Bab 24

3 0 0
                                    

7 tahun kemudian

Selesai sesi ambil gambar Saqeef bersalaman dengan 2 rakan perniagaannya, Habib dan Wafi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Selesai sesi ambil gambar Saqeef bersalaman dengan 2 rakan perniagaannya, Habib dan Wafi. "Xiexie sebab percayakan syarikat kami" berkali kali Saqeef melontarkan ayat itu kepada mereka berdua. Sebaik sahaja mereka berdua meninggalkan tempat itu Saqeef mengeluh kuat. 'Nasib masih ada yang percaya dengan syarikat tinggalan papa ni. Tapi masih lagi kena peka. Kalau tersilap langkah. Bankrup jugak risikonya. Dengan masalah syarikat yang banyak dipikul sekarang.' Jika nak dinilai, sudah hampir separuh ikan syarikatnya, semenjak Dato Mustafa meninggal akibat serangan jantung. Datin Jalilah yang sudah seperti mahu gila mengurus syarikat akhirnya menyerah syarikat tersebut seratus peratus kepada Saqeef.
Saqeef mula berasa sedikit tertekan dengan situasi yang perlu dihadapinya.
.

Tengku Mikyaf yang sedang mengamati pemandangan diluar tersenyum sendiri apabila memikirkan apa yang ingin dia lakukan kepada Safa sempena birthday Safa pada esok hari

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tengku Mikyaf yang sedang mengamati pemandangan diluar tersenyum sendiri apabila memikirkan apa yang ingin dia lakukan kepada Safa sempena birthday Safa pada esok hari. Yes. Walaupun Mikyaf sedar Safa tidak menerimanya dahulu tetapi dia akan tetap akan bersama Safa dan memberi sokongan kepada Safa selagi dia dapat melakukannya kerana dia sudah menganggap Safa seperti kawan baiknya. Dan dia juga sedar yang dia mempunyai tunang, nikah tak lama lagi. Mungkin dalam masa satu tahun ini. Tengku Mikyaf bukanlah seorang yang suka mempermainkan hati perempuan. Biarlah hatinya yang terluka melepaskan orang yang dia sayang dan ikut perintah ibunya.
.

Keesokkannya
Di rumah ibu bapa Safa.

"Safa.. jom makan dengan kami" ajak Puan Farah. "Ouh ye.. pakai tudung tau" sambung Puan Farah lagi. Berkerut dahi Safa. "Kenapa pakai tudung?" Soal Safa. Puan Farah cuba mencari idea untuk memberi alasan. "Kawan ayah ada sekali join makan" tiba tiba ayahnya menyampuk lalu mengenyitkan mata kepada isterinya. Mikyaf dan Zalfa menahan ketawa. Safa pun terus memakai tudung. Lalu berjalan perlahan lahan dengan tongkatnya. Sebaik sahaja dia mendekati meja makan Zalfa dan Mikyaf terus menjakan rancangan mereka.

"HAPPY BIRTHDAY TO YOU! HAPPY BIRTHDAY TO YOUU!! HAPPY BIRTHDAY HAPPY BIRTHDAY! HAPPY BIRTHDAY TO YOU!! WOUUUU!" mereka berempat nyanyi serentak.

"Zalfa? Mikyaf?" Soal Safa yang tidak dapat melihat siapa di sekelilingnya akibat kemalangan 7 tahun lepas. "Happy Birthday safa" ucap Mikyaf lalu meletakkan kek di atas meja makan. Zalfa memeluk Safa erat. Safa tersenyum gembira. "Terima kasih.. terima kasih korang" ucap Safa bertalu talu cuba mencapai tangan Zalfa. "Jom makan" ajak Puan Farah. Safa mengangguk. "Duduk sini" Zalfa membantu Safa mendapatkan tempat duduknya.
.

Where Are You, My Destiny?Where stories live. Discover now