"Are you okay, Elvin?" Soal Bryan rileks. Stereng keretanya dipegang sebelah tangan, manakala sebelah tangan lagi ditongkat di gap box kerusinya.
Aku membuang pandang keluar. Diam tak berkutik. Tangisan sudah lama reda, tapi hati masih sakit, akal masih tidak dapat menerima kenayataan. Haih... Aku tahu ini akan terjadi, peratus untuk dia ada teman wanita adalah 85% manakala peratus untuk aku daptkan dia hanya 15%. Tapi, aku tak pernah bersedia.
Kenapa aku sanggup buat keputusan berani mati seperti ini, sedangkan aku tahu aku tak mempunyai jaminan untuk bersama Ammar Zafran. Entah.. Mungkin aku hanya mengikut perasaan, tanpa berfikir kesan terhadap diriku sendiri.
Keluhan dilepaskan.
"Here we are." Bryan berhenti di hadapan tasik Forest Park. Di sini tempat yang paling sesuai untuk berterus terang dengan Elvin dan berbincang tentang Ammar Zafran.
"Feel better, huh?"
Aku mengangguk, "When did you meet him?" Aku duduk di atas rumput karpet, Forest Park memang tempat kesukaan aku kerana pemandangannya yang cantik.
Bryan juga mengambil tempat bersebelahan denganku, di tangannya ada beg kertas yang berisi makanan yang tidak sempat mereka makan di restaurant tadi. "Few days ago. Leo invited him to eat dinner together."
"Hmm..Bryan.." aku memanggilnya perlahan.
Bryan melirik ke arah Elvin. Hatinya bergetar kuat, jantungnya berdegup laju saat namanya diseru gadis itu. Elvin tidak pernah memanggilnya begitu.
Lama Bryan memandang Elvin tanpa berkelip. Angin sepoi-sepoi bahasa meniup rambut Elvin menutupi pipi kanannya. Tubir mata Elvin memerah dan sembab, hidungnya juga merah dek tangisan sebentar tadi. Hatinya cair..
'How could I let you go, Elvina Rose. Knowing that you will be in a lot of pain with him.'
"Bryannn..." aku menyinggung lengan Bryan. Lalu dia tersentak dari lamunannya.
"Yes? Why? Do you need anything? I can get it for you."
Aku menggeleng. "I feel like I wanna go back to Malaysia. I don't wanna stay here." Aku memeluk lututku sambil mengongkat dagu di atas lutut.
"Are you giving up on him already?"
Aku mengangguk. Tubir mataku kembali berair mendengarkan soalan Bryan.
"But you haven't meet him yet. You haven't put your effort to make him yours."
"But, I'm tired..." aku mengesat air mata yang hampir jatuh dengan belakang tangan. "I feel like I'm already tired before even trying. I just want to put an end to this love story."
"I don't know what am I doing. I don't know why am I here. Everything I did is pointless now."
"Come on, pretty Elvin. You are not this weak, aren't you?"
"I don't know, Bryan.. And.. I don't know what else to do. I did expect him to have a girlfriend, but my heart seems like doesn't want to cope with this truth."
"Well, it isn't something your heart can accept it wholeheartedly. It takes time. But, don't give up Elvin.. I don't like seeing you being this weak. You do look pretty when crying, but my heart ache to see you crying over a man. Cheer up."
"Shh. Don't cry. Let's think of a way so you could win Ammar's heart. Tell me what's your plan, I'll figure out how should I help you."
Bryan mengusap rambut Elvin. Siapa yang sanggup melihat orang yang disukai tersakiti? Tambahan pula, dia tersepit antara cinta tiga segi. Tidak pernah dia terbayang dia akan berada dalam situasi sebegini. Situasi dimana dia tidak mempunyai hak untuk memperjuangkan cintanya kerana cinta Elvin lebih penting untuk diperjuangkan. Selama ni dia hanya ketawakan rakan-rakannya yang ditolak oleh perempuan lain, kali ini terkena di batang hidungnya. Tapi, mungkin ini caranya untuk dia pertahankan cintanya terhadap Elvin.
"I thought you like me..." Aku menyoal Bryan. Tak mahu la perasan, tapi bukan kah obvious Bryan menunjukkan tanda-tanda yang dia suka padaku sejak di restaurant tempoh hari?
Bryan ketawa kecil, "Of course, I do. I do like you a lot! No.. I think I started to love you. Since I hang out with you and your friends, I think I have changed a lot. Loving you makes me wanna change myself to a better person.. especially because you hate skirt chaser so much...."
"...but regardless of my feelings to you. You have your own dream to fight for. Even if your dream is Ammar Zafran. Who am I to stop you from getting what you want? I could be selfish but I choose not to be, because I'll hurt you more. Everytime you feel tired and hurt, come to me, I'll lend you my shoulder. Everytime you couldn't find the right direction to your dream, call me, I'll help you out. Use me as much as you want, because I've received so much love from my previous exes, so I've decided to give you some."
Aku mengukir senyuman setelah dengar pengakuan Bryan. Kalau aku masih single dan available, aku rasa mungkin aku akan jatuh hati pada Bryan versi yang ini. Pandangan matanya semakin lembut dan telus. Tidak seperti saat pertama kali bertemu tempoh hari.
"I'm sorry.. I hated you and gets mad at you everytime we meet."
"So, promise me you won't mad at me anymore?" Bryan menyoal.
Aku mengangguk.
_
Selamat Hari Raya Aidilfitri to all readers ✨
Maaf Zahir dan Batin & Maaf juga sebab selalu lambat update HAHAHA. 🤧Sis tak ada semangat nak tulis since online learning ni. Assignment & tests banyak. Semua nak guna gadget 😴 Dah nak meletop dah charger sebab asyik ulang charge. Anywayss, since musim COVID19 ni, always practice a good hygine and make sure to wear mask.
ps: another chapter is coming today. Stay tuned!
Don't forget to comment and vote.
Lots of love,
SuriaAhmad ❤️
YOU ARE READING
Dia Yang Aku Tunggu
Romance[ON GOING] Dari Malaysia ke Missouri, Elvina Rose hanya mengejar jejaka idaman yang sama. Crush yang diminatinya sejak 8 tahun lalu kini ada di hadapan matanya. Elvina Rose- "At least, we're looking at the same moon." Tengku Ammar Zafran - "I tak...