat detta. Jag har ju druckit.
-Detta kan hända ändå. Men det är bäst att du kollar upp detta, kan du komma nästa vecka någon gång?
-Eeh, jag börjar jobba på onsdag.
-Okej, men på tisdag? Vid tre kanske?
-Det blir bra. Ses då.
-Hejdå Katrine.
Jag stängde av samtalet och sedan ropade jag in Erik.
-Du, vi får nog skjuta på Resan till border-shop.
-Varför d...... Är du verkligen?
-Ja, jag fick precis reda på det.
-Ska vi behålla det då? Jag menar, vi har ju knappt plats med oss, ska vi nu då ha en till liten som kommer så kan vi inte bo här!
-Jag vet Erik. Men har vi råd? För isåfall måste vi ju flytta till en fyra, eller en trea. Dom ska ju ha ett rum var. Annars går detta inte.
Jag och Erik log mot varandra.
Om nio månader kommer en liten till. Men så mycket mer måste fixas innan dess, större lägenhet bland annat.

*Författarens ord*
Förlåt för att jag inte la upp i helgen, men min bonusmamma och bonuslillasyster åkte iväg, så jag pappa och liam såg på massa avsnitt av morran och Tobias, och sen lite skräck. Så jag har inte hunnit lägga upp.
Glöm inte kommentera, rösta tipsa och följa så hörs vi. Hejdå

I love youWhere stories live. Discover now