Chapter 9

176 14 0
                                    

"Stay with me."

Tegas je suara dia tapi jawapan aku tetap sama.

"No."

"Live with me."

"No means no Hattar."

"Then stay somewhere else."

Aku memberhentikan langkah lalu memusingkan badan untuk menghadap Hattar.

"Why do you care so much?!!"

"I just want you to get out of that house!!"

Hah....aku mengeluh sambil memicit pangkal hidung.

"That's none of your bussiness."

* * *

"Haira....maafkan saya Haira...."

Hah....ayah dah mula balik perangai dia.

Perangai apa?Okay macam ni tau ceritanya.

My dad ni macam ada dua personalities.

One.Personality di mana ayah masih anggap aku sebagai diri aku sendiri and start maki or caci aku disebabkan kononnya life dia musnah bila aku lahir.

Two.Personality which dia nampak diri aku sebagai mak aku and akan mintak maaf banyak kali kepada aku bila dia nampak je muka aku ni.

Ouh Haira tu?

Nama mak aku pun Haira.

So...This family is a real mess up.

Ayah start jadi gila macam ni pun lepas my mom passed away.

So....memang takde cara lain selain tinggal dengan my dad.

Aku yang dari tadi duduk je kat tangga ni sambil memerhatikan ayah yang makin hari makin gila kat kerusi depan tv tu akhirnya mengambil keputusan untuk turun.

Lama aku memerhatikan lantai kat depan kerusi di mana ayah berada and akhirnya aku mengambil tempat duduk kat lantai tu.

Aku bersila lalu menopang dagu.

"Ayah..."

Ayah tak mengalihkan pandangannya ke arah aku walaupun sekali.

"Hah...."

Aku mengeluh lalu bangun.

Kaki mula diatur untuk menuju ke dapur.

Baru je beberapa langkah aku berlalu pergi dari kawasan ruang tamu ni,tiba-tiba ayah mencapai tangan aku.

Aku berpaling and nampak yang lelaki kat depan aku ni tengah pegang sebuah.....

"Pisau?"

Okay,jangan risau Arfa.Ayah tak pernah cederakan kau sampai tahap nak membunuh.

So....maybe dia pegang pisau tu just nak takutkan aku?

Disebabkan aku mengalamun lama sangat,aku tak perasan yang ayah dah angkat pisau tu tinggi-tinggi.

Bila dia mengayunkan pisau tu,dengan refelksnya aku halang muka aku ni dengan tangan sendiri.

Aku bukannya apa.Kalau ada orang yang nak bunuh or cederakan aku sekalipun,tolonglah jangan rosakkan muka aku yang cantik ni.

Pandangan dialihkan ke lengan kanan aku.

Wah....berdarah lah.

Okay that's it!!!Lelaki tak guna ni dah melampaui batas.

Swether dan topi yang tergantung kat belakang pintu masuk rumah ni terus dicapai.

Beg yang aku selalu letak kat sebelah pintu ni pun aku terus sambar.

Hah...nampaknya aku make a big mistake this time.

* * *

Kaki diayun-ayunkan sambil menunggu kedatangan Hattar kat bangku panjang depan hospital kat mana Hattar bekerja ni.

Hmm....walaupun aku kata yang aku tengah menunggu,....but aku tak call pun lelaki tu lagi.

Lama aku memandang skrin telefon aku ni sambil menutup dan membukanya semula.

Agh!!Call je lah.

Telefon pintar ni ditekapkan ke telinga bila Hattar mengangkat panggilan aku.

"It's 2 in the morning.Which bastard is calling me right now?"

Woah....garau je suara lelaki ni.Maybe dia baru bangun tidur?

"Hattar..."

Aku memanggil perlahan nama lelaki tu.

"Arfa?"

Macam baru tersedar dari sesuatu,suara Hattar terus berubah kepada nada yang lebih....risau?

"Kenapa kau call aku ni?"

"I need your help.Ah!Kalau boleh bawak doktor Arfan hari tu sekali eh?"

"Why?"

"Ikut je lah.Aku kat depan hospital ni tau.Okay?Tata."

"Eh,Arf-"

Panggilan terus dimatikan sebelum sempat Hattar menghabiskan kata-katanya.

* * *

Beberapa minit berlalu dan lelaki tu tak muncul-muncul lagi.

Pandangan dialihkan ke lengan kanan aku dan dengan jelas darah dari luka tu tak dapat nak berhenti.

Haish!!Aku dah balut dah.

Apa pasal lah dengan nasib aku hari ni?

"Arfa!"

Kepala diangkat dan aku terus nampak kelibat Hattar.

"Hattar!"

Entah kenapa aku seronok sangat bila nampak lelaki tu sehinggakan sebuah senyuman lebar mula terukir di muka aku.

Tangan kanan diangkat lalu dilambaikan sebelum aku menurunkan tangan semula.

Hah....terlupa pulak yang tangan ni tengah sakit.

Bila lelaki tu dah berdiri kat depan aku,laju je matanya dialihkan ke tangan kanan aku.

Aku tersenyum lalu menyuakan tangan aku yang tengah berlumuran darah ni ke arahnya sambil berkata;

"Tolong rawat boleh?"

* * *

"Eh?!!Kau nak jahit?Tanpa anesthetic?!!"

"Luka kau terlalu dalam lah.Habis tu kau nak aku buat apa?Let you bleed to death?I'm a doctor and that guy is a psychiatrist.So my job is to keep you alive.Understand?"

Aku mengalihkan pandangan ke tepi di mana Hattar berada lalu menutupkan mata rapat.

"Cepatlah buat."

Hattar yang tengah menggenggam tangan kiri aku ni aku hanya buat tak endah.

Sebaliknya aku memang perlukan sokongan macam tu dari seseorang sekarang ni.

So...I will let it slide for just this one time.

Bila jarum tu dah mula menembusi kulit aku,dengan refleksnya aku menggenggam kuat tangan Hattar yang memang dah ada kat dalam genggaman aku ni.

Hattar mendekatkan bibirnya ke telinga aku lalu membisikkan;

"Shush...It's okay.I'm right here."

Yeah...It's okay Arfa.He's right here.

Arhan HattarWhere stories live. Discover now