Chapter 13

163 17 0
                                    

Sebaik sahaja aku masuk ke dalam pejabat Hattar,aku terkaku kat depan pintu ni sambil tengah tengok dirinya yang sedang melipat kedua-dua lengan bajunya sampai ke siku.

Darah yang berlumuran di seluruh bajunya aku buat tak endah dan lansung menutup pintu bilik ni lalu kunci.

Aku seperti biasa mengambil tempat duduk kat sofa panjang yang memang tersedia dalam pejabat Hattar.

"You're not afraid of me?"

Hattar bertanya sambil berjalan ke arah meja kerjanya lalu mengeluarkan sehelai sapu tangan kecil berwarna putih dari dalam laci mejanya.

Dan dia mengelap semua darah yang ada kat tangannya terlebih dahulu.

"Why I need to be afraid of you?Lagipun aku masih tak tau apa yang jadi sampaikan seluruh badan kau......"

Aku pandang atas-bawah diri Hattar.

".......boleh jadi macam ni."

"Hah...."

Aku boleh dengar Hattar mengeluh perlahan lalu tergelak kecil.Dia kemudiannya berjalan ke arah aku lalu mencengkam kuat dagu aku supaya dirinya boleh memandang tepat ke dalam anak mata aku.

"You really are a quite weird girl."

Dan dengan kasarnya lelaki ni menolak dagu aku ke tepi.Aku mengusap perlahan dagu aku sebab memang agak sakit pun masa dia tekan bawah dagu ni tadi.

"And you're really quite a psycho man."

Hattar tersenyum kecik ke arah aku lalu berkata;

"That's how I am,....sweetheart.But...I already told you. Don't.Look.For.Me.Anymore."

"No,no.Aku bukannya nak jumpa kau.Aku just nak kau call Arfan untuk datang ke sini."

"But it's 1 a.m in the morning."

Perlahan-lahan aku mengalihkan swether aku yang tengah menutupi luka yang ada kat peha aku ni.

Hattar memandang lama ke arah luka aku sebelum reaksinya completely change.More like....he wants to murder someone right now.

"Hey,hey.Calm down.Aku yang terluka kat sini.First thing first just call Arfan."

Dan akhirnya Hattar akur juga dengan kata-kata aku ni.

Lelaki tu mengambil tempat duduk di sebelah aku and ask;

"What happened?"

"There's a rober at the store."

"Dah kene tangkap?"

"Yeah...I already called the police.So kedai tu kene tutup for now."

"Agh!Damn!!Why can't you tak care of yourself?"

"I'm..sorry.But bukannya aku nak semua benda ni terjadi kat aku pun.You should be grateful yang peha aku je yang terluka."

Hattar terdiam semula.

* * *

"You two...really are chaotic duo."

Beserta dengan kata-kata yang tak berfaedah tu,Arfan menekan kasar jarum ni ke dalam peha aku.

"Gah!!!Sakitlah!"

"Oh,I'm sorry.But kau yang cari pasal dulu kan?"

"Hey.It's not like I'm the one that invited the robber or something."

"But when somone was pointing gun at you,you should just listen to him so then....kau takdelah terluka sampai macam ni."

Hattar berkata sambil memandang lama ke arah aku dengan pandangan...simpatinya tu sebelum dia memandang ke arah lain pula.

"Arfa.Kenapa lah perangai kau pun sama je dengan lelaki tu?You and him.Always get hurt.Do you guys think I'm your personal doctor or something?!!"

"Of cour-"

Tak sempat Hattar nak habiskan ayat dia tu,Arfan terus berkata;

"You.Get out.Right now."

"But-"

"Hattar."

Hattar mendiamkan dirinya bila aku memanggil namanya lalu dia berjalan keluar dari bilik ni.

And sekarang....tinggallah aku berdua-duaan je dengan Arfan.

"So..kenapa kau halau Hattar?"

"Done."

Arfan terus bangun lalu berura-ura untuk pergi sebelum aku menarik tangannya lalu membuatkan dia terduduk semula ke atas sofa depan aku ni.

"Tell me."

"Nothing."

"Just tell me.Lagipun Hattar mana ada kat sini."

Arfan mengeluh lalu memandang lama ke dalam mata aku.

"It's just.....I really hate him."

"Why?"

Lelaki ni terdiam sekali lagi and terus bangun.

"You really need to stay away from Arhan."

Dan...tinggallah aku sorang-sorang je dalam bilik ni.

* * *

Arhan;

"She...listened to you?"

Arfan mengeluh lalu memandang tajam ke arah aku.

"Aku just tolong kau pun sebab I owe you.But just for this once aku tolong kau."

Aku tersenyum kecil sambil menyilangkan tangan ke dada.

"I know."

Arhan HattarWhere stories live. Discover now