𝐭𝐰𝐞𝐧𝐭𝐲-2

68 9 0
                                    

"Baby, behave please

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Baby, behave please. Omma tahu awak dapat rasa appa ada disini dekat dengan awak.", aku berinteraksi dengan si kecil didalam perut.

Tubir mata terasa seperti ada yang bertakung padanya.

Sampai macam itu sekali Seonghwa pulaukan aku ?

Tak boleh ke awak turunkan ego awak, Seonghwa. You just making me more confused and suffering from that.

Ketukan dari luar bilik air memgejutkanku. Cepat- cepat aku menyeka air mata.

"Wait.", kataku. Aku basahkan muka dan lap bersama tisu.

"Maaf lama dalam tanda-", terhenti percakapan aku ketika aku.

Seonghwa berdiri betul- betul dihadapan aku.

Perutku ditendang lagi.

"Auw..", aduhku perlahan.

"Baby tendang lagi ke ?", tanyanya dengan suara mendatar.

Aku tersenyum kecil. Dia masih mahu bercakap dengan aku.

"Eung. Dah minggu-minggu akhir kan.", jelas aku dengan nada yang perlahan.

"Okay. Seems like you both will be fine without me.", balas Seonghwa lalu berjalan melepasi aku.

"Excuse me. Does this seem fine to you ? Setiap hari. I merayu pada Mama pujuk Hwa balik. Aurora call Hwa berkali-kali tapi tak berjawab. Still okay ke buat Aurora separa gila gara-gara Hwa ? You're selfish, Park Seonghwa.", air mataku mengalir deras selepas mengungkap segala yang aku pendam selama ini.

Aku sungguh terkilan dengan kata - kata yang terkeluar daripada mulut suami aku.

---------------------------------------------------------

Aurora berjalan ke ruang tamu bersama mata yang sembap.

"Manda, jom balik. Unnie rasa tak sihat lah. Nak rehat di rumah. Unnie tunggu diluar okay ?", arahnya.

"Jina, Yunho. Congratulations on your first born. Aku lupa pula nak bagi ini.", Aurora menghulurkan satu kotak berbalut dengan pembalut hadiah berwarna pastel.

"Thank you awak. Hati - hati balik ya.", ucap Jina.

Dia nampak wajah sugul Aurora namun diam sahaja. Tahu wanita itu sedang ada konflik dengan Seonghwa.

Amanda pula terpinga-pinga mencari sesuatu di atas meja.

"Cari apa ?", tanya Yunho.

"Kunci kereta. Ada nampak tak ?", matanya melilau mencari di sekeliling.

"Dah cari dalam beg ?", soal Jongho.

"Dah tapi sekejap I cari lagi.", gadis itu menyelongkar beg tangannya itu.

"Ha ada !", kunci kereta dikeluarkan dari poket bag.

"Kami minta izin balik dulu yaa. Bye Jiwoo Jiho ~", pipi si kembar sempat dicuit sebelum pulang.

-----------------------------------------------------------

Seonghwa mengelamun merenung tempat duduk kosong dihadapannya.

"Termenungkan apa itu hyung ? Tadi noona balik mata sembap, hyung pula diam tak cakap apa-apa. Apa masalahnya ?", tegur Jongho yang mengambil tempat disebelahnya.

"Am I'm being too hard ?", soal Seonghwa membuatkan Yunho dan Jina turut berpaling kepadanya.

Jina memberikan pandangan "soalan kurang bijak apa itu ?".

"I cakap ni as a human being okay. But you're right and a bit stupid for treating your wife macam itu."

"You sedar yang Aurora in her last trimester tapi buat keputusan untuk tinggalkan dia seorang diri. She's full with confusion Seonghwa. You might think giving some space for yourself is a good idea but not for Aurora.", Jina seakan menampar lelaki itu dengan butir - butir kata yang keluar daripada mulutnya.

"Aku pun setuju dengan Jina. Bagi aku, tindakan kau sangat kebudak-budakan. I mean, kau suami dia weh. You should know her better. Takkan sebab kebaikan isteri kau, pengorbanan dia untuk orang lain itu jadi punca semua ni terjadi ? Come on, Park Seonghwa. Rendahkan ego kau. At least give her explanation.", tambah Yunho pula membuatkan Seonghwa mula memikirkan semula kelakuannya selama ini kepada Aurora.

Tiba-tiba Seonghwa berdiri. Jongho yang sedang mengunyah honeystar disebelahnya hampir tersedak dibuatnya.

"Tolong aku pujuk Aurora."

Okay nak spoil

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Okay nak spoil. Aurora dah nak end (⊃。•́‿•̀。)⊃

Plus sorry do lama lama makin merepek storyline dia.

[C] AURORAWhere stories live. Discover now