Kap.26

62 2 0
                                    

*Författarens ord*
Bara så ni vet, i boken är det i slutet av november nu, Theodor föddes den 7 november, bara så ni vet.

*Eriks perspektiv*
Idag är det fredag, jag ska till jobbet som vanligt.
Men jag vaknar var klockan fem. När den ringer vaknar Katrine nästan, men hon somnar om igen.
Det första jag gör är att gå in till Theodor. Han ligger där inne och ser nöjd ut. Undra vad han har gjort nu?
-Hej gubben, vad har du gjort nu? Frågar jag tyst till honom. Han bara ler till svar.
Jag byter på honom, sedan ger jg honom lite välling, och sedan lägger jag ner honom igen. Han somnar.
Efter jag lagt lillen går jag och byter om. Jg som idrottslärare har vara träningskläder hela dagen. Jag börjar sju och slutar fyra måndagar, onsdagar och fredagar. Det är lagom.
När klockan är sex äter jag frukost.
När jag äter tänker jag på middagen med föräldrarna för 3 veckor sedan. Det var ganska mysigt.
En annan sak som är rolig är att nästa vecka(första advent) ska Elisa och Johan gifta sig. De ska gifta sig i kyrkan, det ska bli kul att se.
Jag ska vara best man(vad heter det på svenska? Kommentera) så vi ska åka iväg på fredagen och kommer hem sent på lördagen. Som en svensexa.
Jag vet att Katrine skulle vara brudtärna, och dom skulle åka på spa hotell, Theodor skulle vara hos hennes föräldrar natten mellan fredag och lördag, så dom ska kunna vara ensamma.

När jag åkte till jobbet så var jag glad. Jag kände att detta skulle bli en bra dag.

*Katrines perspektiv*
Jag vaknar vid åtta, av att Theodor skriker.
Jag springer in till hans rum och tröstar honom.
Sedan märker. jag att han är hungrig, igen så jag ammar honom.
Jag ska idag till BB och väga, mäta, och kolla till honom.
Men det är senare, vid två i eftermiddag.
Så jag går och tvättar Theo, sedan Duschar jag och klär på mig.
Efter det går jag och äter frukost. Det blir macka och Kaffe. Gött.

När klockan blir halv två ställer jag mig vid busshållplatsen för att vänta på bussen. Erik skulle komma till BB vid två så han skulle kunna vara med.

Jag och Theodor åker, och när vi är framme så går vi in och väntar i väntesalen.
Erik kommer efter kanske 5 minuter, så då går vi in till doktorn.
-Då träffas vi igen, sa Dolores.
-Hej, sa Jag och Erik och gav oss ifrån Theodor.
-Så här har vi honom då, lilla Theodor. Han är så söt. Nu ska vi se hur mycket du väger, sa Dolores och gullade med honom.
Sedan mätte vi honom, tig ett blodprov och till sist sa Dolores
-Vad matar ni honom med, han har ju växt på längden så det smäller om det. Han har växt fem centimeter på nästan en månad. Sedan har han gått upp från 2.5 kg till 2.7 kg. Detta är jättebra. Jag kan rekommendera barnmat nu, kanske en frukt. Men mosa den först. Så det inte blir så stora bitar. Annars är det bara en sak. Hans lungor är lite svaga. Om det händer något vet ni vem ni ska ringa till.
-Yes, tack så mycket. Nu ska vi hem och äta, sa jag.
-Hejdå, sa Erik och sedan gick vi.

-Ska vi handla lite mat eller? det börjar bli lite tomt i kylen, sa jag.
-Okej, men kan du göra det. Jag måste gå på ett möte. Det är idag vi ska sätta betyg.
-Okej, älskar dig, sa jag och kysste Erik.
Sedan gick jag till Ica, och handlade lite mat. Bland annat barnmat.
Sedan lite godis till Mig och Erik, och lite frukt till Theodor.

När jag gått av bussen så går jag hem. På väg hem ser jag Erik stå och prata med en tjej, en ung tjej.
När han såg mig så föste han iväg tjejen.
Han såg på mig att jag blev rädd, så jag gick där ifrån.
Jag ville inte gråta framför Theodor, så jag blev arg istället. Jag såg hur han såg på henne.

När jag kom hem gjorde jag mat, jag brände den(kanske med flit) sedan matade jag Theodor, oxh mig själv sedan satte jag mig i soffan och myste med Theodor.

När Theodor hade somnat i min famn nattade jag honom.
Sedan kom Erik hem. Jag gick ut och välkomnade honom som vanligt.
-Hej, hur var mötet? frågade jag.
-Ehh.... bra. Hur så?
-Eh, var det många tjejer där? frågar jag och slänger ner hans tallrik på bordet.
-Vad menar du?
-Åh Erik, snälla spela inte dum. Jag vet vad du gör. Jag trodde allt gick bra med oss. Vi har precis fått Theo, flyttat tillsammans, jag hade stora tankar om oss, men det får jag sota för nu. Om du ska vänstra på mig med någon Bimbo så kan jag lika gärna visa dig dörren ut, för då har du inget här att göra. skrek jag.
Erik blev helt mållös. Han såg helt chockad ut.
-Älskling, j..
-Rör mig inte, snälla. Kan du svara, har du gjort något med henne. Och ljug inte, jag får reda på sanningen ändå.
-Vi fick till det för någon dag sedan. Men det gick inte längre än någon kyss. Jag lovar Katrine, snälla tro mig.
-Åh jag tror på dig. Men det betyder inte att jag förlåter dig. Du tänkte göra det, det är det som sårar mig.
-Katrine, snälla lyssna på mig, jag gjorde inte något. Inte rörde henne över huvudtaget.
-Förutom hennes läppar, hennes hår och kanske lite mer.
-Nej, jag lovar. Jag kysste henne, men jag sa att jag hade familj, men hon ville inte sluta.
-Mhm. Men du, jag vill vara själv inatt, så du kan sova hos Johan inatt. Så löser vi det imon. Orkar inte nu.
Erik såg ledsen, det smärtade mig att slänga ut honom, men jag har inget val. Det är hemskt. Jag saknar honom när han stiger utanför dörren. Innan han går säger han
-Jag hoppas att du litar på mig, det var en kyss. Inte mer.
Sedan stack han. Han stack faktist. Jag satte mig och började gråta. Sedan hörde jag att Theodor vaknade så jag gick in till honom.Jag sov där inne hela natten.
När jag somnade så tänkte jag på Erik. Hoppas Han inte gjort något mer än kyssar. Gjorde jag fel att slänga ut honom inatt?

*Författarens ord*
Tack för 1,65 k läsare. Det är helt sjukt. Älskar er sjuuuuuukt mycket.
Glöm inte rösta, kommentera, tipsa och följa så hörs vi.
❤️❤️

I love youWhere stories live. Discover now