Markas Dark Rose
"Clara, sumpahlah kau lepaskan Nelly dengan Nadia tu camtu je?" soal Raisha tidak puas hati.
"Kau ni cerita dah lama kot. Dia pun takde buat ape dah sekarang. Biarlah." Balas Misya.
"Biarlah diorang. Setakat serang ii camtu. Aku tak kesah lah." Ujar Sofia senada.
"Tapi pelik eh, diorang hilang camtu je." Ujar Amani.
"No idea." Balas Misya.
Flashback
Nelly masuk ke dalam café dengan hati yang gembira sebab Hassanal nak jumpa dengan dia. Macam mimpi pon ade.
"Sayangg, lama tunggu? Sorry lambat." Ujar Nelly dengan nada yang sengaja di manjakan.
"Don't you dare call me sayang." Ujar Hassanal. Dia datang dengan Fikry, jangan risau. Memang taklah dia nak berdua dengan Nelly.
"Ehh kejap. Why Fikry ada sekali eh kat sini? Sayangg, kata you nak dating dengan I." Nelly mula merengek.
"Enough Nelly. Aku nak jumpa kau sebab aku nak warning kau. Jangan berani-berani ganggu keluarga aku. Ni last warning aku. Don't you dare. Hati aku dah lama mati untuk kau. So, jangan mimpi aku nak balik dengan kau. Aku ulang, don't you dare cross the line. Kau tak tahu aku sape. Dan kau tak tahu ape yang aku boleh buat. So, don't test me. Aku boleh jadi orang yang kau tak pernah nampak sebelum ni." Dingin dan tegas sahaja ucapan Hassanal.
Tanpa membuang masa, Hassanal terus beredar dari situ. Diikuti dengan Fikry.
End Flashback
"Clara, lepasni kau nak buat ape tho?" Soal Amani.
Sofia mengangkat bahu tanda tidak tahu.
"Aku rasa kan kau kene reveal dalam masa terdekat lah. Lama jugak dah kau sorok identity kau sejak collaboration. Diorang berhak tahu tho." Ujar Raisha.
"Tengok lah camne." Balas Sofia.
SKIP
3.30 am
Sofia terjaga. Nighmare. Dia mengurut dada nya beberpa kali. Kenapa rasa real sangat?
Sofia pergi ke bilik air untuk basuh muka kemudian Sofia duduk di porch bilik. Sejak menjak ni dia kerap mimpi buruk. Tapi selama ni dia abaikan je. Tapi harini dia tertanya ii. Kenapa?
Hassanal terjaga. Kosong?
"Sayang?" panggil Hassanal. Dia bangun untuk mencari isterinya.
"Sayang, buat ape kat sini?" Soal Hassanal, dia turut berdiri di sebelah Sofia.
"Saja ambik angin." Balas Sofia.
"Jangan tipu lah sayangg. Kalau sayang bangun macam ni mesti nightmare." Ujar Hassanal.
Sofia diam.
"Kenapa ni?" Soal Hassanal. Sebelah tangannya di letkakkan di bahu Sofia lalu merapatkan kedudukan mereka. Side hug gituew.
"Entahlah. Sejak menjak ni kerap pulak mimpi buruk." Ujar Sofia.
"Sayang mimpi apa?" soal Hassanal.
"I don't know. Banyak sangat benda jadi dalam satu masa yang sama. Pistol, peluru, darah, jeritan, tangisan everywhere." Ujar Sofia sambil mengerutkan dahinya. Susah dia nak cam apa yang berlaku.
Hassanal terkejut. Kenapa dia mimpi macam tu sekali?
"Alahh, sayang ni. Mimpi jekan. Permainan tidur." Ujar Hassanal untuk menenangkan Sofia.
YOU ARE READING
Mrs. Hassanal
Roman d'amourSyarikat dan dunia mafia. mampukah Hassanal mengawal kedua-duanya? Perkhawinan yang diaturkan oleh keluarga mempertemukan Hassanal dengan Sofia. Disebabkan masa silamnya, Hassanal malas nak membantah. Jadi Hassanal akur kepada pilihan keluarganya. S...