Hassanal pov
Kapten Steamboat and Grill
"Haaa... sampai pon." kata Harraz.
"Sorry, meeting habis lambat tadi." balas Fikry.
"Eh, dah lah. Pergi ambil makanan cepat." Sampuk Airiel.
Sementara itu...
Sofia pov
"Cepatlah cari tempat, aku dah lapar dah ni." Ujar Misya sebaik sahaja masuk ke kedai makan itu.
"Aku cari tempat, korang pergi ambil makanan." Balas Amani.
"Thanks, korang bawa aku makan sini" kata Sofia sebaik sahaja mereka duduk.
"No problemlah. Lagipon ada orang tu craving nak makan steamboat, dah macam pregnant lady dah mengidam bagai." Balas Raisha dengan nada perlian.
"Ehh, jahatlahhhhh" Sofia mencebik. Dia tahu rakannya hanya bergurau, tapi sengaja mahu merajuk.
Raisha tertawa kecil. "Alah kau ni, sorrylah. Dah takyah merajuk, makan cepat." Ujar Raisha lalu menyuapkan makanan ke dalam mulutnya.
"Hihi, yeayy" balas Sofia, bagai budak kecil mendapat greenlight untuk membeli gula-gula.
"Eh Rai, tu bukan Fikry ke?" tanya Amani kepada Raisha.
"Fikry?" soalan dibalas soalan.
"Aqil Fikry, yang meeting dengan kita tadi." Terang Amani kepada Raisha.
"Okay, kenapa dengan dia?" balas Raisha selamba.
"Ishh kau ni" mogok Amani.
Raisha langsung tidak faham apa yang cuba disampaikan oleh kawannya itu.
"Hai Fikry." Tegur Amani. Fikry terus menolah kearah tuan punya suara.
"Hai, Amani kan, PA Engku Raisha?" balas Fikry.
"Iye saya, tu Raishanya." Ujar Amani lalu menunding jari kearah Raisha yang sedang leka menjamu selera.
Raisha tersenyum sekilas, makanan di hadapannya lebih menarik perhatian berbanding perbualan antara Amani dan Fikry.
Hassanal?
Hassanal dah tak berminat nak berbual dengan perempuan di luar tempat kerja sejak cinta dia dikhianati.
Flashback
4 tahun lepas...
"You, you ni kenapa? Asal you nak taknak je layan I" tanya Nelly lalu memeluk lengan Hassanal.
Hassanal yang sedang duduk itu terus meleraikan tangan Nelly dari merangkul lengannya.
"Nelly Ulfa, stop it. You better give explanation about this. Is that you?" Balas Hassanal sambil tangannya mengeluarkan gambar-gambar Nelly yang tidur dengan lelaki lain.
Author terlalu straigh to the point. ψ(._. )>
"Ouhh, you dah tahu pasal ni. Okay, Tengku Hassanal Iskandar. Yes, that is me. Puas hati you?" jawab Nelly selamba.
"Tapi kenapa you buat macam ni dekat I." ujar Hassanal. Dia tak marah tapi dia kecewa.
"You tu, bodoh sangat percaya cinta I. Untuk pengetahuan you, I dengan you sebab I nak duit you je. So, now I dah jumpa lelaki lain yang lebih kaya dari you. Thanks sebab percaya cinta palsu I. Starting from now, we are nothing. Clear?" balas Nelly selamba.
Pengakuan Nelly itu sungguh merobek hati lelaki Hassanal. Sungguh dia cinta dan sayang pada perempuan itu. Dia letakkan sepenuh harapan dan jiwanya pada perempuan itu. Tapi semudah itu dia dikhianati.
Sejak itu, Hassanal lebih gemar mengasingkan diri dan antisocial, lagi-lagi dengan perempuan. Untung sahaja dia ada kawan dan keluarga yang memberikan semangat.
Setelah setahun Hassanal begitu, dia telah melibatkan diri dengan dunia mafia. Yupp, sejak itulah Black Tiger ditubuhkan.
Black Tiger?
Black Tiger adalah antara kumpulan mafia yang paling berkuasa. Kumpulan itu sangat dihormati dan digeruni.
End flashback
"Korang ni kawan baik berempat eh? Nampak macam akrab je?" giliran Amani mengajukan soalan.
"Ha ah, kitaorang berempat dah kawan lama dah. Since high school lagi. Korang berempat pon apa kurangnya?" terang Fikry dan diselitkan soalan sekali.
"Ouh, kitaorang berempat pon kenal since high school jugak. Lepastu masing-masing sekepala, tu yang kekal sampai sekarang." Balas Amani pula.
Sofia tiba-tiba rasa ingin 'terkucil'. Dia hairan mengapa dirinya ingin 'terkucil' lagi padahal dia baru sahaja membuang hajatnya di pejabat Raisha.
Sofia lantas bangun dan kemudian melanggar tubuh Hassanal. Hassanal juga ingin ke tandas waktu itu. Sofia yang hampir terjatuh itu ditarik Hassanal untuk mengimbangi badanya semula.
"Eh, awak lagi? Ermm.. sorry, sorry, sorry, sorry, saya tak sengaja and thank you." Ujar Sofia sebaik sahaja mengecam wajah lelaki dihadapannya. Yess, dia lelaki yang sama.
"No, it's okay... aku pon salah jugak." kata Hassanal kepada Sofia yang mula beredar dari situ.
Sofia berpaling lalu tersenyum sambil menunduk sedikit gaya orang Jepun. Hati Hassanal tercuit taktala melihat telatah Sofia yang sudah menunduk gaya orang yang betul-betul bersalah. Dalam diam, dia terpukau melihat senyuman Sofia yang manis sekali dan mampu memikat mana-mana lelaki.
Okay, cliche. author pon tatau lah. pape pon, unfriend Nelly.
YOU ARE READING
Mrs. Hassanal
RomanceSyarikat dan dunia mafia. mampukah Hassanal mengawal kedua-duanya? Perkhawinan yang diaturkan oleh keluarga mempertemukan Hassanal dengan Sofia. Disebabkan masa silamnya, Hassanal malas nak membantah. Jadi Hassanal akur kepada pilihan keluarganya. S...