⚠️Ik wil voordat jullie dit lezen even een waarschuwing geven. Het kan namelijk zo zijn dat dit gevoelig ligt voor mensen.
Zoals dit al in de titel van het hoofdstuk staat, gaat dit hoofdstuk over een schietpartij op school.
(Een schietpartij op school is een aanslag op een onderwijsinstelling, zoals een basisschool, middelbare school of universiteit, waarbij vuurwapens worden gebruikt. Veel schietpartijen op scholen worden ook gecategoriseerd als massaschietpartijen vanwege meerdere slachtoffers.)
TW: schoolschutters, vuurwapens, schietpartij op school, dode kinderen⚠️
(Ik wil al best wel lang zoiets schrijven, ook al is het een heftig onderwerp. Voor lang deed ik het niet, maar sinds ik weer Glee heb gekeken heeft het mij geïnspireerd)
—————————————
Pov. Harry
Het is een week later dat Louis en ik onze verhalen hebben gedeeld aan elkaar. Het voelt alsof we een stuk closer zijn dan daarvoor heen.We lopen samen de gangen door opweg naar onze Engels les. 'Baby, ik houd van je' zegt Louis klef. Zie dat bedoel ik, we zijn niet alleen mentaal closer geworden maar ook....fysiek zeg maar. 'Ik houd ook van jou schatje' zeg ik klef terug.
We lopen ons lokaal binnen en ik ga naast Niall zitten. Louis komt met Zayn achter ons zitten en Liam en Noëlle zitten voor ons. 'Hey bro heb je je huiswerk gemaakt?' Vraagt Niall aan mij. 'Ja, jij niet dan?' Lach ik vragend. Niall kijkt me met van die schattige oogjes aan en ik geef hem al mijn schrift. Snel begint hij over te schrijven en ik draai me om naar Louis toe. Ik pak zijn hand vast en geef hem een kneepje.
Louis vindt Noëlle nog steeds niet zo leuk. Hij zegt er niks over maar ik weet dat hij haar nog niet mag en dus ook niet leuk vindt dat ze in ons vriendengroepje zit. Hij had haar wel bedankt toen ik flauwgevallen was op school, maar daar bleef het bij.
Onze Engels docent komt binnen en iedereen pakt hun boeken erbij. 'Okay ladies and gentleman, today we are going to learn words' zegt mevrouw Smith. 'Wat zegt ze' fluistert Niall naar mij toe. 'Vandaag gaan we woordjes leren' fluister ik snel terug.
'Dus ik zeg een woord in het Nederlands en dan wijs ik iemand aan die het woord in het Engels mag zeggen' legt ze uit. 'Okay we beginnen met het woord "beledigend", Harry wat betekent dat woord?' 'Abusive' antwoord ik. 'Juist. Okay "zich verspreiden" Louis' 'to diffuse' zegt Louis. 'Goezo oka-' mevrouw Smith wordt onderbroken door een harde knal. 'Okay iedereen dichtbij tegen de muur in de rechterhoek gaan zitten' zegt mevrouw Smith een beetje in paniek terwijl ze de lampen uit doet en de deur op slot.
Ik ga zitten maar ben èèn van de laatste. Ik zie Louis erg opgepropt zitten tegen de muur en probeer zijn hand vast te houden. Ik zie Zayn en Liam hetzelfde doen en Noëlle knuffelt zich tegen Niall aan.
We horen voetstappen in de gang achter de muur waar we zitten. Dan klopt er iemand op de deur. 'Doe die deur open!' Schreeuwt er een mannenstem. Ik zie Louis stilletjes huilen en bibberen van angst. Ik probeer zijn hand nog eens vast te houden, maar het mislukt weer. De deur wordt ingetrapt en er komen drie mannen met geweren naar ons toe gelopen.
'Omhoog' zegt er eentje tegen mij. Ik voel de tranen over mijn wangen heen glijden en hoor Louis zachtjes "nee" zeggen. Ik sta op en loop langzaam naar de mannen toe. 'Alstublieft doe hem niks aan' zegt mevrouw Smith nu ook bang.
Ik voel een vuist tegen mijn kaak en een schop in mijn buik. Ik wordt omhoog getrokken en wordt tegen de muur aan gedrukt. Ik zie in mijn ooghoeken Louis snikken en hij wilt naar mij toe komen, maar wordt tegenhouden door Liam en Zayn.
Ze pakken nog twee andere leerlingen erbij. Ik herken ze een beetje maar weet alleen hun namen: Chase en Lisa. Hun worden ook tegen de muur aan gedrukt. De mannen zetten hun geweren tegen onze buik en ik kijk in zijn ogen in de hoop dat hij zou stoppen. Hij grijnst en haalt de trekker over. Ik val op de grond en hoor nog twee schoten. Lisa en Chase vallen ook op de grond en dan horen we politie sirenes. De drie mannen rennen weg en ik voel mijn ogen zwaar worden. 'Baby blijf bij me' snikt Louis die ondertussen bij mij is gaan zitten. 'Lou' krijg ik amper uit mijn mond geperst. 'Ssht baby, het komt goed' snikt Louis nu harder. En dan werd alles zwart.
JE LEEST
My New Stepbrother |Larry stylinson||Dutch|
FanfictionHarry Styles is een jongen die veel gepest wordt op school. Alleen omdat hij gay is. Zijn vader krijgt een nieuwe vriendin die bij hun gaat wonen, maar zij heeft ook een zoon: Louis Tomlinson. Louis was de badboy op zijn oude school, zal hij dat nu...