"Babe,let's take a picture here." Lily yang sedang memaut lengan Ammar Zafran menariknya menaiki bridge yang menyeberangi tasik itu. Ammar mengeratkan pautan tangannya, langkah diaju ke jambatan berona putih persis seperti fairy tales,cap yang menutup separuh mukanya diangkat sedikit. Nanti karang selfie tak nampak muka, tak pasal-pasal Lily kesayangannya membebel lagi.
Ammar memberitahu Lily semalam yang dia ingin berjogging di Forest Green Basin Park. Terus dia merengek untuk ikut sekali. Tambahan pula, dia jarang dating dengan Ammar lately ni. Kedua-duanya sibuk dengan jadual masing-masing. Dia takut perasaan Ammar pudar padanya.
Click..click..
Sekeping..dua keping..tiga keping..dan akhirnya berkeping-keping gambar diambil. Tidak dilupakan, vlog mereka.
"Hey,guys. This is me Lily Hawley Welcome to AmmyLily Channel. Today, this video will be recorded by Ammy. But before that, please subscribe to our channel first." Mata dikenyit pada camera.
"Babe, this time I want you to talk. My subscribers have been requesting for your video. " Lily berbisik pada Ammar.
Ammar menggeleng, "I'm not looking good right now. Can't you see my moustache here and here?" Jarinya ditunjuk pada kumis jarang di atas bibir dan pipinya. Dia kehabisan shaving cream dan tidak sempat untuk membeli stok baru. Salah timing la nak record video sekarang.
Lily mengusap pipi Ammar, "No, you're looking so handsome now, okay? This moustache is fine, your hair is fine." Tangannya membetulkan cap di kepala Ammar Zafran.
"It's all good. Please, can you vlog today? Pleaseeeee." Rayu Lily.
"Fine. If your viewers dislike this video, it's not my fault then."
"Hell, no! They like you very much! Very very much!! All my female viewers are crazy over you."
Ammar Zafran tersenyum nipis. Camera bertukar tangan. Dia memulakan vlogging, dia sudah biasa bercakap dengan camera kerana selalu menemani Lily live dan vlogging. Baru-baru ini Lily memuat naik vlog terbarunya, vlog disekitar majlis pelantikan Tengku Ammar Zafran dua minggu lepas. Aktiviti hari ini akan menjadi pengisian vlog yang seterunya untuk dimuatnaik kepada pengikut YouTube AmmyLily.
"What's up guys. So, I take the turns to vlog today. I guess, you guys already tired to see Lily's face in vlog. Am I right?" Seraya itu,Lily memukul lembut tangannya. "Babe...." Ammar tertawa melihat reaksi girlfriendnya.
" Today, we are in...." percakapan Lily terhenti. Lantas, kedua-duanya menyambung "Forest Green Basin Park!!"camera dipusing 360 darjah ke seluruh kawasan itu.
"What we gonna do today, babe?" soal Lily. Anak mata Ammar dipandang manja.
"Hurm.. I guess we just gonna walk around this park. Maybe this vlog would be a 'A day with AmmyLilly' I guess. What do you think, honey?"
"Yeah..yeah.. That's great."
"What else you gonna do today? Let's do everything you want."
"Really?" Anak mata Lily bersinar-sinar. Ammar menggangguk sambil tersenyum. Sementelah ini sahaja hari yang dia boleh luangkan dengan Lily. Minggu depan dia perlu siapkan thesisnya.
"After this, I want to go shopping. I already run out all of my make up stock. So I guess we gonna buy some make up today. And.. a candle light dinner would be great!"
"Wow, that's a great idea."
Mereka mengelilingi tasik itu. Tiba di kawasan air pancut, Lily meminta untuk mengambil gambar mereka berdua untuk diupload di instagram.
YOU ARE READING
Dia Yang Aku Tunggu
Romance[ON GOING] Dari Malaysia ke Missouri, Elvina Rose hanya mengejar jejaka idaman yang sama. Crush yang diminatinya sejak 8 tahun lalu kini ada di hadapan matanya. Elvina Rose- "At least, we're looking at the same moon." Tengku Ammar Zafran - "I tak...