Bab 12

6 2 0
                                    

"weyh cuba kau tengok laki tu. Handsomenyeeee.."
"Haah weyh handsomee gilee!!"
"Kau try la dia."
"Takut aku. Entah entah dah berpunya"
"Mak tengok tu.. mak nak tak menantu muka handsome macam tu?"

Safa yang sedang berjalan menuju mesin minuman terdengar perbualan orang sekeliling tanpa sengaja. "Handsome?" Safa memandang 10 meter kedepan.

"Mikyaf ?" Safa kebetulan baru sahaja menyimpan cermin matanya sebelum datang ke situ menjadi keliru sama ada itu Tengku Mikyaf atau bukan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Mikyaf ?" Safa kebetulan baru sahaja menyimpan cermin matanya sebelum datang ke situ menjadi keliru sama ada itu Tengku Mikyaf atau bukan. Lelaki itu mendekati Safa. "Hai Safa!" Tegurnya. Sah itu Tengku Mikyaf. "Awak buat apa bawak beg bagai ni?" Safa perhatikan kesemua beg beg yang Mikyaf bawa. "Saya ingat start hari ini nak tidur sini teman Saqeef. "Oh" balas Safa ringkas teragak agak. Tengku Mikyaf senyum sambil memandang Safa. "Tapikan Mikyaf. Hari ni Saqeef dah boleh balik" serba salah pula Safa bagitahu. Senyuman Mikyaf mula pudar. Malu mungkin? "Pulak" balasnya dengan nada perlahan. Tengku Mikyaf yang datang dengan muka yakinnya sambil membawa beg yang banyak mula kelihatan merah menahan malu. "Saya nak beli air tin. Awak nak tak? Kalau nak saya nak belanjakan" pelawa Safa. "Boleh jugak" sengih Mikyaf.
.

Saqeef memandang Mikyaf atas bawah dengan begnya sekali. "Kau kenapa banyak sangat beg?" Hairan Saqeef. "Tak aku ingat nak teman kau kat sini je terus. Tapi Safa cakap kau dah balik hari ni. Macam tu la ceritanya." Jelas Mikyaf manahan malu sekali lagi. "Ouh.. thanks.." ucap Saqeef tanpa segan silu. "Welcome bro" bahagia Mikyaf mendengarnya. "Siapa jemput awak?" Soal Safa. Mikyaf menantikan jawapan Saqeef. "Sir Khai" balas Saqeef ringkas.
.

"Eh tu bukan ke Aryan Ma?""Bukan ke dia yang pukul Saqeef tu?""Haah dia laaa""Dia tak kena buang sekolah ke?""Tak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Eh tu bukan ke Aryan Ma?"
"Bukan ke dia yang pukul Saqeef tu?"
"Haah dia laaa"
"Dia tak kena buang sekolah ke?"
"Tak.. dia kena gantung je. 3 hari"
"Aku ingat ke dah kena penjarakan"
"Dia ni kes perempuan kan?"
"Haah. Macam takde perempuan lain dalam dunia ni"

Aryan yang selama 4 hari ini tidak kelihatan di sekolah akhirnya menunjukkan mukanya. Macam macam yang didengarnya sepanjang perjalan menuju ke kelas.
.


Aryan dari tadi cuba mengintai kelas Safa. Dekat 5 minit dia disitu. Zalfa yang dari tandas itu memerhatikan sahaja si Aryan. "Apa dia nak berdiri kat situ tu?" Berkerut dahi Zalfa. Tanpa berlengah Zalfa terpaksa lalu disebelah Aryan untuk masuk ke kelasnya sendiri. "Zalfa!" Panggil Aryan. Zalfa berhenti melangkah. "Duibuqi (sorry). Boleh panggilkan Safa tak?" Pinta Aryan dengan nada suara yang lembut. "Kau nak buat apa?" Kali ini Zalfa lagi tegas dari sebelum ini. "Aku nak mintak maaf dekat dia" mata Aryan penuh dengan harapan. "Jangan lama sangat. Sekarang waktu matematik. Sir Khai on time orangnya" Zalfa memesan siap siap kepada Aryan lalu mendapatkan Safa. "Safa, Aryan nak jumpa kau. Dia ada dekat pintu belakang. Luar kelas" ujar Zalfa dengan nada malas. "Serius la kau. Aku tak nak jumpa dia lagi la" balas Safa dengan membuat mata bulat. "Pergi laa. Sekejap je. Aku dah bagi amaran dah dekat dia. Pergi. Kalau dia buat apa apa bagitahu." Pujuk Zalfa. Kesian jugak dia dekat Aryan tu. Safa akur dengan pujukkan kawan baiknya itu.

Where Are You, My Destiny?Where stories live. Discover now