𝐭𝐡𝐢𝐫𝐭𝐞𝐞𝐧

116 16 17
                                    

Jongho dan Amanda di hadapan pintu masuk pawagam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jongho dan Amanda di hadapan pintu masuk pawagam.

"Kita nak tengok apa eh ? Awak ada nak tengok movie apa - apa ke ?", soal Jongho kepada Amanda yang matanya melilau melihat segala poster movie di situ.

"Hurm... Ha ! Dragon Wish ! Kawan saya kata cerita dia comel.", tangannya menunjuk ke arah poster Dragon Wish itu.

"Okey tunggu sana sekejap saya pergi beli tiket.", aku menyuruhnya untuk duduk di tempat duduk yang disediakan di pawagam itu.

"Eh tak apa saya pergi beli popcorn . Jimat masa. Betul tak ?", aku mengangguk. Aku ikutkan sahajalah kata Amanda. 

"Okay ! Jumpa nanti baby !", katanya lalu terus berlari meninggalkan aku.

Aku salah dengar eh ? Tak kan ? Ehek malulah saya .

-----------------------------------------------------

"Mana dia ni ?", Amanda mencari Jongho bersama popcorn ditangan kanan dan air soda di sebelah kiri.

Tak lama matanya terpandang ke arah Jongho yang sedang berdiri di suatu sudut. Nampaknya lelaki itu tak keseorangan.

"Minah mana pula nak try baby bear aku itu ?", dengan langkah yang laju Amanda berjalan ke sana.

Dia berdiri betul - betul di belakang gadis asing itu.

"Hi ! Awak seorang saja ? Boleh saya tumpang duduk sini ?", kata gadis itu.

"Handsome lah awak ini !", puji gadis itu lagi.

"Hehe.. err terima kasih. T-tapi saya dah ada teman wanita.", Jongho menjawab dengan penuh berhati - hati kerana Amanda memberikan pandangan yang menakutkan.

Tika perkataan 'teman wanita' itu dilafazkan oleh Jongho, jantung Amanda agak laju juga namun cuba dia kawal riak wajahnya.

"Eo ? Mana dia ?", soal gadis itu.

"Pusing.", Amanda menaikkan keningnya.

"Now you see her. I'm his girlfriend so get your ass out from here.", halau Amanda. Gadis itu seakan malu.

Sempat lagi dia memandang Jongho sebelum pergi dari situ.

"Duh no life ke ? Awak tu pergi melayan buat apa ?", Jongho pula menjadi mangsa Amanda.

"Aih kita elok duduk sini diam diam .", balas lelaki itu semula. Amanda menggulingkan matanya tanda menyampah.

"Duduk sini, bestie . Sekejap lagi baru boleh masuk . Tak elok orang nampak awak marah - marah macam itu.", arah Jongho lembut. Masam sahaja muka Amanda.

[C] AURORAWhere stories live. Discover now