*Tre dagar efter förlossningen*Katrines perspektiv*
Jag vaknade på ett golv, på en matta. Bredvid mig är en bebis säng, sedan bakom mig är Erik.Jag sätter mig upp och tar upp Theodor i min famn. Han var vaken, men han hade bara legat och tittat upp i taket. Han är så tyst.
När Erik vaknar så går vi ner, jag sätter mig vid en stol med Theodor i knät och gullar med honom.
Erik står och kollar på mig och Theodor och sedan ler han.
Mina och hans föräldrar har ju sett Theodor, men idag ska vi ha en riktig familjemiddag. Hans familj, inklusive hans syster, och min familj, inklusive min bror, ska komma idag på middag.-Vill du ha varm choklad? Frågar Erik.
Precis då hör vi ett slag. Det lät som ett träd som föll.
Erik sprang ut och såg att ett träd hade trillat över grannens hus.
-Jag sticker dit och kollar om det är någon som skadar sig, sa Erik och sprang i höstvädret.Jag och Theodor gick in och hafsats honom i hans matstol, sedan kokade mig en kopp varm choklad.
Sedan satte jag mig vid bordet där Theodor satt och drack min choklad och bara myste.De tre senaste dagarna har jag knappt stigit utanför dörren, men idg ska jag handla. Det ska bli stor hembakad pizza ikväll, så jag ska handla lite till det.
Efter "frukosten" matar jag Theodor, sedan tar jg på honom kläder. Idag blev det en underställ, sedan ett par byxor, en t-shirt med en bil på, sedan en långärmad tröja och en mössa.
Jag tog på mig ett par jeans och sedan en magtröja.När jag tagit på mig går jag till Theodors rum och så sätter jag honom i min famn och gosar lite med honom.
plötsligt hör jag dörren öppnas. Det är Erik som kommer.
Jag sätter Theodor i hans säng och springer ut till hallen.
Där står kvinnan som hade detta huset innan oss.
-Är ni skadade? är det ända jag får fram.
-Våran lille son sitter fast under trädet, snälla hjälp, gråter mamman.
-Var är eran man? frågar jag.
-Han är fast han med, vi behöver din hjälp. Jag har ringt hit Johan och Elisa. Sedan är brandmän och ambulans påväg hit men massa träd har fallit på vägen så vi vet inte när dom kommer. Men Elisa sa att hon kunde ta hand om Theodor, sa Erik.
En stund senare kom Elisa och Johan.
Jag sa till Elisa att hon skulle lugna ner Magdalena, samtidigt hålla koll på Theodor.
Jag sprang ut och försökte att leta reda på sonen och mannen.-Jag har hittat Roger, han är medvetslös, skrek Johan.
Vi bar upp honom, och Magdalena kom springande ut.
Vi letade en stund till, sedan efter kanske 10 minuter hittade vi även deras son.
-Joel, skrek Magdalena.
Han var alldeles blek i ansiktet. Hans läppar var blåa, det blödde från hans arm och huvud, men han andades små, tunga andetag.
-Älskling, snälla vakna, nej, nej, skrek Magdalena.
Precis då kom ambulansen.
De försökte bända loss Joel(sonen), och när han var ute ifrån trädet såg man att han hade en pinne i armen.
-Lova mig att du ringer när du vet hur set går, sa jag.
-Lovar, sa Magdalena
Sedan åkte dom iväg med ambulans och trädet fälldes upp.När Elisa och Johan hade åkt (efter en låång stund) så bestämde vi oss för att handla.
När vi var på Ica så köpte vi pizzadeg, tomatsås, skinka, ost, räkor och ananas.
Sedan köpte vi även lite dricka. Vi var inne på H&M och köpte ett par skor till Theodor.
Så fint.Nä vi kom hem så började jag på Pizzan. För att jag litar inte på Erik och ugnen, för att jag vill inte att huset ska brinna upp.
Erik och Theodor satt i soffan och myste. Det var så fint så jag tog ett kort på det.
När jag hade gjort klart maten satte jag in den i ugnen, sedan bytte jag om.
-Älskling, kan du hålla koll på pizzan, medan jag och Theo(vad vi kallar honom) byter om, är det okej? frågade jag.
-Jadå, varsågod. här kommer ett paket, sa Erik och räckte över en illaluktande Theo.
-Okej, lillkillen har gjort en Brum bum. Då ska vi byt byta, sa jag och gosade på hans mage.
Jag bytte på honom, sedan satte på honom andra kläder.
Det är ett par jeans, sedan en skjorta och en liten liten keps från ebay(som är på tok för stor).
Jag tog på mig ett par tajta, svarta jeans och sedan en magtröja.
-Kan jag gå i detta? frågade jag Erik.
-Båda är jättefina, sa han och kysste mig på munnen och klappade Theodor på huvudet.När Erik satt på sig lite finkläder(skjorta och jeans som liknar Theos kläder) så satt vi in det stora bordet i vardagsrummet.
Efter det så dukade vi, satte in drickan och så var det bara att vänta till pizzan är klar och gästerna kommer.Efter kanske 15 minuter i ugnen så är pizzan klar så vi satte fram den. Det var som en JÄTTESTOR pizza så alla skulle kunna bli mätta.
Eriks föräldrar kom först, så vi hälsade och så satte dom sig i vardagsrummet med Theodor i knät.
Efter kanske 5 minuter så kom mina föräldrar och dom gick också och ville kolla på Theodor.
-Var är Kristian?
-Och Lovisa?
Mamma och pappa kollade på varandra och sedan sa pappa
-Kristian ska flytta till paris, med sin nya pojkvän, Henke. Han är jättetrevlig.
-Och Lovisa? frågade Erik ännu en gång.
-Hon, är hos sin kompis, Isabella. Dom ville att vi skulle vara ensamma.
Jag och Erik kollade på varandra, men sa inget.
När vi skulle sätta oss började Theodor att gråta, vilket är konstigt, eftersom han inte har gråtit typ på två dagar.
Men jag kom på att han har varit vaken länge så han skulle matas, sedan läggas.
-Ursäkta, ska bara lägga honom så kommer jag, sa jag och gick in i hans rum.
Jag ammade honom, sedan bytte jag hans kläder till en pyjamas. Han sov så gott sen.-Smakade maten? frågade jag.
-Den var ljuvlig, är det båda som har bakat den? frågade Sonja(Eriks mamma).
-Jag gjorde den, men Erik vaktade den i ugnen, sa jag.
vi skrattade lite, men jag klappade Erik på knät som om jag menade att jag inte menade det på ett elakt sett.
Under hela middagen pratade vi om Theodor, och flytten, när jag plötsligt hör att det knackar på dörren. Det är Magdalena.
-Hej, stör jag? frågar hon.
-Nej då, undrade precis när du skulle ringa, sa jag.
jag presenterade henne för familjen och sedan satte vi oss i köket så det inte skulle vara så mycket folk vid oss
-Hur har det gått? frågade jag.
-Min son, har förlorat mycket blod. Men han kommer klara sog. Likadant med min man. Han har några inre skador, men det kommer läka.
sedan bröt hon ihop.
-Jag är så rädd. Vi satt och åt frukost, när ett träd föll ner över vårt hus. Ett träd. Hur ofta händer det? grät Magdalena ut, jag tyckte så synd om henne.
Jag klappade henne på ryggen och sedan frågade jag henne
-Vill du ha en bit pizza? den är kanske inte jättevarm men du behöver äta.
-En liten bit kan jag ta.
Jag visade henne ut till vardagsrummet, hon satte sig där och sedan gick jag in för att se hur det är med lillen.Efter ett tag började vi bli trötta, så båda våra föräldrar åkte hem, och Magdalena åkte till sjukhuset igen.
Då diskade jag och Erik, sedan la vi oss i sängen, med och bara myste med varandra.
-Jag älskar dig, sa Erik.
-Jag älskar dig med, sa jag.
sedan kysste jag honom.
Vi kysste varandra ett tag, men sedan slutade vi för att Theodor hade vaknat.
Jag sprang in och försökte söva honom igen(alltså göra att han somnar) och jag lyckades.
När jag kom in i vårt rum igen hade Erik redan somnat.
Han är lin drömman, min prins, min älskade.*Författarens ord*
Hej, här är ett till kapitel klart.
Kan FLER kommentera, ol ni vill.
Älskar er.
Puss puss.
Glöm inte rösta, kommentera, tipsa och följa så hörs vi snart. Hejdå❤️❤️
VOCÊ ESTÁ LENDO
I love you
Ficção AdolescenteJag vet hur det känns när man är stört kär. Tro mig, att man kan sitta och tänka på hen i timmar. Jag heter Katrine och är 16 år. I Det finns en kille som är två år äldre än mig som heter Erik. För kanske två år sedan har jag varit stört kär i hono...