Vaders.
Iedereen heeft er èèn. Ook al ken je hem niet.
Maar niet elke vader voelt als een vader.
Je kunt iemand een vader noemen als die voor jou zorgt, waakt en als een vriend ziet.
Maar dat is en blijft een mening.
Voordat Des en ik, Jay en Louis hebben leren kennen, heb ik geen band met hem gehad.
Ik was bang voor hem.
Maar nu, nu zie ik hem als een vader.
Sinds dat hij weer gelukkiger is, zorgt hij voor mij, waakt hij over mij en lachen we met elkaar.
We zitten met zijn vijven te ontbijten aan de eettafel voordat school gaat beginnen. Mijn vader is de hele nacht wakker gebleven en heeft vaak gecheckt of ik oke was. Vandaag gaan we namelijk aangifte doen. Maar omdat ik zo gelukkig ben dat ik weer een goede band met hem heb, heb ik hem dit gedicht geschreven en aan hem gegeven. Ik zie tranen in zijn ogen staan, maar hij laat ze er niet uit. Nee, hij wilt sterk blijven voor mij.
Papa,
Toen ik een klein jongetje was,
Hielp jij mij uit de stront.
Als ik weer eens gevallen was,
Plukte jij mij van de grond.Als ik geen flauw idee had,
Vertelde jij mij hoe het zat,
Zelfs toen ik een puber was,
En aan jouw oordeel maling had.Het was heus niet altijd ideaal,
Het was heus niet altijd feest,
Er is ook weleens een relletje,
Of een klein ruzietje geweest.Ik kan er boeken over schrijven,
Maar in het kort samengevat:
Ik weet niet wat ik had gemoeten,
Als ik jou niet had gehad.En zo las iedereen aan tafel mijn gedicht. Van Jay kreeg ik een lieve glimlach en van Niall een knuffel. Louis gaf mij een kus en kneep in mijn hand. Des stond op en gaf mij een dikke knuffel.
꧁꧂
Toen ik het schoolplein opliep begon mijn hart sneller te kloppen. Ik voelde dat Louis mijn hand vast hield en me tegen hem aan liet lopen. Des legde een hand op mijn rug en zegt dat het goed gaat komen.
We lopen door de gangen en ik zie veel mensen kijken. Ik denk dat iedereen nu wel weet wat er is gebeurd.
Maar voor hun blijven het roddels, voor mij is het de werkelijkheid.
Als we bijna in een klein halletje zijn, voel ik mijn hart in mijn keel kloppen. In de "wachtkamer" - gewoon een klein halletje waar je moet wachten als je naar de directeur moet - zit Ashton met een oudere vrouw en een oudere man.
'Kijk mam, hij liegt over mij. Nu denkt iedereen dat ik een verkrachter ben' zegt Ashton met nep tranen. 'Het spijt me, maar mijn zoon liegt niet' zegt Des.
Ashton trekt wit weg en ik begin te snikken. Flashbacks komen terug in mijn hoofd en ik voel zijn handen weer over mijn lichaam gaan. Ik begin zwaarder te ademen en het enige wat ik zie is wazig. Het geluid wordt hard en het doet pijn aan mijn hoofd. Ik voel dat iemand mijn handen pakt en mij tegen hem aan trekt.
Ik ruik een vertrouwde geur, de geur van Louis.
'Stop het' schreeuw ik. 'Stop het, laat het stoppen!' Schreeuw ik, maar niemand weet wat ik bedoel. Iedereen gaat alleen maar meer en harder praten.
Louis pakt mijn hoofd vast en legt mijn hoofd in zijn nek. 'Baby wat moet stoppen' fluisterd hij lief. 'Geluid' is het enige wat ik zeg. Ik voel Louis zijn handen naar mijn oren verplaatsen en het is in een keer stiller. Ik zie iedereens mond bewegen, maar ik hoor geen geluid. Meteen wordt mijn zicht minder wazig en zie ik Niall bezorgd kijken. Ik geef hem een kleine glimlach en hij glimlacht terug.
Dan zie ik dat de hele school zowat om ons heen staat. Zelfs de directeur die alles heeft mee gekregen. Hij kijkt mij met medelijden aan. 'Jullie mogen binnenkomen' zegt hij. Louis legt zijn arm om mijn heupen heen en trekt mij tegen mij aan. Ik leg mijn hoofd op zijn schouder en pak zijn andere hand vast. Hij geeft mij een kusje op mijn voorhoofd en dan lopen we achter onze ouders aan. Niall fluisterd nog veel geluk en dan gaat hij naar zijn les.
Als ik binnenkom in de kamer van de directeur merk ik pas dat zijn kantoor groot is. Er staan drie politieagenten, Zayn en Liam, Ashton en zijn ouders, mijn ouders, Louis en ik. We gaan allemaal op een stoel zitten en wachten totdat de directeur begint met praten.
—————————————————
Ik ben dus al een paar hoofdstukken aan het schrijven die hierna komen en vind het zo leuk!
Er komen hoofdstukken in voor met een belangrijk (wat ik vind) onderwerp.
Maar dat zien jullie dan wel!
Lots of love! X
JE LEEST
My New Stepbrother |Larry stylinson||Dutch|
FanfictionHarry Styles is een jongen die veel gepest wordt op school. Alleen omdat hij gay is. Zijn vader krijgt een nieuwe vriendin die bij hun gaat wonen, maar zij heeft ook een zoon: Louis Tomlinson. Louis was de badboy op zijn oude school, zal hij dat nu...