Majlis dah mula bila kitorang masuk. I mean, sekarang ni tengah diadakan acara makan-makan. And then acara menari pula selepas tu kalau aku tak silap.
And disebabkan sekarang ni semua orang tengah makan, diorang tak kisah pun aku, Hattar dan beberapa orang lain lagi yang baru sampai ke tempat ni.
Kami berdua mengambil tempat duduk di meja bulat paling belakang. Yang mana orang-orang yang berada di meja ni aku lansung tak kenal.
And you know what? Tema majlis reunion hari ni is black and white. Very cliché I must say.
So Hattar wear a white suit and I wear a black suit. I know. We both make a good couple-
"Want to dance?"
Aku tersentak dari lamunan disebabkan soalan Hattar tu dan soalannya berjaya membuatkan aku perasan yang kesemua meja di dewan majlis ni disusun secara membulat disebabkan di tengah-tengah bulatan tu sedang dijalankan aktiviti tari-menari sekarang ni.
Pandangan dialihkan ke arah Hattar yang sedang duduk bertentangan dengan aku sebelum sebelah kening dinaikkan.
"You can dance?"
Dan Hattar membalas soalan aku ni dengan soalan juga.
"You can't?"
Wow. You make a big mistake sir. Trying to provoke me or what?
Aku bangun dari tempat duduk lalu berjalan ke arah Hattar. Badan ditundukkan di hadapan mamat ni sambil sebelah tangan dihulurkan ke arahnya.
"Would you like to dance with this handsome young man, mister?"
Aku bertanya dengan suara yang dibuat-buat seperti lelaki tua walaupun tak kedengaran sangat seperti demikian tetapi berjaya membuatkan Hattar tergelak kecil.
Dia menyambut huluran tangan aku sambil berkata,"You're a very gentle person, young man."
Aku tersengih ke arahnya sebelum Hattar bangun lalu terus menarik tangan aku ke pentas tari-menari ni.
Music dengan melodi yang perlahan mula bermain.
"Wait. I really can't dance Hattar."
"Don't worry. Put your hand on my shoulder."
Aku meletakkan sebelah tangan di bahunya. Yang tangan lagi satu ni nak buat apa pula?
Belum sempat aku ingin membuka mulut untuk menanyakan soalan yang satu ni, Hattar mencapai lembut tangan aku sebelum dia terus menggenggamnya while his other hand is placed on the back of my waist.
Dan....Hattar terus lead tubuh badan aku untuk mengikuti setiap langkah pergerakannya. Although we just walk slowly back and forward because of the slow music.
"You have a tiny waist."
What? What kind of statement is that?
"Habis tu tak akan besar macam gajah pulak?"
Aku berbisik ke telinganya lalu dia terus tergelak. Tidak dapat didengari orang ramai pun tawanya tu disebabkan suara semua orang sedang gelak ketawa menikmati majlis ni. Dengan music yang kuatnya lagi.
Sibuk hanyut dalam dunia sendiri, mata aku terus ternampak sesuatu yang sangat aku tak sangka.
Hattar, has, a, mole. A mole on his left chest. Macam mana aku boleh tak perasan selama hari ni?
Aku mula melentokkan kepala ke atas dadanya sebelum perlahan-lahan kepala dipusingkan lalu mole nya aku cium.
Kepala diangkat untuk memandang muka Hattar and his face is really......want to kiss me in this right moment.
"Why the hell did you do that?"
Dia bertanya sambil kedua-dua belah mata ditutup sambil kepalanya didongakkan ke atas.
Aku terus tergelak kecil.
"What? A kiss made you horny ke apa?"
Dia terdiam. Langkahnya juga terus berhenti.
Wait, really?
"You're hard? Right now?"
Hattar terus menutup mukanya menggunakan sebelah tangan.
Okay. I admit it. This is my fault.
Aku mencapai tangan Hattar lalu menariknya mengikuti langkah aku untuk menuju ke tempat yang lain.
"Wait, Arfa. Nak buat apa ni?"
Aku lansung buat tak tahu akan soalannya. Kaki terus berjalan sehinggalah kelibat seorang waiter aku nampak.
"Excuse me. Ladies kat mana eh?"
Dia memberi petunjuk untuk beberapa saat lalu aku berterima kasih kepadanya dan kami berdua terus menuju ke arah toilet.
Bila dah sampai di depan pintu toilet, aku menyuruh Hattar untuk tunggu di hadapan pintu ni dulu sebelum aku melangkah masuk ke dalam.
Okay. Line clear. Takde orang.
Aku menjengukkan kepala di sebalik pintu bilik air.
"Hattar. Masuk. Cepat."
"What? But this-"
Tangannya terus aku tarik lalu kami berdua masuk ke dalam salah satu kubikel.
"Okay. Kau bawak protector?"
Hattar mengangguk perlahan.
"Then, once. Just this once we're gonna do it in a public restroom."
* * *
Kami berdua keluar daripada bilik air dengan keadaan yang tak terurus. Aku cuba membetulkam rambut yang serabai manakala Hattar pula sedang membetulkan tali lehernya.
"You know what?"
"What?"
Selesai membetulkan rambut, pandangan dialihkan ke arah dia untuk menunggu ayat yang bakal keluar dari mulutnya.
"You can be rough sometimes, love."
"What? You didn't like it?"
"No no no no."
Hattar terus memeluk aku dari belakang.
"I love it. Really love it."
Aku terus tergelak kecil mendengar jawab balasnya tu.
"Really wish we could spent times like this again."
Yeah. I wish the same thing too.
But you know, things bukannya selalu end up as a happy thing. They can be cruelsome sometimes.
YOU ARE READING
Arhan Hattar
Romance"Really a psychotic b*tch." * * * I love Arfa. But sometimes she just.... "I can't live with you."- Arfa Yeah. She once said that sambil menangis. Oh. And at that time, she relapsed. Cutting her wrist over and over and over and ove- "I still love yo...