Chapter 41

129 8 0
                                    

"Arfa. Hayden. Wow! A duo-suicide."

And wow. Sangat sarkastik, Ariq. Sangat....sarkastik.

We're in Hayden's house right now. And yeah. He's not doing any suicide today.

I mean, wow. A heartbreak can drive someone right on the cliff, huh?

"Stay here, okay?" Aku mengalihkan pandangan ke arah Hattar sebelum menjawab, "Okay." kepada permintaannya tu.

I mean, I can protect myself but if you ask me to stay here, then.....okay.

Hattar mencium dahi aku sebelum langkahnya diambil untuk meninggalkan rumah ni.

Tangannya yang berada di belakang badan aku sedari tadi perlahan-lahan ditarik seraya dia melangkah pergi sebelum aku mengambil tindakan untuk menarik poket seluarnya.

Badannya tersentak sedikit disebabkan tak dapat nak predict tindakan aku tadi dan matanya dijatuhkan ke arah jari telunjuk dan jari hantu aku yang masih berada dalam poketnya sebelum dia menaikkan pandangan untuk memandang ke arah aku pula.

And I said,"Is there anything I can do to help?" Yang mana membuatkan Hattar pergi melutut pula di hadapan aku yang sedang duduk di atas sebuah kerusi ni.

"Listen. I'm not going to take any risk. Whether you like it or not, please stay here. Just for a day at least."

"Then tomorrow? See you tomorrow?"

Hattar tersenyum mendengar jawab balas aku tu sebelum dia tergelak kecil seraya menegakkan tubuh badannya semula.

Pandangannya dijatuhkan ke arah aku lalu berkata,"Yes. Tomorrow." With a very soft look toward me.

Dia meramas lembut rambut aku, which membuatkan rambut aku serabai jugalah, sebelum langkahnya dan Ariq diambil untuk meninggalkan rumah ni.

* * *
"So. Let's go."

"What?"

Hayden bertanya dengan reaksi muka yang sangat....disbelief.

"Let's. Go. Help. Hattar." Aku menekankan satu-satu perkataan yang diutarakan. Kot-kot lah Hayden ada masalah nak proses maklumat ke.

"Arfa. You are Arhan's. If anything happen to you, I can't even imagine myself still alive tomorrow."

Oh, wow. Takutnya.

"Kau ingat aku ada masa nak fikirkan perkara remeh macam tu? We're talking about Genovese here. Do you think Hattar and Ariq can take down that big family by themselves?"

"And...."

Hayden mula berdiri lalu merapati aku. Kedua-dua belah tangannya diletakkan ke atas bahu aku lalu matanya hanya difokuskan ke arah anak mata aku ni sebelum dia menyambung kata.

".....We're talking about Arhan too. He's like.....the greatest assasin kot. His every client's order, semua order yang dia dapat dia tak pernah tak dapat selesaikan benda tu."

Ugh....mendengarkan kata-kata convincing Hayden ni membuatkan seluruh tubuh badan aku meremang. Ye lah....'tak pernah tak dapat selesaikan', means Hattar tak pernah mengecewakan client dia dalam membunuh target client tu lah kan?

That is so.....

Sad man.

Like, Hattar tak pernah ada choices dalam hidup dia yang dia boleh pilih pun. All he did until now is follow his father orders. And his clients'.

His life is so.....

F*ck up. And yet, he still thinking about my safethy rather than his own.

"Okay, katakanlah apa yang kau cakap tu betul. Kononnya dia boleh jatuhkan keluarga Genovese tu but Hayden, he need to kill his own father."

"A freaking bad father."

Woah....You corrected me now? Aku memberikan pandangan tak puas hati kepada Hayden. Tak kisalah ayah jahat ke ayah baik ke, do you think someone can easily kill that person if orang tu ialah ayah sendiri?

Take me for example. Even though ayah aku yang sorang tu dah buat kesalahan yang besar, I can't even bring myself to kill him. Instead, I just hate him and keep this hatred toward him for the rest of my life.

"He still his father."

Hayden dah mula mengeluh kasar disebabkan tak dapat nak lawan kedegilan aku ni.

Dan bila mana Hayden ingin membalas kata-kata aku, mata aku sempat menangkap some kind of a tiny black bottle bergolek masuk dari pintu hadapan rumah.

Okay, weird. Sejak bila dunia ni ada jual botol air warna hitam kecik macam tu?

"Okay, fine. But please, jangan hilang dari pandangan-"

BOOM!

Hayden tak dapat menghabiskan kata-katanya bila tiba-tiba ada satu letupan berlaku di pintu hadapan tersebut.

Shit! Botol hitam kecik tu bom ke?!! Gila betul. Aku memang kene check mata aku lah lepas ni.

Disebabkan Hayden yang paling dekat dengan pintu tersebut, dia terkena tempias dari letupan kecil tadi.

Badan aku ada juga terpelantinglah sikit.

Aku cuba sedaya upaya untuk berjalan ke arah Hayden dengan keadaan buku lali aku yang agaknya dah patah ni.

Bila aku dah sampai dekat sisi Hayden, all I can see, is that man yang dahinya sedang berlumuran darah bersama bajunya dah terkoyak di bahagian abdomen. Menunjukkan luka besar yang terdapat di bahagian tersebut.

Ugh. Now this place dah hancur. Orang yang baling bom tu memang kurang ajar lah. Like boleh tak bom kat luar rumah? Diorang tak ada perasaan ke pergi bom rumah yang cantik macam ni?

Yes. I admit. I like Hayden's house because it's pretty.

But now it just, was pretty.

Arhan HattarWhere stories live. Discover now