"Act like you don't know me."
"But kita ada appointment kan Sabtu ni?"
"Yes and that is our last meeting together.Afterwards pack your thing and move to your aunt's house."
"Eh...But why?"
"Listen to me Arfa!"
Hattar meninggikan suaranya sambil menggenggam kedua-dua belah bahu aku yang dah ditutupi oleh kot hitamnya ni.
Meninggalkan lelaki kat depan aku ni hanya memakai kemeja putihnya.
"I...don't want you to get hurt."
"And this is my life Hattar.It's my choice to decide wether I want to leave you or not."
"Gah!!Don't you understand?!!You will die if you stick around me any longer.So please....Stay at your aunt's house."
Mendengarkan nada suara Hattar yang makin lama makin perlahan tu membuatkan tiba-tiba je hati aku rasa sebak.
"Okay.Fine.But kalau keadaan dah reda can I meet you then?"
"I....can't promise."
Jawapan Hattar tu membuatkan keadaan sunyi mengambil alih diantara kami berdua.
Dia kemudiannya menghidupkan enjin kereta dan aku pula hanya mengalihkan pandangan keluar kereta ni.
* * *
Lama aku memerhatikan pemandangan kat luar kereta ni and somehow it feels so familiar.
Wait a minute....
"Ni bukan taman perumahan aunt aku ke?"
"Yes and I'm gonna drop you off at her house."
"Wait,wait,wait.Can't I move after our last appointment?"
"Too late.I already told her everything."
"You what?!!!"
Bunyi enjin kereta berhenti mula kedengaran.
Hattar mengalihkan badannya untuk menghadap aku.
"Listen.There's no other choices.Just listen to me this once.Lagipun all your belongings I already sent to your aunt's house."
"Hah...bila masanya pulak kau ada masa untuk buat semua tu?Bukan ke kau sibuk bunuh orang kat night club tu?"
Hattar mendiamkan diri.
"I asked my friend.So...hurry up and get inside."
Aku akhirnya mengalah lalu melangkah ke luar kereta.
Sebelum menutup pintu kereta ni,aku menundukkan badan lalu tangan diletakkan ke atas kereta.
Pandangan tajam diberikan kepada lelaki ni.
"You damn jerk."
And bersama dengan ayat tak berapa nak dewasa tu,aku terus menghempas pintu kereta Hattar.
* * *
"Wei,kau ade lighter tak?"
Hattar hanya mendiamkan dirinya.Aku berjalan ke arah lelaki tu lalu menyentuh hujung puntung rokok aku ke hujung puntung rokok Hattar lalu membiarkan keadaan macam ni untuk beberapa saat sebelum aku menjarakkan diri dari Hattar.
Aku menghembus asap rokok tu and tiba-tiba je Hattar mencengkam kolar baju aku lalu menghempas tubuh badan aku ke dinding dengan kasar.
Aku menyedut rokok tu sekali lalu mengehembuskannya ke muka Hattar sebelum aku mencampak kasar puntung rokok tu ke atas lantai.
Aku menepis kedua-dua belah tangan Hattar yang ada kat kolar baju aku lalu aku menghenyek kasar puntung rokok yang ada kat lantai bilik ni.
"If you're not gonna meet me again after this,then just let me do as I please as well."
Hattar mendengus kasar sebelum dia berjalan keluar dari bilik ni.
Aku menghempaskan badan ke atas sofa lalu mengeluh.
Tangan pula sibuk bermain-main dengan patung kecik yang ada kat meja sebelah sofa ni.
"Why the hell that guy want me to stay away from him that much?"
* * *
Anyway...walaupun aunt kasi aku duduk kat rumah dia...Aku tak nak lah jadi beban ke apa kan?
I will turn 24 this year...so.......aku dah ambik kerja part time dekat satu kedai serbaneka ni.
And today is my first day at work.
Bosan sebenarnya.Tak ramai pon yang datang ke kedai ni.Lagi-lagi waktu malam.
Yeah....shift aku pada waktu malam.So handphone je lah yang menjadi peneman aku sekarang ni.
Bila loceng yang ada kat pintu masuk kedai ni berbunyi,pandangan aku terus dihalakan ke arah pintu tu.
Seorang lelaki berhoodie hitam dan juga memakai topi mula berjalan masuk ke dalam kedai ni.
And lelaki tu berjalan ke arah kaunter pembayaran di mana aku tengah berada sekarang ni.
He stand in front of me.
Hanya meja kaunter ni je yang memisahkan kami berdua.
"Arfa?"
Lelaki tu bersuara.
Terus satu badan aku dapat goosebump.How the hell he knows my name?
Baru je aku nak mencapai telefon yang berada kat dalam poket seluar jeans,lelaki kat depan aku ni terus mengeluarkan sepucuk pistol dari belakang badannya.
Muncung pistol dihalakan ke arah dahi aku.
Aku hanya tersengih sambil tangan kanan diletakkan ke atas meja kaunter ni lalu aku mendekatkan jarak diantara dahi aku dengan muncung pistol tu.
Lelaki ni tersentak dengan tindakan aku lalu berkata;
"You're really Arfa?"
"Yeah,yeah.Cut the bullshit.Who sent you?And I know your gun doesn't even has a bullet right?"
Bang!
Aku tersentak bila tembakan yang dilepaskan lelaki ni terkena sisi peha aku.
Shit!Habis terkoyak seluar jeans yang aunt aku baru belikan ni!!
Disebabkan terlalu marah aku terus mencapai rambut lelaki ni.
Digenggam kuat sebelum kepalanya aku hentak ke atas meja kaunter ni.
Dalam....5 kali jugak lah aku buat macam tu sebelum aku tersedar yang hidung lelaki dah mula keluar darah.
Aku mengangkat kepalanya sambil meramas kuat rambutnya.
"Who sent you?"
Dan tanpa berkata apa-apa lelaki tu terus menambak kepalanya.
Disebabkan refleks,aku terus jatuhkan kepalanya yang dah berlubang tu.
"Shit."
YOU ARE READING
Arhan Hattar
Romansa"Really a psychotic b*tch." * * * I love Arfa. But sometimes she just.... "I can't live with you."- Arfa Yeah. She once said that sambil menangis. Oh. And at that time, she relapsed. Cutting her wrist over and over and over and ove- "I still love yo...