"Disebabkan kau lah aku hampir mati kau tau tak!" jerit Alex bagai orang gila.
Yess, Alex masih hidup. Waktu Black Tiger bom markas dia, dia sempat terjun ke sungai belakang markas tersebut. Dah dia dijumpai oleh orang asli yang tinggal dalam hutan berdekatan markas dia. Dia tak dihantar ke hospital, sebaliknya orang asli yang jumpa dia tu jaga dia sampai dia betul ii sembuh.
Dan sekarang ni dia dah balik ke tempat asal dia. Tiada lagi hutan. Dan kalini ni dia mulakan dengan dendam. Dia akan tuntut apa yang Black Tiger dah buat dekat dia dan group dia.
Alex bergegas ke Terengganu. Dia ada group back up dekat situ. Disebabkan kumpulannya yang utama dah dihapuskan oleh Black Tiger. Jadi dia pergi ke Terengganu untuk berjumpa dengan group back up dia. Group ni dia baru je tubuhkan. Betul ii 3 bulan sebelum Black Tiger lenyapkan kumpulan dia. Jadi sekarang dia datang balik untuk membalas dendam.
"Heyy, bro." sapa Alex.
"Wait, aku mimpi ke ni?" soal orang itu.
"Kau tak mimpi bro." balas Alex.
"Alex, sumpahlah kau hidup lagi." Ujar orang itu.
"Iyee, bro." jawab Alex.
"Ape jadi tho sebenarnya. Lama kau hilang kau pergi mane?" soal orang itu.
"Panjang cite dia. Nanti ii lah aku cerita. Yang penting sekarang ni, kita ada mission penting." Ujar Alex.
"Mission ape?" soal orang itu.
"Balas dendam." Jawab Alex.
"Dengan sapa?" soal orang itu.
"Black Tiger." Balas Alex ringkas.
"Ada gambar leader dia?" soal orang itu.
"Ada, jom aku tunjuk." Ujar Alex.
Haaa ayokk sape 'orang itu'?
SKIP
"Alex, aku kenal lah leader Black Tiger ni." Ujar orang itu.
"Kau kenal?" soal Alex.
"Yup, ape yang aku tahu dia ni keturunan Tengku pluss dia CEO salah satu syarikat besar kat Malaysia ni." Ujar orang itu.
"Macam mana kau boleh tahu?" soal Alex.
"Kau ingat pasal crush aku waktu sekolah menengah yang aku pernah cerita tu?" soal orang itu.
"Yang kau hampir rasmikan tu ke?" soal Alex balik.
"Yupp yang tu. Leader Black Tiger ni suami dia." Balas orang itu.
"Woo, makin menarik cerita ni." Ujar Alex.
"So, kau nak dapatkan dia?" soal Alex lagi.
Orang itu mengangguk. Dan ya, dia itu Zaber. Zaber Irfan.
Jeng jeng jeng
SKIP
Lunch. Macam biase. Cuma kalini semua ada.
"Okay, kenapa semua ada?" soal Raisha sebaik sahaja duduk.
"Ermm, saja. Salah ke?" balas Fikry.
"Ehh, order lah cepat." Ujar Harraz.
"Kenapa aku rasa ada orang tgh perhati kita? Kau rasa tak?" bisik Amani kepada Sofia.
Sofia menggangguk tanda 'ya'. Dia perhati keadaan sekeliling secara berhati-hati. Memang ada beberapa orang nampak mencurigakan.
"Aku tak sedap hati lah." Bisik Misya kepada Sofia pula. Diorang ni memang apa ii report kat Sofia dulu.
"Relax." Ujar Sofia perlahan tetapi cukup untuk Amani dan Misya dengar,
Hassanal pelik. Dia sedar diorang ni asik berbisik-bisik. Dia pon rasa tak sedap hati.
Bang!
Bang!
Bang!
Tiga das tembakan dikeluarkan. Orang dalam restaurant tersebut mulai panik dan ada yang menjerit dan ada yang lari dan ada yang menangis.
Sofia terkejut. Mimpi dia. Tapi dia kekal tenang.
"Dapur restaurant. Now." Ujar Sofia tenang. Time tengah kelam kabut ni lah kene bertindak.
"Bukak pintu belakang. Keluar dengan selamat." Arah Hassanal jelas kepada pekerja-pekerja restaurant itu.
Mereka menurut dan keluar dengan selamat.
"Woiii, aku tahu kau ada dalam kedai ni lah! Jangan nak sembunyi. Kita selesai cara anak jantan!" Jerit satu suara.
"Shit! Suara tu." Ujar Airiel.
Ehh, Airiel. jangan mencarut.
"Alex?" soal Fikry dan Harraz serentak. Time ni pon nak kongsi otak ke?
"Iye lah mamat tu. Tak mati lagi rupanya." Balas Airiel.
"Sape pulak Alex?" soal Misya.
"Leader The Dragon." Balas Fikry.
"Semua ada senjata tak?" soal Hassanal.
Dan semua di antara mereka mengeluarkan sepucuk pistol. Yess, termasuk girls.
Yang boys semua simpan dekat belakang seluar. Cover dengan kot masing ii.
Sofia berdiri di belakang Raisha, selak sikit skirt dia dan ambil pistol yang elok tersimpan under skirt dia tu. Jangan risau dia pakai seluar kat dalam. Girls yang lain diorang simpan dalam baju masing ii. Diorang semua pakai outfit yang dua lapis. Ade yang dengan kot. Ada yang dengan cardigan. Tapi diorang ni memang akan pakai outfit yang boleh simpan senjata lah.
Hassanal dan boys yang lain terkejut. Selamani diorang ni bersenjata. Dan harini dia dapat tengok sendiri Dark Rose beraksi. Yang talkeh brain, Sofia. Skirt tu.
"What?" soal Raisha apabila semua boys kat situ menanyangkan muka terkejut mereka.
"Selamani korang ada senjata?" soal Fikry terkejut.
"Relax lah. Korang pon ade ape." Balas Amani.
"Fokus lah. Nak buat ape sekarang ni?" soal Airiel.
"Dekat hutan belakang ni ade gudang lame betul?" soal Hassanal.
"Ha ah. Kenapa?" soal Fikry.
"Call back up. Suruh diorang ready kat situ. Kita kena tarik diorang pergi sana. Kalau tak, banyak nyawa terkorban." Terang Hassanal.
Sofia menukar jam tangannya. Memang banyak function jam itu. Other girls pon tukar jam diorang.
Sofia menekan beberapa butang pada jam tersebut lalu berkata "Kat paking lot belakang kedai ni ada kereta kitaorang. Ade senjata sikit dalam tu. Jom ambik."
Other girls hanya menurut. Sesampai di kereta tersebut, Sofia hanya mengimbas cap jari dan automatic kereta itu terbuka. Canggih bukan?
Kemudian dia ke but kereta dan mengeluarkan beberapa senjata dan diserahkan kepada Hassanal and the boys. Girls yang lain pon ambik beberapa senjata untuk kelengkapan masing ii.
Hassanal and boys yang lain terkejut. Canggih gilerr.
"Korang ni dah kenapa? Cepat lah. Nak tunggu ape lagi." Sergah Raisha. Penat lah asik tengok muka diorang ni terkejut.
"Korang cari tempat selamat. Biar kitaorang tarik perhatian Alex tu." ujar Hassanal kemudian masuk semual ke dalam restaurant tersebut bersama boys yang lain.
Hassanal membaling bom asap.
"Kalau kau nak kitaorang, try lah kejar." Ejek Airiel. Saje nak test musuh dia.
"Kejar diorang!" jerit Alex.
Hassanal tersenyum sinis, dasar terburu-buru.
Dan berlakulah aksi kerjar mengejar ke arah Gudang lama tersebut.
Sambung next chapter...
Macam pendek je bab ni. Author ketandusan idea guys.
Typoo, tagg. (>'-'<)
YOU ARE READING
Mrs. Hassanal
RomanceSyarikat dan dunia mafia. mampukah Hassanal mengawal kedua-duanya? Perkhawinan yang diaturkan oleh keluarga mempertemukan Hassanal dengan Sofia. Disebabkan masa silamnya, Hassanal malas nak membantah. Jadi Hassanal akur kepada pilihan keluarganya. S...