Arhan;
Pang!
Aku hanya menghiraukan tamparan kuat yang aku baru je terima dari lelaki depan aku ni lalu menarik kolar bajunya untuk sama-sama mengikut langkah aku untuk pergi ke tempat lain.
"Arhan...!Let.Me.Go!"
Bentakannya aku hanya buat tak tau lalu aku menghempaskan tubuh badannya ke dinding belakang bangunan ni.
"Okay....let's see.Aku, dengan kau dah lama break kan?So why the hell did you come to my work place and cause a ruckus?!!"
Aku berkata sambil melonggarkan tali leher ni.
"I just....I want to be with you again."
"By slapping me?!!"
Adam hanya mendiamkan diri bila sekali lagi aku meninggikan suara.Bila takde salah seorang dari kami pun yang membuka mulut,aku hanya mengeluh sekali sebelum bercakap;
"Just go home Adam.And don't come again."
"Wait Arhan!"
Bila Adam berjaya mencapai lengan aku,aku hanya menepis lengannya lalu berlalu pergi.
* * *
Hah....
Air kopi yang aku tinggalkan kat depan pintu masuk hospital ni tadi aku capai semula lalu dihirup sikit.
"Ah....dah tak panas."
Walaupun dah tak panas,aku tetap juga menghirup air kopi ni.
Langkah kaki laju ditujukan ke arah rooftop hospital ni.Sebaik sahaja kaki aku dah sampai ke rooftop ni,niat aku untuk meneguk air kopi ni buat kali yang ketiga terhenti bila ada orang tengah berdiri betul-betul kat tepi bumbung hospital ni.
"You want to commit suicide?"
Aku bertanya sambil menghirup air kopi ni lalu diletakkan bekasnya ke tepi.Aku mengambil tempat duduk kat sebelah lelaki yang tengah berdiri kat tepi bumbung ni.
"Why?"
Lelaki tu mendiamkan diri.
Aku hanya mengeluh lalu mula berdiri sambil berkata;
"Suit yourself."
Lalu berlalu pergi.
But....baru beberapa langkah aku menjauhkan diri dari lelaki tu,jantung aku terus berdegup kencang bila nampak kaki kanan dia dah berada selangkah ke depan.
Laju kaki aku melangkah ke arahnya lalu tangan kanan aku berjaya menggapai kolar belakang bajunya.
"Agh!Let me go!!"
"Are you insane?Kalau nak bunuh diri pun janganlah buat kat hospital aku!!"
Dan dengan berusahanya aku cuba untuk menarik tubuh badan lelaki ni kembali ke atas.
* * *
Arfa;Hari ni mak aku kata aku akan jumpa psychiatrist yang baru.
Tengah sibuk mak aku isi borang apa entah kat kaunter ni,laju kaki aku mula berjalan dengan sendirinya dan sedar-sedar aku dah berada kat rooftop hospital ni.
Hah.....angin sejuk yang menyapa lembut muka aku dinikmati untuk beberapa saat sebelum sekali lagi aku meneruskan langkah mendekati hujung rooftop ni.
Kata-kata yang pernah dikatakan kepada aku oleh setiap orang yang pernah aku jumpa mula bermain-main di fikiran semula.
"Useless."
Hah.....aku mengeluh seketika.
I know.
"Don't just stand there.Go do something usefull."
I always do everything for you dad...
"You want to commit suicide?"
Langkah kaki aku untuk mara selangkah ke depan terhenti bila terdengar suara garau seseorang lelaki dari belakang.
* * *
Arhan;"So....you're her guardian?"
Perempuan yang mengaku sebagai mak lelaki ni mengangguk laju.
Aku hanya mengeluh lalu mengalihkan pandangan ke arah lelaki ni yang tengah menundukkan pandangannya.
Aku lansung tak dapat tengok muka dia disebabkan topi yang dipakai.
"Okay,I don't have any patient right now.So you....."
Clipboard aku dihalakan ke arah muka lelaki ni.
"....follow me."
* * *
Aku menyelak kertas-kertas yang dikepilkan di atas clipboard ni untuk beberapa kali lalu pandangan dialihkan ke arah budak lelaki tu yang dah selamat mengambil tempat duduk di hadapan meja kerja aku.
"Arfa.....Haira.So...you're a girl huh?"
"So what?Did you see any dick in front of me?"
Perempuan ni menyindir aku while spreading her legs on that chair.Try to prove that she seriously doesn't has any dick on her.
* * *
Arfa;
"So what?Did you see any dick in front of me?"
Lelaki tu terdiam lalu berjalan ke belakang meja kerjanya.
Dia membuka salah satu laci yang ada kat meja tu lalu....mengeluarkan sepucuk pistol dari laci tu.
Wait what?!!Pistol?
Dia berjalan ke arah aku lalu muncung pistol tu dihalakan betul-betul kat depan dahi aku.
"Aku hanya terima patient yang berbaloi untuk dirawat.So...."
Aku dengar ada something berbunyi masa dia tarik apa entah kat belakang pistol tu.
But aku hanya membuat muka bosan semasa dia menghalakan pistol tu ke arah aku.
Lama kami berdua berada di dalam keadaan macam ni sebelum dia menjatuhkan pistol tu.
"Yeah....from the moment I met you,I know it's not worth to treat you."
And baru lelaki ni berura-ura untuk menyimpan pistolnya kembali,aku merampas pistol yang berada di dalam genggaman tangannya lalu muncung benda ni dihalakan ke tepi kepala aku.
Picu ditarik tapi entah macam mana lelaki kat depan aku ni berjaya menggenggam muncung pistol ni lalu dihalakan ke tempat lain.
Aku tersentak disebakan bukan kepala aku yang menerima tembakan but instead,this guy's hand that received it.
"Why the hell did you do that for?!!"
"Okay...first of all...."
Lelaki ni menghentikan kata-katanya untuk seketika lalu mengluarkan sehelai sapu tangan putih dari dalam salah satu lacinya lalu ditekapkan kain tu ke arah luka yang berbekas di tapak tangannya.
".....Many patient akan beg for their life bila aku take that gun out.So...that way aku boleh tau sama ada desire diorang untuk ettempt suicide tu teruk ke tak.And second of all....."
Langkah kakinya dihalakan ke arah aku lalu lelaki ni menekan bahu aku untuk kembali mengambil tempat duduk ke atas kerusi yang berada kat depan meja ni.
Aku mendesis kesakitan dan dengan jelas aku boleh nampak darah mula membuak keluar dari tapak tangan lelaki ni bila dia menekan kuat bahu aku walaupun dia dah balut dengan sapu tangan putih tu.
Habis bahu aku jugak dah mula berlumuran darah.
".....Never...In my life.Ada orang yang berani rampas pistol aku and try to take their life like you just did just now."
* * *
"Arfa can start her treatment with me on this Saturday.Is it okay with you madam?"
Laju mak aku mengangguk mendengar kata putus dari lelaki kat depan aku ni yang menganggap dirinya sebagai doktor psychiatrist.
I mean....siapa je yang ada pistol sendiri kat office diorang kan?!!!
Agh!!That damn psychopath doctor!!
YOU ARE READING
Arhan Hattar
Romance"Really a psychotic b*tch." * * * I love Arfa. But sometimes she just.... "I can't live with you."- Arfa Yeah. She once said that sambil menangis. Oh. And at that time, she relapsed. Cutting her wrist over and over and over and ove- "I still love yo...