Chapter 4

317 18 0
                                    

Ayah menampar keras pipi kanan aku yang mana membuatkan aku terteleng.

Kedua-dua belah tangan yang berada di belakang badan digenggam kuat sebab tengah kawal kemarahan aku sekarang ni.

"Your job hanya lah membunuh.That's the only order from our client.But instead of killing you did what??!!!Buat pola pembunuhan sendiri?"

Ayah tergelak besar dan gema yang terhasil dari suaranya kat rumah besar ni aku hanya buat tak endah.

"This is my last warning.Don't do that ever again-"

Kata-kata ayah terputus bila Aiden tiba-tiba je datang entah dari mana.

"Don't be too harsh dad.Bukannya polis tau siapa pembunuh 'Purple Hyacinth' tu.Just let Arhan do whatever he wants."

And...my dad hanya mendengus kuat sebelum dia bangun dari tempat duduknya lalu berlalu pergi.

Aku juga baru nak berura-ura meninggalkan rumah ni sehinggalah kata-kata Aiden berjaya memberhentikan langkah aku.

"Aku dah tolong kau kan?So.....why don't you just give me a thanks?"

Aku hanya tersenyum sinis lalu tertawa kecil.

"Kau ingat aku tak tahu ke kau yang report dekat mom yang Purple Hyacinth tu aku?So don't give me that bullshit and just stay away from me."

"Hah...I will.But....kalau tiba-tiba ayah nak tugaskan kita bersama,I can't do anything to prevent that,right?"

Aku memalingkan badan lalu memandang tajam ke arah Aiden.

That guy just shrug his shoulders and give me that damn smile.

That smile yang pernah dia berikan kepada aku beberapa tahun dulu.

* * *

Arfa;

Aku pandang Hattar,Hattar pandang aku.

"Wow,eyebag kau makin teruk."

"Kau ada insomnia ke apa malam tadi?"

Aku dan Hattar berkata serentak.Aku hanya tergelak kecil dan lelaki tu pulak berjalan ke arah sofa panjang yang berada di dalam officenya ni and then terus baring.

Sebelah tangannya diletakkan ke atas matanya lalu dia mengeluh perlahan.

"What are you doing last night?"

Hattar hanya mendiamkan dirinya untuk beberapa saat sebelum menjawab pertanyaan aku.

"Pembunuhan beramai-ramai."

"Ha.Ha.Ha.Very funny.Just tell me the truth Hattar."

"See?You don't believe me.Orang lain pun sama je."

"Okay,okay.Cakap je lah yang kau tak nak bagi tahu aku."

Kami berdua mendiamkan diri semula.

Aku mengambil tempat di sofa panjang lagi satu yang ada kat dalam bilik ni.

Kaki dilunjurkan.

"Want me to sing a lullaby?"

"Pfft...Lullaby?"

Hattar menjatuhkan tangannya dari terus-menerus menutup matanya tu.

Aku hanya mengangguk sekali lalu menanggalkan topi aku dan diletakkan ke atas meja yang berada di hadapan sofa ni.

"Ehemm....Aku nanyi eh?"

Aku menarik nafas dulu lalu menghembusnya.

"I love you,a bushel and a peck.A bushel and a peck and a hug around the neck.A hug around the neck and a barrel and a heap.A barrel and a heap and I'm talkin' in my sleep about you."

Aku menjeling ke arah Hattar lalu tersenyum kecil bila tengok dia dah tertidur.

Ah....looks like aku pun kene tidur.

* * *

"Ah.....I just want to be liven't."

Aku berkata ayat ni sebaik sahaja bangun daripada tidur sambil menyilangkan kaki yang dah dilunjurkan kat atas sofa panjang Hattar ni.

Lelaki tu yang dari tadi sibuk menunduk tengok paperwork nya tu mengangkat kepala lalu memandang pelik ke arah aku.

"Kau baru je bangun tidur and first thing to say after you woke up is a weird thing?What is liven't anyway?"

"Yeah....means like you're not dead.Yet.You don't wanna die 'cause then you will be dead.And you don't wanna go from alive to dead either.You just wanna not be alive.So......"

Aku mendepakan tangan ke udara sambil berkata.

".....Liven't."

Lama Hattar mendiamkan diri sebelum dia berkata;

"You know liven't is not even a word right?"

"I know.....They should make it official."

Hattar mendiamkan diri sekali lagi sebelum dia tertawa kecil.

Woah....first time aku nampak dia tersenyum.

"You told me before that you wanted to attempt suicide so much."

"Yeah....tapi tu dulu.But since I met you,I want to change my mind."

"Hah.....suit yourslef then."

Kami berdua kembali mendiamkan diri.

Baru aku nak buka mulut untuk memecahkan kesunyian ni, telefon pintar yang berada dalam poket jeans seluar aku mula bergetar.

Hah....notifikasi dari mana pulak ni?

Dengan penuh kemalasan aku menekan notification yang jelas terpampang kat screen handphone aku ni.

Perlahan-lahan aku membaca kes pembunuhan yang baru berlaku malam tadi tu.

"Hah....Mass murders?Woah...and pembunuhnya Purple Hyacinth?That guy really a psychopath.Apa pasal lah dia pergi bunuh seluruh keluarga tu?"

Aku menjeling ke arah Hattar dan dengan jelas aku boleh nampak dia sedang menggenggam kedua-dua belah tangannya yang berada di atas meja tu dengan kuat.

"Did you know something about this?"

Pertanyaan aku berjaya membuatkan lelaki tu kembali ke alam nyata.

"N-no.Nothing...."

Arhan HattarWhere stories live. Discover now