"Hey. Where is your workplace again?"
"What? You want to come?"
"Mh-hmm."
"Hah....okay fine. Nanti aku share location."
"Okay. Thanks!!!"
Dan sebaik panggilan terus ditamatkan, Arfan terus kasi aku link location tempat hospital dia bekerja melalui app Whatsapp.
Aku terus menghidupkan enjin kereta semula -- which is kereta Hattar -- lalu menuju ke arah hospital tu.
* * *
"Arian!!!"
Aku menjerit nama lelaki tu teruja lalu melangkah masuk ke dalam wadnya.
Ya. VIP punya wad. Hah....apa nak kata. Dia dengan si Hattar tu sama je. Kaya sangat.
Anyway, aku mengambil tempat duduk di atas kerusi yang berada di sisi katil Arian sambil menolak rambut ke belakang.
Kaki disilangkan sebelum senyuman kecil terukir sambil mata masih difokuskan ke arah muka Arian.
I have to admit. Sakit-sakit mana pun, muka mamat ni tetap handsome lah. Walaupun dah terlantar kat atas katil hospital ni untuk beberapa minggu dah.
Aish!!! Tak baik Arfa. Ni lelaki orang ni.
Oh. Why am I here? Sebab aku minta permission dari Hana untuk jaga husband dia for one day. Bagi peluang kepada perempuan tu untuk bekerja hari ni.
Lagipun dia kan tengah mengandung. Hah....kesian Hana. Tengah mengandung masa Arian pula koma.
"Weyh Arian. Bangunlah cepat. Kau tak kesian ke kat Hana tu? Hariz, Mya, Nik, Hawa semua?"
Tiada sahutan. Of course takde sahutan, Arfa. He's in coma!!
Aku akhirnya menebarkan pandangan ke sekeliling bilik ni sebelum tangan menyeluk masuk ke dalam poket seluar jeans aku lalu sebuah sampul surat dikeluarkan.
I mean....dah takde rupa sampul surat dah. Nasib kaulah surat. Siapa suruh si Arian ni amanahkan benda kertas macam ni kat aku. Kan dah keronyok.
Ouh surat ni? Aku pernah jumpa Arian sekali. Tak silap aku masa tu Hattar baru balik dari Renew Contract activity dia tu kot? So, dia perkenalkan aku kepada Arian.
Dan Arian pula terlalu friendly. Sampai dia berborak dengan aku hanya pasal isteri dia je. Haih....sayang isteri betul.
So after our conversation, Arian amanahkan aku surat ni. Katanya kasi dekat Hana if he will be gone from this world later.
Damn. That guy is really dark deep down. I mean tak boleh ke dia positive sikit yang dia boleh fight cancer ni?
But.....
It almost reach the end of this year, huh?
* * *
Arhan;
"What?"
"I have an assignment for you "
Aku mendengus kasar bila kata-kata tu dikeluarkan oleh ayah aku. Ugh....Can't he give me another week to spend some times with Arfa?
Ini tak. Tak sampai dua minggu dah panggil aku untuk mengerjakan assignment dia tu.
I mean....
"Kau ada Aiden kan? Kenapa selalu sangat nak panggil aku untuk buat assignment besar macam ni?"
"It's a whole family we're talking about here."
Sekali lagi dengusan kasar dikeluarkan.
"This is one final case before you give me a 2 whole weeks holiday."
YOU ARE READING
Arhan Hattar
Romance"Really a psychotic b*tch." * * * I love Arfa. But sometimes she just.... "I can't live with you."- Arfa Yeah. She once said that sambil menangis. Oh. And at that time, she relapsed. Cutting her wrist over and over and over and ove- "I still love yo...