𝐟𝐢𝐯𝐞

157 22 37
                                    

"Good morning, cinta ~", Seonghwa mencuit hidung Aurora

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Good morning, cinta ~", Seonghwa mencuit hidung Aurora. Wanita menggeliat sedikit. Selimut ditarik menutup muka.

"Ey bangunlah cepat .", lelaki itu menarik selimut itu. Langsir bilik pun diselak.

Cahaya suria yang masuk itu terkena tepat ke muka Aurora membuatkannya terus bangun dari tidur.

Seonghwa tergelak melihat wajah monyok isterinya itu.

"Pergi mandi sana. Saya nak ajak breakfast luar ni.", kata Seonghwa.

Sebagai isteri mithali, Aurora gigihkan juga untuk bangun. 

Seonghwa perhati saja isterinya itu berjalan perlahan.

"Itu kenapa perlahan sangat jalannya tu, sayang ? Macam penguin gayanya.", usiknya sambil gelak.

"Lempang kang. Dia yang punca, sibuk tanya lagi .", tajam jelingan Aurora buat suaminya itu.

"Nak Hwa mandikan sekali ke ~", tambah Seonghwa.

"TAK PAYAH ! DASAR LO GATAL PUNYA JANTAN !", Aurora menjerit sekuat hati dari dalam bilik air.

❈❈❈❈

Cafe tempat Aurora bekerja mereka tuju.

"Annyeong noona ! Annyeong Seonghwa samchu- ani Seonghwa hyung ! ", ramah Jongho dengan senyuman paling manis. Tak lupa juga untuk menepuk bahu Seonghwa

"Kecil besar kecil besar aku tengok budak ni.", kata Seonghwa perlahan.

"Hwa nak makan apa ?", tanya Aurora.

"Yang ini. Itu. Haa itu sekali. Eh sekejap, tolak. Ambil yang ini.", lelaki itu sekadar menunjuk secara rawak ke arah makanan yang ada pada menu itu.

"Eh dia ni. Patah dua macam epal baru tahu. Pilihlah betul - betul.", bisik Jongho dalam hati.

"Betul - betullah pilih makanannya. Pening budak ni nak ambil order.", Aurora memukul tangan milik Seonghwa.

"Eh tak apa noona. Memang dah selalu layan customer macam ni. Ho mampu sabar je hehe.", jawab Jongho dengan tenang.

Aurora menahan gelak melihat muka terkejut Seonghwa yang meletakkan tangan didada.

"Bagi dia ni pastry yang ada strawberry and noona nak something yang ada matcha.", pesan wanita itu.

Pelikkan macam mana peminat strawberry dengan matcha boleh bersatu ?

Dah nama jodoh nak buat macam mana ye . Orang kahwin tak tanya suka makan apa. Belum dibuat orang dik. 

"Alah awak ni dengan Jongho pun merajuk. Janganlah merajuk ~ Nanti kita beli manisan banyak - banyak. Okay ?", jari kelingking dikeluarkan.

[C] AURORAWhere stories live. Discover now