Chapter 2

439 29 0
                                    

"Don't you see it says do not disturb kat pintu tu?Hah....kau lah satu-sautnya manusia kat dunia ni yang berani masuk ke office aku bila ada benda tergantung yang cakap do not disturb."

Aku hanya buat tak peduli pada omelan lelaki tu.

Memang lah ada sekeping kertas yang tergantung mengatakan 'do not disturb'.Tapi tak akan lah aku nak ikut arahan dari sekeping kertas.Kerta tu wei.Kertas kot?!!

"Let's talk about it another time.I'm asking again.What happen to you?"

"It's...nothi-....Ugh!!"

Dia tak dapat menghabiskan kata-kata nya bila luka yang sedang ditekan kat bahagian perutnya tu mula rasa sakit balik.

Aku berjalan ke arah lelaki tu lalu mengambil tempat duduk kat atas kerusi yang berada kat depan meja kerja lelaki ni.

Kepala didongak untuk melihat muka doktor psycho yang tengah menyandarkan badannya against his own desk tu.

"Just tell me what to do.Do you want to die here?"

Lama doktor ni mendiamkan diri sebelum perlahan-lahan dia membuka mulut.

"Kau...pandai keluarkan bullet dari perut orang tak?"

Aku terkelu sekejap.

"I....can try."

* * *

"Hey..what's your name?"

Lelaki ni tergelak mendengar soalan aku sebelum dia mengerang kesakitan semula.

"I'm your psychiatrist and you even don't know my name?And kenapa kau nak tanya masa-masa macam ni?"

"Ugh!! Just tell me."

"Hattar.Arhan Hattar."

"Okey Hattar,cepat bagi tau aku macam mana nak keluarkan bullet tu."

Aku boleh nampak badan Hattar mengeras sekejap bila dia dengar aku menyebut namanya.

"What?"

"Nothing.It's nothing."

Sesudah cakap ayat tu,Hattar terus menanggalkan kemeja putih yang sedang dipakainya.

Satu per satu butabg di bajunya ditanggalkan.

Aku menelan liur bila Hattar tengah cuba menanggalkan bajunya dari badan dia.

And dengan lajunya pandangan aku dialihkan ke tempat lain bila lelaki ni dah 100% menanggalkan kemeja putihnya tu.

"Just....take that damn pituitary rongeur and try to take the bullet out."

Kelip-kelip mata aku memandang muka Hattar.

"Pitui what?"

"Ah....penyepit.Benda yang ada bentuk macam penyepit tu."

Lah...cakap lah dari awal.

Aku dengan lajunya mencapai pitui apa kebenda entah tu.

Bila tangan aku mula berura-ura untuk melakukan kerjanya,Hattar terus menahan lengan aku.

Dia memberi isyarat kepada aku untuk tunggu sekejap.

Sapu tangan putih yang memang dah ada kat sebelahnya dicapai.

Setebal-tebal mungkin Hattar buat untuk sapu tangan tu menjadi tebal lalu kain kecil yang dah dilipat-lipat banyak kali tu disumbat ke dalam mulutnya.

Aku boleh nampak yang dia menggigit kuat kain putih tu.

Okey....here it is.

Bila penyepit ni dah mula masuk ke dalam perut lelaki ni,aku boleh dengar suara Hattar yang sedang cuba ditahan untuk tak didengar oleh orang luar.

Kedua-dua belah tangannya digenggam kuat sampai aku boleh nampak ada urat-urat mula timbul.

Okey,fokus Arfa!!

Bila aku tengok peluru tu dah keluar,aku terus mengambil kain lain yang berada kat atas meja ni lalu ditekan kuat ke atas tempat luka tu.

"UGH!!"

"I'm sorry."

Jelas kedengaran nada suara aku ni macam orang yang tengah rasa bersalah.

Kain yang mulanya berada di mulut Hattar terus jatuh ke bawah.

Kepala lelaki ni tanpa sedar terus terhempap ke atas bahu aku dan dia hanya membiarkan tangan aku yang masih sedang menekan kain tu.

Kedengaran nafas yang berat keluar dari mulut lelaki ni.

"Let's just....stay this way for....a while...."

Dah beberapa minit berlalu tapi aku dah boleh dengar nafas lelaki ni mula teratur.

"Hey,Hatta-"

Kata-kata aku terhenti bila aku nampak betapa tenangnya lelaki tu tengah tidur.

Aku hanya membiarkan kepala Hattar yang masih berada kat bahu aku ni lalu mencapai kain bandage tu.

Perlahan-lahan aku membalut luka lelaki ni sambil cuba untuk tak membangunkannya.

* * *

Arhan;

Sebaik sahaja aku membuka mata,aku terus nampak kilas di siling yang tengah  berpusing-pusing tu.

Lengan yang berada di dahi terus dijatuhkan dan bila aku cuba untuk bangun,aku tanpa sedar terus mengerang kesakitan.

"Hey,you shouldn't get up on your own."

Dan perempuan yang bernama Arfa ni terus menolak kuat bahu aku supaya aku baring semula.

Matanya difokuskan ke arah luka aku yang dah berbalut tu lalu perempuan ni tersenyum puas.

Hah...nampak sangat dia bangga disebabkan dia yang balut luka aku tu.

"Hahahahahaha."

"Apa yang kau gelak hah?"

"Apa yang kau senyumkan?"

Dan serta-merta muka Arfa terus membahang merah.

"N-nothing.It's nothing.But...how's your wound?Ada rasa sakit lagi tak?"

Aku terus menggeleng.

Lama kitorang berdua hanya mendiamkan diri.

Lebih selesa dengan suasana sunyi yang mengambil alih di antara kami berdua ni.

"Hey..."

Arfa memecahkan kesunyian.

".....Can't you tell me what's going on with you?"

"We just met..."

Aku cuba mengubah posisi yang sekarang ni kepada duduk.

"....Second met."

Aku tersentak lalu tersenyum mendengar pembetulan dari Arfa tu.

"Okey second met.Tapi kau dah concern pasal lelaki teruk macam aku ni?"

"Hah..."

Arfa mengeluh lalu dia menyilangkan kakinya sambil sebelah tangannya pula diletakkan ke atas kepala sofa yang tengah diduduki kami berdua ni.

Ahahahaha.Dah tak ubah macam rupa seorang gangster perempuan kat sebelah aku ni.

"I'm not concern but curious.And one more thing, I'm an awful person to.So don't feel bad about yourself."

Huh?First time....ada orang bagi tau aku untuk 'don't feel bad about yourself.'

Selama hari ni,ayat yang pernah aku terima hanya lah;

"Again!Learn to shoot properly!!Do you want your brother ro suppress you?!!"

Kata-kata dari 'lelaki' tu muka terngiang-ngiang di kepala aku.

"Hah!!Useless child.Are you really from the Genovese family?!!"

That's 'mom'.

"Hah....I was once used to call you brother."

And that's.....Aiden.

But this girl here.Beside me.

The first one to say it's okay to be an awful person.

Arhan HattarWhere stories live. Discover now