Pagi - pagi lagi Aurora sudah bangun menyiapkan sarapan buat Seonghwa dan dirinya.
Mana Amanda ? Jongho ajak sarapan sama - sama.
"Masak apa itu sayang ? Sedapnya bau .", Seonghwa tiba - tiba berdiri disebelah Aurora yang sibuk memasak .
"Nasi goreng sajalah Hwa. Eh, siapa suruh dia turun ? Kan doktor suruh rehat . Degil eh tak nak dengar kata doktor.", marah wanita itu.
"Nak dengar cakap sayang saja. Hwa tunggu dekat meja makan .", balas Seonghwa sambil tergelak kecil. Pipi isterinya dicuit sebelum menuju ke meja makan.
Tarikh di telefon pintarnya dilihat sekilas.
"Well, it's someone's special day today.", bisiknya sendiri. Nasi goreng dibawa ke meja makan.
--------------------------------------------------------
Seonghwa merenung wajah isterinya yang sedap menghirup teh panas itu.
"Dah kenapa tenung saya macam nak telan ?", tanya Aurora pelik. Lelaki itu sekadar senyum.
Tiba - tiba Seonghwa memejamkan mata lalu menghulurkan tangannya.
Aurora yang tidak faham keadaan itu hanya meletakkan tangannya di atas tangan lelaki itu.
"Hwa nak hadiah bukan tangan sayang.", dia menggenggam erat tangan Aurora sambil mencebik.
Aurora baru faham. Setiap pagi 3 April pasti lelaki itu akan menuntut sesuatu daripadanya.
"Lah cakaplah nak hadiah. Manalah saya faham. Ingatkan awak nak sweet - sweet dengan saya.", wanita itu tersengih memandang suaminya.
"Saya tak sediakan apa - apa lah Hwa. Lupa. Ala tapi saya saja dah cukup jadi hadiah awak. Betul tak ?", Aurora membuat muka comel sambil menyiku bahu Seonghwa.
"Hurm okay ~", balas Seonghwa sedih. Sampai hati isterinya boleh lupa akan hari jadinya.
________________________________________________
"Masuklah. Yunho hyung ada dekat dapur.", Jongho mempelawa aku masuk ke dalam rumah sewanya dengan Yunho oppa.
Bersih. Tak akan tahu pun rumah itu diduduki oleh 2 orang lelaki bujang.
Aku ternampak Jongho mengangkat barang keluar daripada kereta.
"Eh sini saya tolong sekali. Kesian awak.", aku mengambil beberapa beg plastik daripada tangan lelaki itu.
Jongho mengangguk.
"Kita nak buat apa saja hari ini ?", soalku.
YOU ARE READING
[C] AURORA
फैनफिक्शनI'm still with you, always. A Park Seonghwa fanfiction Start : 24 May 2021 End : 29 March 2022 Highest rank : #1 in atiny #3 in fakelove #1 in ateez #1 in seonghwa (2300 , 16.03.2023)