Bab 18

1.7K 102 21
                                    

Sofia pov

"Sof, yang pasal projek Gleaneagles kat Melaka tu. Aku dh siapkan report and company lain pon dah siapkan report. Kau just check, pastu verify kan je." Terang Misya Panjang lebar.

"So projek tu ade problem tak? Any complain?" soal Sofia.

"Buat masa ni takde. But nanti kau kena lawat tapak projek sendiri. Just to make sure semua lancar and tengok depan mata sendiri baru puas hati kan." Bebel Misya lagi.

"Nanti kau bagi jadual aku sepanjang bulan ni. Nanti aku pilih masa yang sesuai." Tambah Sofia.

"Baik boss." Ujar Misya sebelum kembali ke mejanya.

SKIP

"Mane diorang ni? Lambat lah." Misya mula membebel.

"Sabar lah sikit. Kejap lagi sampai lah tu." Sofia memujuk.

"Sorry guys lambat." Amani yang baru sampai bersama Raisha terus duduk di hadapan mereka.

"Baik korang bagi alasan munasabah, kalau tak aku majok seminggu. Aku lapar tahu tak? Kene tunggu korang pulak." Misya menyambung sesi membebel nya.

"Meeting habis lambat tadi. Biasalah." Amani layan kana je.

"Dah order sekarang. Waiter." Sofia terus memanggil pelayan restaurant tersebut.

"Yang kau ni bad mood je kenapa?" soal Misya. Kalini untuk Raisha.

"Takde ape lah." Raisha yang dari tadi senyap kini bersuara.

Misya menoleh ke arah Amani.

"Biaselah tu, period. Tak period, lapar. Lepas makan nanti okay lah." Amani menjawab tanda tanya di dalam kepala Misya.

Misya hanya manggangguk.

Kemudian mereka pon menjamu selera.

SKIP

"Assalamualikum." Ucap Sofia sebaik sahaja masuk ke dalam rumah.

Sunyi. Bibik dia kat luar tengah siram pokok bunga, jadi rumah sunyi lah.

Kemudian Sofia terus naik ke bilik dan melabuhkan punggungnya di atas tilam. Penat. Tapi dia disebabkan dia tak tahan badam melekit dia gagahkan diri pergi mandi juga.

Selesai sahaja mandi, dia tunaikan solat asar kemudian terus baring di atas katil. Hassanal? Dia ada text kata balik lambat sikit harini. Tanpa dia sedar dia terlelap.

Hassanal pov

"Assalamualikum." Ucapnya sebaik sahaja masuk ke dalam rumah. Jam dikerling. 6.30 pm.

Bunyi periuk berlaga di dapur menarik perhatiannya.

"Bik?" seru Hassanal.

"Ya, tuan. Maaf tak perasan tuan balik tadi." Balas Kak Mona atau lebih lebih mesra dipanggil bibik. Wanita pertengahan 40-an.

"Takpe bik. Puan mane?" soal Hassanal

"Tak tahu pulak saye tuan. Dia balik pukul 5.30 tadi lepastu terus masuk bilik dan tak keluar-keluar sampai sekarang." Jawab Kak Mona.

"Ouhh, kalau macam tu saya pergi tengok puan kejaplah." Balas Hassanal kemudia terus menuju ke biliknya.

"Say-" kata Hassanal terhenti sebaik sahaja melihat Sofia yang berselubung di atas katil sebalik pintu.

"Penat sangat ke budak ni?" soal Hassanal sendiri.

Disebabkan kesian, Hassanal biar je Sofia tidur. Dia pergi mandi pastu solat magrib ape semua.

Mrs. HassanalWhere stories live. Discover now