Part 18

370 21 4
                                    

Should I give up
Or should I just keep chasing pavements?
Even if it leads nowhere
Or would it be a waste?
Even If I knew my place should I leave it there?
Should I give up
Or should I just keep chasing pavements?
Even if it leads nowhere

Pen diletakkan di tepi. Aku menyilangkan tangan di atas meja dan membaringkan kepalaku.

"Haih...It's getting harder. What should I do." Aku buntu. Kenapa Ammar Zafran yang aku gila-gilakan, bertukar jadi firaun sekelip mata?

"What a mess!" Aku menjerit kecil.

Ting!
Ting!
Ting!

Message whatsapp masuk bertalu-talu. Haishhh..Bisinglah.Aku membuka notification bar telefonku.

Whatsapp group:

The Divas

Clara: Are you okay babe?

Nadine: Apa dah jadi?

Nadine: Kenapa dia serang you, babe?

Clara: *photo* (gambar aku dan Lily terbaring di atas tanah sambil menarik rambut masing-masing)
Clara: Gambar korang dah viral satu university. Semua tengah bercakap tentang korang.

Nadine: Ye. Kawan I pun sibuk tanya pasal ni. I buat-buat tak tahu je la.
Nadine: Tapi, ramai yang sokong Lily.
Nadine: You tahu tak Lily tu siapa?

Clara: WHO IS SHE? Anak orang kaya di Missouri ke?

Aku membaca messages satu per satu. Kalau dua orang ni gossip bukan main laju je. Aku bangun menuju ke katil sambil menaip papan kekunci. Badan aku dah mula lenguh-lenguh, kesan lebam pun semakin obvious. Rehat je la malam ni.

Elvin: I okay je. Sikit je tu tadi. Kalau ikutkan hati I.. I nak punch muka dia sampai tembus. Suka hati je serang I dengan cara kasar.

Elvin: Nope.Tak nak ambil tahu.

Nadine: JANGAN EL! You tak tahu dia tu siapa. Don't mess with her.

Elvin: I tak cari pasal la. Dia yang start dulu.

Dia tu siapa? Ingat hebat sangat ke. Setakat orang kaya di Missouri ni, aku tak heran la. Perangai pun tak semenggah. Macam mana la Ammar boleh terpikat.

Nadine: Look, Elvin. Just freaking leave her alone! She's sister of Josh Hawley.

Clara: SERIOUSLY?!

Clara: We're dead!! Kalau video or gambar tadi sampai ke tangan abang dia. Confirm, Elvin. You're done!

Nadine: That's what I'm going to say. Gosh.

Elvin: Siapa tu? Kalau setakat anak orang kaya, I tak kisah la. Still..She has no manner!

Clara: Josh Hawley is US Senator from Missouri. Elvin he is a senator,Elvin. What's bigger than this?

Nadine: He was a law graduated from Yale Law School. He used to be attorney at Missouri Attorney General and owns a firm. And now he become a US senator.

Elvin: Oh wow..

Aku terlopong. Seriously.. Aku bergaduh dengan adik senator ke tadi.Terasa diri ini sungguh kerdil.

Dia Yang Aku TungguWhere stories live. Discover now