Hoofdstuk 22: Ideeën opdoen

206 5 2
                                    

Pov. Niall

In het dagelijks leven is body shaming bijna een norm geworden. Tijdschriften vertellen constant hoe je het beste gewicht kan verliezen, hoe je dunner kan lijken en hoe je imperfecties weg kan werken.

In videoclips worden vrouwen met rondingen opgehemeld terwijl ze in kleine pakjes dansen. In tv-shows worden acteurs met overgewicht vaak gebruikt om grappen over te maken. Het is de norm geworden om aspecten van ons lichaam te bekritiseren.

Als we allemaal een hekel aan ons lichaam hebben schept dat een soort band. We zijn hierdoor in een vicieuze cirkel gekomen waarbij we over onszelf blijven oordelen.

Ik ben bezig met het project over body shaming. Morgen hebben we namelijk afgesproken om alvast te kijken wat we al hebben gedaan en wat we nog moeten doen. Ik kijk op internet om nog meer op te zoeken over het onderwerp.

Om het body-shaming fenomeen tegen te gaan zijn er bewegingen die je ervan bewust willen maken dat je niet aan de "norm" hoef te voldoen. Onder de naam 'body positivity' is er een groeiende beweging die vrouwen en mannen uitdaagt om de unieke eigenschappen die hen speciaal maken te vieren. Hoewel er misschien een aantal dingen zijn die je wilt veranderen, is het belangrijk dat je je comfortabel voelt in je eigen lichaam, omdat je jezelf bent.

Hoewel body positivity de afgelopen jaren aardig mainstream is geworden op social media, is er een tweede beweging die populair is geworden: body neutrality. Als body positivity gaat om het houden van je lichaam, ongeacht of het enigszins lijkt op schoonheidsideaal of niet, dan gaat body neutrality over het accepteren van je lichaam. Want als je nooit van je lichaam zou kunnen houden, dan is je lichaam accepteren misschien wel haalbaar.

Het blijkt dat één op de tien jongere mensen wel eens een negatieve opmerking heeft kregen op sociale media over zijn of haar lichaam.

Verder heb ik nog wat grafiekjes en interviews opgezocht en verwerkt.

Pov. Harry
'Oke heb je al wat op Pinterest gezien?' Vraag ik aan Louis. We zitten samen op mijn bed en gaan werken aan het project. Morgen komen Liam en Zayn hierheen en dan moeten we al wel iets hebben gedaan. 'Ja ik heb al een paar dingen opgeslagen' 'Oke laat zien' zeg ik enthousiast. Louis draait zijn laptop om en gaat naar zijn favorieten toe.

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

'Het is niet zoveel maar we kunnen ook zelf kijken als we bezig zijn' legt Louis uit

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


'Het is niet zoveel maar we kunnen ook zelf kijken als we bezig zijn' legt Louis uit. 'Ik vind het een goed idee en als we niks zelf kunnen bedenken dan hebben we in ieder geval deze ideeën' zeg ik.

꧁꧂

'Okay, dus wat hebben jullie?' Vraagt Zayn. We zitten met zijn vijfen aan de keukentafel en gaan alles na wat we al hebben bedacht. 'Oke wij hebben ideeën opgedaan hoe we foto's kunnen gaan maken' zegt Louis.

'Okay, nou ja wij ons een beetje meer in het onderwerp verdiept en zijn vanuit daar ook ideeën op gaan doen' legt Liam uit.

'Ik denk dat ik al klaar ben' zegt Niall. Hij pakt zijn laptop en opent een word document. We lezen allemaal wat hij al heeft aan informatie. 'Niall dit is zo goed!' Zegt Zayn.

'Ja maar had je al nagedacht over je eigen verhaal? Wil je die gaan vertellen?' Vraag ik. 'Ja dat denk ik wel, want dan is het bord helemaal persoonlijk voor ons' zegt Niall. 'Okay, als we nu alles gaan uitvoeren dan kunnen we het in de volgende les al misschien op het bord plakken enzo' zeg ik.

꧁꧂

'Okay babe, dat was het' zeg ik. Louis en ik hebben net de foto's gemaakt en zijn er super blij mee. Het is zo goed gelukt! We kunnen niet wachten totdat we het kunnen laten zien aan iedereen.

'Jongens komen jullie even naar beneden?' Vraagt Des. 'Komen eraan' roep ik en geef Louis nog een kus. We lopen de trap af en lopen naar de keuken. We gaan aan de keukentafel zitten en Jay zet pannen op de tafel.

'Ruikt lekker Jay' zeg Niall. 'Ik heb spaghetti gemaakt. Jullie zijn zo druk bezig geweest met de project dat jullie dat wel verdiend hebben' zegt Jay.

'Eigenlijk moeten we met jullie praten' begint Des voorzichtig. 'Wat dan' zegt Louis met volle mond. Jay kijkt hem aan en Louis grinnikt. 'Jay en ik willen graag met zijn tweeën weer weg' zegt Des. 'We hebben jullie al een keer alleen gelaten, maar toen hadden jullie het nog niet zo druk met school. Denken jullie dat jullie ook kunnen koken,wassen en stofzuigen?' Vraagt Jay. 'Ja natuurlijk kunnen we dat, toch Hazza?' Zegt Louis. 'Ja dat moet lukken, want we hebben nu ook Niall. Maar waar gaan jullie heen en voor hoelang?' Vraag ik. 'We willen drie weken naar Kroatië' zegt Des. 'Okay dat lukt wel' zeg ik. 'Mooi zo' zegt Jay. En we beginnen allemaal aan ons eten.

———————————————

School begint morgen weer :(

Have a nice day :)

My New Stepbrother |Larry stylinson||Dutch|Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu