Arhan;
After mom's death, aku terus ditempatkan di rumah anak yatim.
A family took me in after one week aku duduk dekat orphange tu but at the age of 14, dad just muncul semula and nak tuntut aku balik supaya pulang semula ke keluarga Genovese. Maybe sebab akulah anak pertama keluarga tu kot?
And of course family angkat aku tu benarkan je asalkan aku boleh balik ke rumah ni semula bila-bila je masa aku nak.
Maybe diorang tak kisahkan sangat aku pasa masa tu sebab diorang dah ada Arian? But aku tak naklah buat conclusion sendiri.
Tapi, walaubagaimanapun, dad went nuts after aku balik semula ke dalam family dia. He already married with someone new and that woman tortured me for around 6 years sebab ayah suruh dia ajar aku untuk menjadi 'delicate man' and the 'suitable image of Genovese family'.
And disebabkan tu jugaklah, aku memang takde normal teenagers' life and ayah juga lebih luangkan masa bersama aku untuk ajar tentang pistol semua tu dan kurang meluangkan masanya bersama Aiden.
Yeah. We all mess up.
Me with the gun and killing stuff training.
Aiden with the lack of love from both side of his parents and at the same time, ayah upah orang lain untuk ajar dia tentang kerja pembunuhan tu semua.
So...we really do...mess up, huh?
I chuckle a little. Hah....bilalah aku boleh berhenti benda bunuh-bunuh ni semua?
"So...you really gonna get married soon?"
Aku kembali mengalihkan perhatian kepada Hayden. Yap....lepak dengan mamat sewel ni hari ni.
"Yeah...."
Aku menjawab soalan Hayden sambil jari telunjuk kanan bermain-main di atas permukaan mulut gelas ni.
"So....How's Fay?"
Mendengarkan soalan aku berjaya membuatkan Hayden terdiam lalu dia mengeluh perlahan.
"She really hates me."
"I can't blame her though."
"Hey, kau take side siapa ni?"
Aku hanya mampu tergelak kecil selepas tu.
"You know, did you ever....apoligize to her?"
Hayden sekali lagi terdiam. Dia mengeluh, again, sebelum kepalanya direhatkan ke atas meja di kafe ni.
"It's too late now. She really hates me. And you know what?"
Kepalanya diangkat semula.
"Fay tried to kill me yesterday."
"She what?"
Aku terus tergelak mendengar kata-kata Hayden tu. Seriously? Fay tried to kill him?
"Kau memang an. Pergi gelak pulak apa pasal?"
"Sorry bro. Can't help it."
Aku menghirup sedikit air yang berada di hadapan aku ni sebelum mata melirik ke arah jam yang berada di pergelangan tangan aku.
"Oh, shit! Gotta go. I promise to meet Arfa after this."
And Hayden menganggukkan kepalanya sekali sebelum aku terus berlalu pergi.
* * *
Arfa;
"Hey, is it.....really okay for me to get married with you soon?"
Badan Hattar terus mengeras bila mendengar soalan aku tu. And sepatutnya aku dan lelaki ni berjumpa pun sebab nak try baju for our wedding day but....
Soalan tak berapa betul tu jugaklah yang aku pergi tanya Hattar.
"Hey...."
Hattar berkata sambil berjalan ke arah aku sementara badannya masih disarungkan dengan baju melayu berwarna putih tu.
"...It's really okay you know."
"But I don't even love you. Besides, why the hell you fell in love with someone like me?"
Dan jantung aku hampir gugur bila Hattar tiba-tiba je meletakkan kedua-dua belah tangannya di pipi aku lalu mememalingkan muka aku supaya menghadap mukanya pula.
"The hell-"
"Hey, listen to me. This is reality. And reality says that I love you and I want to get married with you."
Kelip-kelip mata aku pandang mamat ni. So dia nak cakap....yang dia percaya kepada kata-kata reality and bukannya takdir Allah. Ya Allah....
"Syiriknya."
"Wha-"
Dan bila lelaki ni baru sedar maksud dari sebalik kata-kata aku tadi, Hattar terus tergelak.
"No. What I means is, kita kenalah hidup dalam reality yang Allah dah cipta ni. Kenapa kau nak fikir sangat tentang perkara lain yang probably pun tak akan berlaku? For example. Me. Hatting you? Not fall in love with you? That's not gonna happen. Because god already wrote in His destiny that I will fall in love with you eventually whatever the situation is, Arfa. Now. Do you understand?"
Aku menganggukkan kepala sambil muka aku masih berada di dalam genggaman tangan Hattar.
And baru je aku nak menghembuskan nafas lega setelah menyelsaikan masalah yang satu ni bersama Hattar, seorang perempuan yang agak tinggi jugalah, terus merempuh masuk ke dalam butik ni.
"Hattar!"
Eww....She call him Hattar. I'm the only one that call this guy here Hattar and everyone else call him Arhan, right? But why this girl here.....
Tak sempat aku nak fikir apa, perempuan tu terus mencengkam kolar baju Hattar.
"Hey-"
"You. Mister. Keep quiet and stay there. This is none of your bussiness."
Damn. Am I look like a man that much? Haih....kenapalah aku tak pakai baju wedding tu awal-awal tadi? Kan dah kene cop lelaki. Lagi. Entah kali keberapa entah, aku tak tahu.
"Zahra! What are you doing here? Didn't your mom sent you to Arfan?"
"I ran away."
"You what?"
Perempuan bernama Zahra tu menghembuskan nafasnya kasar sebelum dia melepaskan genggamannya pada kolar baju Hattar lalu dirinya mengambil tempat duduk di atas sebuah meja yang berada di dalam kawasan butik ni tak jauh dari kedudukan aku dan Hattar.
"Is she nuts?"
"Arfa!"
"What? Am I wron-"
Aku tak dapat meneruskan kata-kata bila....for the first time Hattar memberikan renungan yang aku tak pernah nampak lagi sebelum ni, kepada aku.
It's like....a disgusting look.
Akhirnya Hattar memujuk Zahra untuk meninggalkan butik dan hanya membiarkan aku sendirian seorang diri.
Handphone dikeluarkan dari dalam poket seluar jeans lalu nombor my aunt di dail.
"Arfa? Kenapa ni?"
Dan akhirnya tangisan aku keluar juga bila mendengar suara risau makcik aku ni.
"Eh, Arfa. Arfa menangis ke? Tell me now. Where are you?"
Makin kuat tangisan aku dibuatnya disebabkan sifat makcik aku yang terlebih caring ni.
"Aunt....I hate it. I...."
Nafas ditarik lalu dihembus sebelum menyambung kembali kata-kata yang tersekat tadi.
"......Really hate this feeling."
YOU ARE READING
Arhan Hattar
Romance"Really a psychotic b*tch." * * * I love Arfa. But sometimes she just.... "I can't live with you."- Arfa Yeah. She once said that sambil menangis. Oh. And at that time, she relapsed. Cutting her wrist over and over and over and ove- "I still love yo...