"Satu!"
Aku menjerit 'satu' lalu Aiden pula menyambung.
"Dua!"
Dan kami berdua memunculkan diri di depan pintu rumah bersama-sama sambil menjerit;
"Tiga!"
Tapi....rasa teruja yang ada kat dalam diri kami berdua tadi terus pudar bila mom lansung tak tunjukkan reaksi terkejut yang selalu ditunjukkannya bila kami berdua balik ke rumah pada waktu petang.
Ayah pula hanya memerhatikan kami berdua yang tengah berdiri di depan pintu rumah ni sambil menyandarkan badannya ke pintu kereta.
Perlahan-lahan kaki aku melangkah masuk ke dalam rumah diikuti Aiden di belakang aku dan serta-merta bau hanyir darah menusuk masuk ke dalam hidung aku.
And from that moment,all I saw....was blood.
* * *
"Gah!!"
Aku terus terbangun dari tidur lalu menekan kuat dada aku yang tengah sakit ni.
"Ugh!That damn dream."
Ding!
Aku terus mendengus kasar bila mendengar doorbell tu.
Tanpa menyarung sebarang t-shirt,aku terus turun dari katil ni lalu kaki diatur untuk menuju ke tingkat bawah.
* * *
Arfa;Dah banyak kali aku tekan loceng rumah Hattar ni tapi lelaki tu lansung tak buka pintu rumahnya.
Aku menekan lagi sampailah lelaki tu akhirnya membuka pintu.
Lama aku memerhatikan lelaki ni sebelum cakap;
"Ugh!Put on some shirts."
Kaki pula laju melangkah masuk ke dalam rumahnya dan aku boleh dengar lelaki tu menghempas kasar pintu rumah ni.
Pandangan terus dihalakan ke arah baju kotornya yang penuh dengan kesan darah berselerakan kat atas lantai ni.
Satu-persatu aku kutip baju-bajunya yang berterabur lalu diletakkan ke dalam bakul baju kotor yang ada kat bilik paling belakang sekali kat rumah ni.
Aku terus mengambil tempat duduk kat atas sofa milik Hattar lalu lelaki tu memandang tajam ke arah aku.
"What.Are.You.Doing.Here?"
"Arfan kata kau kene outstation kan untuk minggu ni?"
* * *
Arhan;Agh!That damn guy.Kenapa lah dia bagi tau Arfa?
"So?"
"So....I'm thinking....Apa kata masa kau outstation nanti,aku jaga rumah ni?"
"Aku dah ada kawan yang akan buat semua benda tu."
"But I'm bored."
Arfa berkata sambil meniarapkan tubuh badannya kat atas sofa tu.Topinya pula ditanggalkan lalu dia meletakkannya ke atas lantai.
Perempuan tu menguakkan rambutnya ke belakang sebelum pandangannya difokuskan kepada aku semula.Masih menunggu jawapan daripada aku.
Aku mengeluh kasar sebelum I crouch in front of her.
"You sure?"
Laju Arfa mengangguk.
"Sure yang kau tak akan sama sekali terluka ke apa?"
"I swear."
Aku mengeluh lagi sebelum badan ditegakkan.
"Then...kawan aku tu still akan datang.But kau jaga lah rumah ni sementara aku takde.Ouh..And his name is......"
YOU ARE READING
Arhan Hattar
Romance"Really a psychotic b*tch." * * * I love Arfa. But sometimes she just.... "I can't live with you."- Arfa Yeah. She once said that sambil menangis. Oh. And at that time, she relapsed. Cutting her wrist over and over and over and ove- "I still love yo...