Part 43

91 3 1
                                    

Tengku Ammar Zafran memberhentikan keretanya di hadapan papan tanda 'Valet Parking' berdekatan dengan pintu masuk utama Swissotel Chicago, dia keluar lalu menyerahkan kunci pada pemandu bertugas. Hotel 42 tingkat yang berdiri megah di tengah-tengah bandar Illinois ini merupakan hotel milik keluarga Hawkins. Bagunan yang diselaputi dengan kaca ini telah menjadi tarikan pelacong dari serata dunia kerana binaan yang sangat unik dan rekaan dalaman yang menarik. Konsep dalamannya berunsurkan kontemporari dengan hiasan yang sangat minimal tapi unik. Tambahan pula, ianya terletak berhampiran dengan Taman Millennium, boleh dikatakan ianya menjadi mercu tanda Chicago.

Kaca mata hitam diambil dari dalam poket blazzer miliknya lalu dipakai sambil melangkah laju ke arah life dalm hotel itu. Menurut setiausahanya, sesi makan tangah hari itu bertempat di lounge di tingkat 18, ayahnda bonda serta adik-beradik yang lain pasti sedang menanati kehadirannya.

Sejak menyerahkan jawatan dan tanggungjawab kepadanya, Tengku Ahmad kelihatan lebih rileks dan sering meluangkan masa bersama keluarga. Setiap kali dia pulang ke rumah, ayahnda sedang berehat sambil berbual bersama bonda, ataupun ayahnda akan mengajak dia dan abang kakaknya bermain golf selepas waktu kerja ataupun . Bahkan, sejak belakangan ini keluarganya kerap makan bersama tak kira makan tengah hari ataupun makan malam. Ammar berasa gembira dengan hubungan mereka yang semakin akrab ini. Sesuai dengan umurnya, memang patut ayahnda bersara daripada bidang bisnes dan perlu fokus pada kesihatannya. Tengku Ahmad tak perlu risau kerana dia dan Tengku Ammar Ziyad akan uruskan semuanya dengan baik. Tengku Airis Qistina juga ada untuk memantau dan mentadbir kewangan syarikat. Walaupun dia yang menjadi kepala utama untuk memeraju syarikat ayahnda, tapi abang dan kakaknya merupakan tulang belakangnya.

Tengku Ammar Zafran sedang membetulkan blazzernya tatkala terasa seperti ada tangan yang melingkar di pinggangnya erat. Dia sudah dapat mengagak figura yang berada disebelahnya, bau wangian Marc Jacob milik Lily menusuk rongga hidungnya.

"Hey, babe! Long time no see. You've been busy, huh?" Lily menghadiahkan ciuman mesra di pipi Ammar.

Ammar Zafran menatap mata Lily, tangannya memegang kedua-dua belah bahu gadis itu, "You...are...busy, babe. You stayed in New York for almost 2 weeks. No calls. No texts at all."

Lily tersenyum simpul, "Awwww, you're missing me,baby boy?"

Ammar Zafran mengalihkan pandangannya ke arah pintu lif. "Nope. At least, nobody barged into my office for the past two weeks."

Lily menjeling, "I'll make sure to call you every hour now."

Mereka berjalan masuk ke dalam lif setelah pintu lif terbuka.

"How was the interview?" Soal Ammar.

"It was great. They said I should get the offer letter by this week. Still waiting though. And, I found a condo near my college." Lily membuka galeri telefonnya, gambar condo yang diambil tempoh hari ditunjukkan kepada Ammar Zafran.

"What do you think? Beautiful isn't it?"

Ammar melihat gambar sekitar condo yang diambil oleh Lily, "Nice view. I think it suits you since it's already fully furnished.

"Yeah, I'll be busy during the starting of semester, so I don't want to be busy with moving-in stuffs." Balas Lily. Semester baru akan bermula bulan depan, jadi dia perlu settle down di New York sekurang-kurangnya seminggu sebelum kelas bermula.

"Let me know if you need my help, babe."

"Alright, will do" lengan Ammar dipeluk erat, kepalanya diletokkan di bahu Ammar. "Babe..."

"Hmm.."

"I'm gonna move to New York soon.." kata Lily perlahan. Suaranya hampir tenggelam.

Ammar Zafran memandang muka Lily dengan perasaan pelik, "Yes, I know. We were just talking about this." Takkan lah teman wanitanya tiba-tiba lupa.

Dia Yang Aku TungguWhere stories live. Discover now