"Balik kerja nanti tak payah ambil tau. Saya naik Yunho dengan Jongho saja nanti.",pesan Aurora sebelum keluar daripada kereta.
Cepat-cepat si suami memegang bahu si isteri.
"Be careful, my love. If anything happen, you calling calling me okey ? I love you, baby. Muah !", Seonghwa membuat riak wajah sedih.
"Eh dia ni. Aku nak pergi perang syahid ke apa ? Suka sangat berdrama.", bebel Aurora dengan muka geli.
"Haih, kalau tak nak layan drama Hwa atleast balaslah balik I love you to-", pintu kereta ditutup. Aurora meluru masuk ke dalam kafe.
"Kurang asam punya bini !", jerit lelaki itu marah. Sepanjang jalan monyok.
________________
Pelanggan tidak henti-henti masuk ke kafe . Namun begitu, Aurora, Yunho dan Jongho dapat mengendali dengan baik.
Seorang gadis bergaun ungu serta berkaca mata hitam memasuki kafe lalu berjalan terus ke kaunter.
"Selamat datang ! Cik nak pesan apa ?", Yunho melayan gadis itu dengan senyuman.
"Hi. Can I get an ice green tea latte and also white chocolate macadamia cake ? Ah and also some recommended stuffed cookies.", pesan gadis itu.
"You got a great taste. Okey pesanan cik akan sampai sekejap lagi. Terima kasih.", Yunho mengambil pesanan itu .
"Emm boleh tak awak tolong panggilkan pekerja bernama Aurora Jung ?", tambah gadis itu lagi.
"Boleh tapi nama cik apa ya ?", tanya Yunho untuk kepastian.
"Nah just say someone want to meet her.", gadis itu tersenyum sebelum beredar mencari tempat untuk duduk.
Tanpa berfikir banyak, Yunho terus mencari Aurora di belakang.
"Aurora, ada orang nak jumpa kau. ", lelaki jinjang itu menepuk bahu Aurora yang sibuk mencuci cawan.
"Siapa ? Seonghwa ke ?", soal Aurora tanpa menoleh kebelakang.
"Tak. Perempuan. Dia tak bagitahu nama pula bila aku tanya.", balas Yunho sambil menggaru tengkuk.
Aurora pelik. Tak pernah - pernah ada yang nak berjumpa. Tak mungkin Jina atau ibu mertuanya kerana Yunho sudah mengenali mereka.
"Haa nanti aku pergi. Meja nombor berapa eh ?", Aurora mengelap tangannya.
Yunho sekadar mengeluarkan lapan jari menandakan meja nombor lapan.
YOU ARE READING
[C] AURORA
أدب الهواةI'm still with you, always. A Park Seonghwa fanfiction Start : 24 May 2021 End : 29 March 2022 Highest rank : #1 in atiny #3 in fakelove #1 in ateez #1 in seonghwa (2300 , 16.03.2023)