Part 14

338 29 3
                                    

Aku tergamam.

Ada dua perkara yang aku terkejut- pertama, yang keluar dari kereta tersebut ialah Tengku Ammar Zafran. Kedua, dia naik kereta favourite aku. Aku tak expect dia akan come out dengan gaya yang hot dan sexy begini - hot guys with sport cars are sexy!

"Gosh..It's freaking Camaro!" Aku terjerit kecil. Mata aku terpaku pada Camaro berwarna kuning milik Ammar. Aku yakin, ini koleksi kereta terbarunya sebab aku belum pernah nampak dia upload gambar kereta ini.

 Aku yakin, ini koleksi kereta terbarunya sebab aku belum pernah nampak dia upload gambar kereta ini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Chevrolet Camaro RS. Antara kereta sport yang termahal di US. Ini adalah model terbaru keluaran 2019, speed model ni 10 kali ganda lagi laju berbanding model yang sebelum ini. Dengan engine type V-6, horsepower 335 Hp, 6800 rpm, torque 284 Lb-Ft, 5300 rpm. Kereta ni boleh merentasi lebuh raya lebih laju daripada palesit. Daebak!

Chevrolet Camaro dan Mustang Shelby merupakan  kereta idaman aku. Dalam banyak-banyak kereta sports, dua kereta ni memang sangat charming! Kedua-duanya adalah rival to each other, kerana performance Camaro dan Mustang hampir sama. Tapi, aku minat kedua-duanya. Aku suka exterior dan interior designnya. Plus, horsepower kereta ni sangat tinggi dan luar biasa. They are extraordinary on the track!

Tengku Ammar Zafran membuka pintu untuk Lily Hawkins sebelum menyambut tangannya keluar dari kereta. Lily memakai dress paras peha berwarna royal blue dan rambutnya dilepaskan melepasi bahu.

Aku ternganga melihat gadis yang keluar dari kereta itu.

"Oh crap...."

Ini...
Perempuan yang minta tolong aku di park haritu....

Aku terasa duniaku berpusing. Dalam masa yang singkat ini, otakku tidak mampu menghadam fakta-fakta yang berat.

"Clara....Clara!!" Aku memanggil Clara yang rancak berbual dengan Nadine di sebelahku.

"Perempuan tu aku pernah jumpa dekat park!!! OMG.. I'm dead, Clara. I think I'm gonna die now." Aku terasa adrenaline aku mengalir laju, lebih laju daripada palesit. What a small world!

"What?? You pernah jumpa diaorang ke? You cakap you tak kenal girlfriend Ammar Zafran?" soal Clara bingung.

"Memang I tak kenal.. But, I pernah jumpa diaorang dekat Forest Park, and the worst part is..... Diaorang pernah minta I ambilkan gambar dan masa tu I kutuk boyfriend dia depan-depan." Aku jujur tentang perkara yang terjadi dulu dan kesilapan aku mengutuk si lelaki itu.

"WHAT THE......" Clara menutup mulutnya. Dia terdiam lama.

"How on earth would I know that he is actually Tengku Ammar Zafran!! ARGH!!" Aku meramas-ramas jariku.

"Oh My Godness!! You messed with the wrong guy, Elvin!! Macam mana sekarang? You rasa dia kenal you lagi tak?" Nadine juga ikut cemas. Habis lah rosak rancangan mereka kalau Ammar Zafran mengenali Elvin. Bukan setakat rosak.. Lingkup habis, dah tak boleh nak baiki dah.

Dia Yang Aku TungguWhere stories live. Discover now