"I know.. I don't wanna talk about this. Because.. it's hard for me too." suaraku mulai mengendur lagi. "I wanted to stop too. I hate him, he makes me look desperate. But I can't, Bryan. I've been loving him for a very long time. And now I don't know where should I stop. How do I live without him."
Bryan memegang tanganku, "Hey you, look at me. I'm right in front of you. I've changed so much since I met you. I know I was a bad boy, skirt chaser and a player. But, I can feel my heart is slowly changing. Believe me, Elvin, you can rely on me. I love you so much, I can take care of you better than him."
"You know this is impossible, Bryan. Things don't work like this. Please.." aku separuh merayu kepadanya. Terpancar kesedihan dia mata Bryan. Aku, Brayn dan Ammar seperti cinta tiga segi yang tak akan bersatu, mustahil untuk aku menerima Bryan, tapi lebih mustahil lagi untuk Ammar Zafran menyukai aku. Semuanya seakan-akan mustahil. Seandainya Ammar Zafran tidak pernah hadir dalam hidupku, pasti aku akan cuba untuk membuka hati kepada Bryan. Dia yang sentiasa ada ketika aku perlukan seseorang. Ammar? Menggeletis dengan teman wanitanya je kerja! Eee.
"I knew it. It always hurt, maybe I should fine another girl again." bisik Bryan perlahan sambil menunduk.
"Yeah, you should. Don't hurt yourself by staying with me. I'm fine." aku menghadiahkan senyuman kepada Bryan. Aku rasa, perbualan kali ini betul-betul mendalam. Aku dapat menyelami perasaan Bryan, aku dapat merasai keikhlasannya.
Tapi, Bryan. Maaf, aku betul-betul anggap kau sebagai kawan je. Tak lebih dan tak kurang.
"Heck! You were crying just now when I came into your room. You're not fine at all."
Aku ketawa. OMG LUPA LAH!
"That's....hmm, no comment! Did I look ugly just now?" Aku mengubah topik, tidak mahu mengeruhkan keadaan dan merenggangkan hubungan aku dan Bryan.
"Not at all. You always look pretty even when you are sleeping. Very beautiful... but you do look a bit like...." percakapan Bryan terhenti disitu.
"WHAT?!! You said I'm pretty!"
"Yeah, but.."
"What? Just freaking say it!" aku menempelak Bryan.
Aku tak cantik ke? Muka aku senget ke lepas accident tadi? Teruk ke calar di muka aku? Aku mengambil telefon di sebelah, kamera dibuka dan aku terus menilik mukaku di skrin telefon. Ada la bengkak sikit, tapi masih Elvina Rose. Tak ada lah muka bertukar jadi Kak Pe'ah Senget. Masih cantik.
"You look a bit like my future wife.." di hujung ayatnya, Bryan tersenyum sehingga ke telinga.
Telefon di tanganku terlepas jatuh ke atas riba. Aku kaku.
"Just kidding!" Bryan mencuit pipiku perlahan.
Aku masih kaku. Tak menyangka ayat yang bakal keluar dari mulutnya.
"Hey, wake up. I'm just kidding though. Hahaha!"
Aku termalu sendiri, "You.....bitch! Skirt chaser!" aku terus menarik selimut menyelubungi seluruh kepalaku. Aku terdengar Bryan ketawa terbahak-bahak di luar. Siot betul!
"So cute..." ujar Bryan.
Namun beberapa saat kemudian, suasana kembali sepi.
"I love being like this. Let me just..enjoy this time. This is one of the chances that I will never get for the rest of my life. I've never get so crazy over a girl. I love this feeling. While I'm still here, let me show all the love I've got for you. Love that you will never get from Ammar Zafran..."
"..I know I'm being selfish. I should've helped you. But, I can't help. You don't have to be guilty, we all have our own right to love and to hate."
YOU ARE READING
Dia Yang Aku Tunggu
Romance[ON GOING] Dari Malaysia ke Missouri, Elvina Rose hanya mengejar jejaka idaman yang sama. Crush yang diminatinya sejak 8 tahun lalu kini ada di hadapan matanya. Elvina Rose- "At least, we're looking at the same moon." Tengku Ammar Zafran - "I tak...