Aku pandang atas-bawah atas-bawah si Hattar yang tengah tersengguk-sengguk dari tadi ni.
Mata dilirikkan ke atas kertas yang ada kat peha lelaki tu but aku hanya nampak tulisan-tulisan yang mengarut.
This guy......should really be sleeping right now.
"Hey,Hattar."
Serta-merta dia terbangun.
Woah....teruk jugak eyebag lelaki ni.
"Why don't you just....lie down?Lagipun aku dah bagitau kau tak payah nak rawat aku bagai kan?"
"I know but....this is paper work for the other patien."
Ouh...Haah.Lupa nak bagi tahu korang.
Sejak aku dah bantu Hattar hari tu, dia kata dia akan bagi aku apa-apa je sebagai balasannya.
But...bila aku nak tau apa yang terjadi kat diri dia sebagai balasannya,lelaki tu terus memotong kata-kata aku dan suruh aku minta benda lain.
And...at the end,aku buat perjanjian dengan lelaki ni.
Setiap kali aku datang untuk appoitment kitorang,lelaki ni tak payah nak rawat aku bagai and dia pun boleh siapkan semua paperwork yang dah bertimbun kat atas meja kerjanya tu.
It's a win-win situation right?
And we both just need to bare with it in this one month.
"Yeah...you right.Kau...."
Lelaki ni menguap dulu sebelum menyambung kata-katanya.
"...buatlah macam office sendiri.But....don't touch my stuff."
Aku tak mengangguk mahupun menggeleng.
And beberapa saat lepas tu,lelaki ni betul-betul tertidur.
Aku bangun perlahan-lahan sambil membuka pintu office ni perlahan-lahan juga supaya takde satu bunyi pun yang terkeluar.
Bila aku dah berjaya keluar dari bilik ni,aku terus menuju ke bumbung hospital.
* * *
Udara segar dihirup puas-puas sebelum aku berjalan mendekati the edge of this rooftop.
Aku mengambil tempat di tepi bumbung ni lalu mengayun-ngayunkan kaki aku ke bawah.
Pandangan aku juga dialihkan ke bawah and.....boleh tahan tinggi jugak bangunan ni rupanya.
"Haira!"
Aku tersentak bila terdengar ada orang menjerit memanggil nama aku yang mana membuatkan aku hampir-hampir je terjatuh dari tepi bangunan ni.
Kepala laju ditolehkan kepada pemilik suara yang dah mengganggu ketenteraman aku tadi.
Mata aku terus membulat bila nampak mak aku yang tengah berdiri kat depan pintu masuk ke rooftop ni.
"Ma-"
Tak sempat aku nak menghabiskan kata-kata,mak aku terus menggenggam pergelangan tangan kanan aku lalu menyeret aku untuk turun ke bawah.
And...sampai je kitorang kat bawah,aku dengan mak aku terus terserempak dengan Hattar yang tengah berada bersebelahan dengan mesin air yang ada kat dalam hospital ni.
Dia memandang muka aku lama dan memandang pergelangan aku pula sebelum fokusnya ditumpukan kepada mak aku.
And....my mom jelaskan apa yang dah berlaku kat aku tadi and she just keep apologising to this guy in front of me before she left this hospital.
Hah....there's still half an hour left sebelum appoitment aku dengan Hattar tamat.So....aku memang tak boleh balik rumah lagi sekarang ni.
"Come with me."
Dan entah kenapa aku hanya mengikut je arahan si Hattar ni.
But dia just suruh aku untuk ikut ke officenya.
Lama kami berdua mendiamkan diri sebaik sahaja aku dengan lelaki tu dah berada dalam bilik kerjanya yang senyap sunyi ni sehinggalah aku memecahkan kesunyian ni.
"You know I don't do that kind of thing anymore....."
Hattar mengeluh bila dia dengar aku membuat confession yang aku dah bertekad untuk tak buat cubaan membunuh diri lagi disebabkan perkara ni akan menyusahkan Hattar jugak kalau mayat aku mati kat depan hospital dia.
"I know you won't do it anymo-"
".....Yet."
Hattar menjegilkan matanya bila dia mendengar sambungan ayat aku tadi.
I just shrug my shoulder dan tertawa kecil. Lagipun aku tak kata pun yang aku dah habis cakap tadi.
Kami mendiamkan diri sekali lagi dan Hattar sambung membuat paperwork dia tu.
Lama aku mendiamkan diri sambil duduk kat atas sofa ni sehinggalah aku dah tak tahan lagi untuk bertanyakan soalan yang selalu bermain di fikiran aku ni lalu membuka mulut.
"Sometimes aku tak tahu macam mana mak aku boleh datang untuk selamatkan aku setiap masa.I mean...setiap kali aku try to attempt suicide. Ada sekali tu aku try kat bawah bridge but she could still find me."
"And why the hell did you do it under a bridge?"
"Duh....of course supaya takde sesiapa jumpa courpse aku."
Hattar mengeluh bila dia mendengar jawapan aku lalu meletakkan pennya yang dipegang dari tadi ke bawah.
Lama dia mendiamkan diri.Mungkin tengah fikirkan sesuatu.
"Hmm.....Then benda apa yang kau selalu bawak keluar kalau pergi kemana-mana je?"
Aku nak membuka mulut tapi terus terkatup semula bila aku sendiri pun tak tahu apa yang aku selalu bawa.
"Hmm....my cap?"
"Then give me your cap."
Aku menanggalkan topi aku lalu mnguakkan rambut ke belakang.
Aah....so frustating.Sebab ni lah aku suka pakai topi.
Rambut depan aku ni selalu je kacau penglihatan aku.
"There's a GPS in here."
"Ouh....wait what??!!!"
Aku tanpa sedar terus berjalan ke tepi Hattar and lean closer to him.
"Eh...kau tak tipu lah."
"Hah.....buat apa aku nak tipu?Give me your hand."
Dan aku terus menyuakan tangan kanan aku ke depan.
GPS kecil tu Hattar meletakkannya ke atas tapak tangan aku.
"Buat lah apa-apa je yang kau suka dengan ben-"
Tanpa sempat Hattar menghabiskan kata-katanya aku terus menggenggam GPS ni sampai hancur.
Sisa-sisanya dibuang ke dalam tong sampah kecil yang berada di tepi meja kerja Hattar ni.
* * *
"Pelaku masih belum dikenal pasti....."
Aku memberhentikan langkah di depan tv bila berita pasal pembunuhan minggu lepas masih dibincangkan kat kaca televisyen ni.
Haih....siapa lah yang tergamak nak bunuh orang sampai macam tu?
Sejahat-jahat aku pun aku masih waras untuk menghentikan niat aku untuk membunuh ayah aku.
"Buat masa sekarang, pembunuh lebih dikenali sebagai Purple Hyacinth disebabkan pola pembunuhannya yang sering meninggalkan kuntuman bunga tersebut di tempat kejadian....."
Ouh...they have made some progress.
Purple Hyacinth huh?
Menarik nama tu untuk seorang pembunuh.
* * *
Arhan;
Purple Hyacinth?
Aku tergelak hambar sambil memalingkan pandangan ke arah langit yang gelap ni.
So I'm becoming a murderer too,huh?Mother?
YOU ARE READING
Arhan Hattar
Romance"Really a psychotic b*tch." * * * I love Arfa. But sometimes she just.... "I can't live with you."- Arfa Yeah. She once said that sambil menangis. Oh. And at that time, she relapsed. Cutting her wrist over and over and over and ove- "I still love yo...