Bab 3

2.7K 139 31
                                    

Banafee Village

"Kenapa kau tak bagitahu aku, kita ada lunch ramai-ramai ni, Sof." Tanya Raisha perlahan.

"Diakan suka suprise. Aku pon terkejut tahu tak, tiba-tiba je Sof suruh tempah meja dekat sini sebelum masuk meeting tadi" Balas Misya pula. Mereka menggunakan nada yang paling perlahan tetapi sudah cukup untuk didengari oleh mereka berempat. Maklumlah, bukan mereka sahaja ada disitu.

Perbualan mereka terhenti sebaik sahaja pelayan mula menghidangkan makanan.

"Thank you." ucap Sofia perlahan. Tapi cukup untuk pelayan dan orang-orang disebelahnya dengar. Senyuman diukir tanda terima kasih. Cukup manis. Pelayan itu membalas senyuman lalu beredar. Sudah menjadi kebiasaan bagi Sofia untuk mengucapkan terima kasih. Walaupun dia berketurunan Raja namun dia tidak pernah meninggi diri. Itulah ajaran ibunya yang dia amalkan sampai sekarang.

'Eh, Raja Sofiahani cakap thank you kat pelayan?' bisik hati Hassanal. Baginya tu memang kerja pelayan tersebut, tak payahlah nak terima kasih bagai. Lain pula bagi Sofia, setiap kebaikan orang kita kena cakap thank you or terima kasih walaupun tu kerja dia, tak salah pon kan.

"Jemput makan semua, jangan malu-malu." pelawa Sofia.

SKIP

Sofia pov

Group Dark Rose

Sofia

Korang, korang kat mane?

Aku dah gerak tau jumpa

Kat markas.

Misya

Aku otw ni, japgi aku

Sampai.

Raisha

Jap, aku tgh tapau ni.

Amani

Okay Sof, japgi pon

Aku sampai.

"Hantar document budak baru tu sekarang. Minta diorang bawak dari bilik fail kesini. In 10 minutes. Lambat aku pancung." Kata Raisha dengan nada mendatar kepada anak buahnya.

Korang takkan nampak keayuan dan kelembutan mereka berempat ni sebaik sahaja diorang melepasi pagar markas. Auto bertukar 360 darjah.

"Baik queen." Kata anak buahnya lalu tunduk sedikit dan kemudian terus beredar dari situ.

"Panggil semua leader group. In 10 minutes semua mesti dah ada dalam bilik ni. Lambat siap aku kerjakan sorang-sorang." Arah Amani. Tiada senyuman mahupun apa-apa reaksi, tapi sudah cukup untuk membuatkan anak buahnya kecut perut.

"Bila budak baru masuk esok, aku nak korang briefing diorang sebijik dengan apa yang aku nak bagitahu kejap lagi. Make sure focus, group mana yang blurr esok. Aku humban dalam gaung." Ucap Misya sebagai pembuka bicara sebaik sahaja semua leader group ada dalam bilik mesyuarat itu.

Sofia?

Sofia lebih gemar diamkan diri kalau dekat markas. Kebanyakkan kerja rakan-rakannya sudah mahir menguruskan, dia tinggal pantau sahaja.

Jom author kenalkan kepada nama samaran diorang dalam dunia mafia.

Sofia – Queen Clara

Raisha – Queen Kate

Misya – Queen Scarlet

Amani – Queen Alice

SKIP

Sementara itu...

Hasaanal pov

Group Black Tiger

Hassanal

Wei, manoi?

Lagi 10 minutes aku

Sampai markas.

Airiel

Sabalah, japgi aku samapailah.

Fikry

Lepas tapau aku sampai.

Harraz

Give me 10 minutes.

"Wei, kita ada budak baru kan?" tanya Harraz kepada Hassanal.

"Ha ah, esok diorang masuk." Jawab Hass.

"Berapa eh?" soal Airiel pula.

"Adalah dalam 30 orang. Document diorang dah setel?" ujar Hassanal.

"Dah. Tinggal checking je" Jawab Fikry yang hanya berdiam diri dari tadi. Bila ada budak baru masuk, mereka berempat akan sibuk dan kerja dia telah pun bermula. Ah, penat.

"Eh, lagi 10 minutes aku nak briefing diorang. Dekat tempat biasa, panggilkan diorang eh." Kata Hassanal kepada Harraz.

"Suruh leader group kumpul kat tempat biasa. 10 minutes je, pastikan semua ada. Lambat aku pancung." Arah Harraz kepada orangnya.

"Baik king." Balas anak buahnya lalu menunduk sedikit kemudian beredar dari situ.

Jom author kenalkan pulak kepada nama samaran diorang dalam dunia mafia.

Hassanal – King Brian

Airiel – King Luis

Fikry – King Noah

Harraz – King Walter

Mafia ii in the house. HAHAHAHA

macam biase, typo tag (。^▽^)

Mrs. HassanalWhere stories live. Discover now